• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • MinFinaMinna

Välkommen FruFantomen! :) jag säger också "en lycklig mamma - en lycklig bebis". Funkar inte amningen så är det bättre att lägga ner det, för man mår så dåligt själv och det är inte värt det.
    Kan rekomendera NAN PRO 1 ersättning och MAMs antikolik flaskor. Finns även en bra vällingdoserare som är bra att ha med sig när man ska iväg. Jag köpte vår på ICA.
    Jag vet inte om du har kommit på något bra knep än om flaskmatning när man är iväg. Men jag har alltid en termos med kokt vatten och en flaska med kallt vatten så man kan blanda så det blir lagom ättemperatur.

:) det är mina tips iaf!

• Lindsey Egot the only one

MinFinaMinna

Jag lärde min son dricka tetraersättningen rumstempurerad. Så det har funkat kanon med det.

• FruFantomen

Tack hörrni! Antagligen kommer jag amma det som går, men inte slåss för det lika mycket som jag försökt göra. Än så länge kör vi på Nan Pro 1 och med Medelas Calma-flaskor och det fungerar toppen. När jag har varit borta så har jag haft med tetror än så länge och de få gånger jag inte har kunnat värma i micro så har hon ätit rumstempererad.

Har några av er här märkt att era små börjat kräkas mer när ni gått från amning till ersättning? Jag tycker att Freja börjat kräkas mycket mer och några gånger har det varit rejält mycket ett bra tag efter att hon ätit och inte någon liten överskottskräkning. 

• MinFinaMinna

Min lilla tjej kräker också mer nu när hon bara får ersättning. Blir några ombyten av kläder varje dag ;)

Ja, min flicka kan faktiskt också dricka rumstempererad tetrapak. Det är bra om man inte har vatten med sig. :)

• Saralito

Idag testade jag att byta till en större storlek på napparna till flaskan. Vilken jäkla revolution! Tusen tack för tips, verkligen. Hon har varit en helt annan bebis nu på eftermiddagen Hjärta.

• Christi38

Ja det är skönt med tetrorna, de funkar fint rumstempererade här med. Bra nu när det blir uteväder, då har jag alltid färdig ersättning, vi gjorde likadant förra sommaren för storebror. Stora killen vill alltid ha allt rumstempererat numera, alltså välling etc. Smidigt, bara klippa upp och servera! :) Lillen vill ju ha sin pulverNan lite ljummen fortfarande iaf...

.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...