• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Mammatillfilur

Saralito: min lilla var också så som du beskriver plus att hon var förstoppad till och från. Gick över på mjölkproteinfri ersättning, Pepticade och sedan dess har hon inte skrikit av magont. Vi tog bort allt vad droppar heter såsom Minifom och Semper droppar. Hon bajsar helt själv utan hjälp av Windi, den har inte behövts användas en enda gång sedan byte av ersättning :)
    Mitt tips är pröva mjölkproteinfri ersättning trots att det inte finns andra symtom än kolik....
    Kan även rekommendera Dr Brown's antikolik flaska :)

• Saralito
    Frutess skrev 2013-04-22 21:55:35 följande:
    Saralito: ja jag förstår dig! Som sagt min lilla hade kolik från 6v till ja 3mån ganska exakt:( men ja ha is i magen höj minifomet om du vill prova nått isf! Sen som purple box skriver kolik Massage sök på sol ochmåne massage och vattenhjulet! Gör jag på Albin morgon och kväll:)

Men hon har inga andra symptom? Tänkte torr hud eller prickar eller röd i ansiktet eller nått annat som tyder på mjölkprotein allergi? Är de mer skrik efter måltider? Är de skrik hela tiden eller hur är de?

Kan också vara att hon äter mycket eller för fort/för sakta. Albin fick vi byta till strl 2 ganska tidigt. Han vill att de ska komma mycket och fort när han äter^^ av 1an tok skrek han bara!:)
    Hon var jättetorr om fötter och ben precis som nyfödd, men det gick bort med miniderm. Inga konstiga prickar eller liknande som jag lagt märke till (och jag är som en hök nu. Ser ALLT). Mest skrik är det precis efter måltid, eller under tiden. Efter en stund brukar hon antingen somna eller faktiskt kunna vara lite nöjd en stund. Tror inte hon äter för lite, eftersom hon inte har varit intresserad av mer när vi gjort en större portion till henne. Tror dock på att prova en större napp.
  • Frutess

Ja prova nappen kan vara de som bråkar! Du kan ju prova mjölkfritt också absolut! Om inte lemolac och alla dr ger effekt inom några dagar/en vecka så är de ju bara prova! Funkar de så kan du få de på recept och då blir de billigare!:)
    Hoppas de löser sig och att allt går bra! Uppdatera om nappen och hur de går sen;)

• Tjolanta

Vår lilla blev som förbytt när vi började med NAN HA, efter att vi testat lemolac och sempers magdroppar

• MinFinaMinna

Jobbigt när våra små har ont i magen. Min lilla tjej som nu är 4 månader örfilar det mesta nöjd. Hon blev helt hysterisk ibland vid matning. Så vi bytte storlek på nappen. Och nu verkar hon nöjd. Vi använder MAMs antikolik flaskor och vi har varit nöjda med dom hela tiden.

Hon håller däremot på att få sina två första tänder nu så hon är lite gnällig över det.

• Saralito

Hon bajsade en jätteladdning mitt på dagen och sedan var hon nöjd jättelänge, fram tills att sambon gjorde mat och slarvade med måttningen. Då fick jag en liten hjärnblödning tror jag. Nu har hon just fått kvällsmålet och verkar nöjd och belåten faktiskt.

• Frutess

Bäbis magar är inte roliga! De kan bråka för de minsta lilla bekymret om man är så
    Hjälplös då:( hur slarvade han med måttningen? Eller ja hur mycket fel blev de?

• Tjolanta

MAMS anti kolik är de bästa flaskor jag haft Så enkla att sterilisera! Jag köpte dem tack vare några tipsade om dem här i tråden.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...