• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Pixxi

Det här med storlek på dinappen...
    Min son är snart 4 månader och använder fortfarande storlek 1 på dinapp på Mams antikolik-flaska. Jag har försökt med dinapp 2 flertalet gånger, men han får bara som kallsupar för han suger så hårt som han gör på 1:an. Det resulterar i att han blir jättefrustrerad och inte vill äta

Hur har ni andra gjort vid bytet av dinapp? 
    Jag funderar på att ge honom flaskan med dinapp 2 ofta under dagen, så han inte är jättehungrig när han ska äta. Kan det funka? 

• annox

Vi hade inga problem alls att byta mellan 1 och 2, men om han är nöjd och allt fungerar med 1an så känn ingen stress att byta!

• MinFinaMinna

Precis, Är han nöjd med ettan så stressa inte. Min dotter är snart 5 mån och hon får både dinapp nr 1 och 2. Är hon riktigt hungrig blir hon förbannad om jag har tagit nr 1. ;)

Men känn ingen stress. Låt honom vänja sig :)

• annox

Dock förstod inte jag att 3an var så mycket större än 2an så när han var 5mån så testade jag med 3an, det stod ju att den var från 4månader. Men han hann ju inte alls med då! 3an är perfekt till välling men vi kör 2an till ersättning.

• Madeleiiiine

Ettans Dinapp är för bröstmjölk
    2 ersättning
    3 välling
    Och 4an (om jag inte minns helt fel) till vatten för dem äldre.

Så stressa inte, funkar ettan bra så kör på den :)

• Pixxi

Jag tänker mest att han kanske kunde få i sig maten lite fortare, om han vande sig med flödet. På sistone har han börjat äta mindre också. Inte för att han klagar men man blir ju orolig som mamma. Och så suger han så hårt att han får in luft på sidorna ibland. Men vi fortsätter väl på ettan då tills han protesterar.

• MinFinaMinna

Jag testade också 3an. Oj vad det rann snabbt. Min flicka hann inte alls med så jag kör 1an och 2an.

• Tjej78

När min dotter börja med flaska var hon lite mer än 4 månader så då köpte jag napp nr 3 med en gång eftersom det står att den är för ersättning och välling från 4 månaders ålder. Eftersom hon inte var van vid nått annat funka det med en gång,,hon klara av flödet. Nu är hon 7 1/2 månad och vi har gått upp till napp 4 då hon slutat med ersättning och bara äter välling ur flaskan. Alla barn är olika :)

• Tjolanta

Vi testade också 3an till vår tös som fyller 6mån idag (mams flaskor) och det rann på tok för snabbt! Det gick inte alls.. Tvåan funkar bra för henne och ersättningen

• prickigkatt

Jag både ammar och ger ersättning. I omgångar så blir det mer ersättning och sen så blir det mer amning. Går i vågor beroende på vad vi gör och vad hon känner för. Och vi kör med 1:an på ersättning, ifs är det nog mycket för att jag fortarande ammar en del och det går ju inte fortare, annars hade vi kanske bytt till 2:an. Min dotter är 4,5månad.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...