• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • auapower

Förresten Fredrika! Du flyttar till radhus va? vet inte om du har reklam och så, men Harald Nyborg har en utemöbel bestående av bord, 4st stolar och parasoll för 499:- denna vecka och nästa vecka, men man måste nog ringa in och reservera en upplaga om man vill ha det Glad Det är i aluminium, bordet har en härdad glasskiva och sitsarna på stolarna är i nät-tyg typ Glad Klippte till direkt då en likadan grupp på jysk kostar 2000:-!!! ett litet tips till trädgården bara om ni saknar utemöbler Tungan ute

• FredrikaN

Auapower: min sambo jobbar på mio så han är möbelansvarig i familjen, men tack för du tänkte på mig iaf :) längtar så till att bara kunna öppna altandörren och sätta sig i solen med en kaffe ;) hihi

Imorgon ska jag för övrigt köra ett litet packrace igen! Minst 3 kartonger är mitt mål, måste sova tidigt i natt så jag är utvilad imorgon, hehe.

• Lostbehind

Hur går det för er i flyttpackandet?:) har fått tid för igångsättning på onsdag, den här jäkeln verkar inte vilja komma ut ;) bf + 10 idag, hoppas ni slipper gå över tiden, DET ÄR JOBBIGT! Varje dag känns som en vecka..

• FredrikaN

Lost: Jodå här rullar det på, ska packa ner det sista i helgen, så får vi äta på papperstallrikar på måndag och sen på tisdag går flyttlasset :)

Åh men stackare, förstår att det är segt! Hur fungerar det där med igångsättning egentligen, vad görs? Verkar som att de första vill försöka undvika det, men alltså det är väl inte något farligt för varken dig eller bebis?! Inte så insatt på det där..

• Lostbehind

Härligt! Vi brukar köra på plastmuggar när vi har mycket folk hemma, smidigt å man slipper diska! ;) haha.

Det finns olika typer av igångsättning, först börjar dom med någon gelé typ som ska få tappen att mogna, sen finns det någon kateter med ballong som vidgar, och dropp som sätter igång, vad jag har fattat det som iaf!
    Känns riktigt skönt att veta att fredag nästa vecka så har vi våran lilla "Alien" i famnen! :)

• auapower

Jo här går det bra, har kört ut första lasset med lådor nu, så imorgon är det mestadels möbler och katterna som behöver flyttas Flört så det ska nog gå smärtfritt, har ju fått in köksmöblerna så jag kan ta många vilopauser Tungan ute Har köpt på oss plastmuggar för kaffe så att det inte blir så mycket disk imorgon med Flört

Lost: Skönt att du ska få bli igångsatt äntligen! Kan tänka mig att det är extremt jobbigt att gå så långt över tiden!

• FredrikaN

Aua: skönt att det går relativt smärtfritt med flytten iaf :) Sen är det bara små grejer som ska fixas innan det blir ett "hem" av allt!

Loggade in mig på försäkringskassan precis, tänkte börja småplanera lite med fp, ska inte skicka in något ännu eftersom jag skickat in en överklagan gällande min sgi, men tänkte bara höra lite om ni har sökt om fp än? 
    Tänkte främst på de där läsgtanivadagarna, vad är grejen med dem? Om jag tänkt ta typ 5 dagar i vecka, bör en av dem vara en sån då eller vad? Är ju tråkigt om man bara har dem kvar till slut och får typ inget alls ut.. Hmm.. kanske måste läsa på lite mer om det där..
    Om någon har koll, så säg gärna hur ni har gjort :D 

• auapower

Jag har inte sökt fp än, måste få svar från sambons jobb vilka veckor han får semester så att vi vet vilka veckor vi ska ta dubbeldagar, så det blir väl sista minuten de bestämmer sig Flört
    Lägstanivådagarna brukar man väl ha kvar till sist, om det är så att man måååste ta en dag och inte har några sgi-grundande dagar kvar och jobbet nekar dig semester, då kan du ju ta en lägstanivådag. Sen beror det ju på hur mycket inkomst ni har och vad ni kan klara er på, din sambon kanske bara vill plocka lägstanivådagar och flyttta över resten till dig till exempel Tungan ute

igår flyttade vi allt Flört jag stod mest och pekade vart allt skulle vara och packade upp i lugn takt. Har haft "mensvärk" hela vecka, så att det gör ont att resa sig från sittande och liggande, men idag... jag är helt röd om insidan av låren och det svider hela vägen från knäna upp till troskanten! vad i h*lvete är detta? har sovit skitdåligt och haft sådan halsbränna att jag trott att jag skulle dö Flört
    Idag bär det av in till stan för att köpa lite mer lampor... det fattas ju några nu om man säger så Tungan ute

• FredrikaN
    auapower skrev 2013-04-14 10:25:39 följande:
    Jag har inte sökt fp än, måste få svar från sambons jobb vilka veckor han får semester så att vi vet vilka veckor vi ska ta dubbeldagar, så det blir väl sista minuten de bestämmer sig Flört
    Lägstanivådagarna brukar man väl ha kvar till sist, om det är så att man måååste ta en dag och inte har några sgi-grundande dagar kvar och jobbet nekar dig semester, då kan du ju ta en lägstanivådag. Sen beror det ju på hur mycket inkomst ni har och vad ni kan klara er på, din sambon kanske bara vill plocka lägstanivådagar och flyttta över resten till dig till exempel Tungan ute

igår flyttade vi allt Flört jag stod mest och pekade vart allt skulle vara och packade upp i lugn takt. Har haft "mensvärk" hela vecka, så att det gör ont att resa sig från sittande och liggande, men idag... jag är helt röd om insidan av låren och det svider hela vägen från knäna upp till troskanten! vad i h*lvete är detta? har sovit skitdåligt och haft sådan halsbränna att jag trott att jag skulle dö Flört
    Idag bär det av in till stan för att köpa lite mer lampor... det fattas ju några nu om man säger så Tungan ute
    Mm ett jäkla mysterium det där med fp, hehe. Men tänkte jag söker om några månader i taget så märker man ju vad som passar bäst :)

Åh skönt att nu fått iväg allt till det nya huset :) jag packar ihop köket idag så imorgon flyttar vi. Är såååå taggad! Dock är min sambo jättestressad och så nedrans jobbig pga det, hehe. Men eftersom den nya killen inte flyttar in i lägenheten förrän 1 maj så har vi egentligen inte bråttom alls, så det är skönt. Men självklart vill man komma i ordning direkt. 

Mensvärk har jag också haft nu i veckan, men endast på kvällarna när jag ska sova. Det är väl ett litet tecken på att det närmar sig va? Att man är i slutfasen iaf :) Med det där med att du är röd och det svider låter knasigt, vad beror det på?
  • auapower
    Fredrika: vi har också till 1a maj på oss att vara helt ute ur gamla lägenheten, så städningen tar vi i helgen som kommer då sambon först är ledig då Flört  Härligt att ni börjar flytta, jag har nästan lite ångest över våran flytt, trivdes så himla bra i förra lägenheten, hoppas att jag kommer trivas lika bra här med Tungan ute

Mensvärken är säkerligen ett tecken på att det börjar närma sig, bebis trycker neråt och då gör det väl ont Flört jag tror att det svidande röda på låren var värmeutslag eller någonting, för det har helt försvunnit nu Glad 
Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)