• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Tjolanta

Nu när det blir varmare ute försöker jag ge lillan lite "svalare" ersättning.. Hur gör ni? Tycker inte själv att det är så gott med varm mat när det är varmt ute..

• Frutess

Min lillakille vägrar äta ersättningen kall men hat successivt värmt den mindre och mindre :) men jag ger också lite vatten mellan när det är varmt uteoch så får han lite vatten när han får smakportioner:) Han blir 4mån idag

• Tjolanta

Ja jag har också värmt den mindre och mindre.. Vi gav henne också vatten men då blev hon SUPERARG! trodde det var mat i flaskan fast hon nyligen ätit Får prova igen få se..

• FruFantomen

Freja har någon sorts gräns för när ersättningen är för kall och då blir hon tokarg och vrider sig som en mask. Jag lovar att hon hellre skulle äta den om man gav den för varm dock.

• MinFinaMinna

Min lilla tjej kan dricka kall ersättning utan några problem. Om jag använder tetrapak så värmer jag den inte ens. Det borde ju vara godare för dom små nu att dricka kall ersättning nu när det är varmare ute :)

Min tjej är 5 mån. Men de på BVC tyckte jag skulle vänta med smakportioner pga att jag själv har celiaki och det var bättre att vänta ge henne tills hon var 6 mån. Då var det mindre risk att hon skulle få det?

• Tjolanta

Varför blir vår tös SÅ hård i magen så fort vi ger henne nan pro? Totalt hopplöst att vänja henne med "vanlig" ersättning. Ändå så tycker hon om den :-/ Semper äter hon inte alls! Dubbelsuck....

• Madeleiiiine

Tjolanta: våran tjej var också jättehård när hon åt nan pro, talade med BVC att testa mjölkfri, nutramigen lgg lipil. Nu är hon somvanligt i magen tack och lov!

• Saralito

Imorgon har vi ÄNTLIGEN tid på barnmottagningen och ska väl förhoppningsvis få ut Althera på recept. När vi bytte till den fick vi ett helt nytt barn som belöning, men det har tagit en evinnerlig tid att få en tid för receptet.

• Tjolanta
    Madeleiiiine skrev 2013-05-21 21:18:26 följande:
    Tjolanta: våran tjej var också jättehård när hon åt nan pro, talade med BVC att testa mjölkfri, nutramigen lgg lipil. Nu är hon somvanligt i magen tack och lov!

Jo hon äter nan ha annars men BVC tyckte vi skulle vänja henne med vanlig ersättning. Nan ha funkar jättebra för henne... Ger upp pro :-/ Ska på 6 mån kollen i morgon och får fråga mer då.. Tack för ditt svar
  • purple box
    Tjolanta skrev 2013-05-21 18:23:11 följande:
    Varför blir vår tös SÅ hård i magen så fort vi ger henne nan pro? Totalt hopplöst att vänja henne med "vanlig" ersättning. Ändå så tycker hon om den :-/ Semper äter hon inte alls! Dubbelsuck....
    Jag hade samma problem. Hon käkar hipp nu. Min klarar inte Probiotikan.
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...