• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • FredrikaN

Hehe ah man skönt att det är borta nu :)

alltså jag har blivit såååååå kissnödig hela tiden nu! 2 min efter jag kissar så är jag kissnödig igen, och det kommer typ inget men känns som jag håller på att sprängas! Läcker så fort jag skrattar också, hehe. Jätteirritetande! Sambon har väldigt roligt åt mig ;) hehe

Ni andarna tråden, lever ni, hur mår ni?

• auapower

Åh, GRATTIS Lost!!!! Vilket fint namn! Isabella! Hoppas på en bilduppdatering snart Glad (förstår också om ni inte vill lägga ut bilder på miraklet){#emotions_dlg.flower}

Fredrika: Akta så att du inte får urinvägsinfektion nu i slutet, har hört att det lättare kan gå upp för långt i slutet av graviditeten, så håll koll om det börjar svida! Har också börjat kissa oftare, men känner efter extra mycket om det svider eller inte Flört så är det väl att vara hypokondriker antar jag haha Tungan ute

• FredrikaN

Lost: åååååååh grattis! :) då slapp ni igångsättning antar jag! Så härligt, hoppas alt har gått bra för er alla tre!

Aua: ja det fråntag hålla koll på då. Svider inget än, aldrig haft urinvägsinfektion så hoppas verkligen inte jag skaffar mig det nu! Hehe.

• Lostbehind

Lovar att slänga in bild så fort jag orkar sätta mig vid datorn :) Idag fick vi komma hem, känns sjukt konstigt och overkligt att hon äntligen är här :)
    Hur går det för er? Vilken vecka är ni alla i nu? (Noll koll hehe)

• FredrikaN

Lost: hehe kan förstå det, måste kännas väldigt overkligt! Gick förlossningen bra, och var personalen bra? :)
    Är i v 37 (36+3) idag :) sakta men säkert går det framåt!

• auapower
    Lost: Förstår att det känns konstigt, är i v.34+3 idag, på söndag är det bara 5v kvar till bf Glad vill att de 5 veckorna ska gå fort, vill ha hem min bebis nu! men inte som prematur såklart Flört tycker att tiden går jättelångsamt nu, har börjat svullna om ben och fötter nu med, mindre kul Obestämd
  • auapower

Hej tjejer! Hur är det med er? Hur går det?

Idag har jag varit hos bm, v.35+1, bm kom på att vi ligger en vecka efter med besöken, kommer inte hinna med alla besök som vi ska hinna med, så fick boka en tid redan nästa vecka för v.37-mötet då vi ska skriva förlossningsbrevet och så Tungan ute
    Bebis hjärtljud låg idag på 128, men var ju väldigt lugn i magen sedan jag åkte hemifrån, så bm sa att det är en bra vilopuls Flört sf-måttet följer sin egen kurva och låg idag på 33 (2cm ökning på 3veckor) när vi skulle mäta magen blev bm lite bekymrad, hela magen var assymetrisk och petade åt höger vilket gjorde det lite svårare att mäta då man gärna ska mäta på "toppen" av magen Flört
    För första gången kände vi idag också efter huvudet, och gissa om jag blev chockad när bm sa att bebis hade huvudet fixerat neråt och låg helt rätt, så direkt när jag kom hem slängde jag i en tvättmaskin med bebiskläder som ska packas till BB-väskan, fasen det kan ju faktiskt hända när som nu ju! Tungan ute 

• FredrikaN

Jag var hos BM igår, 37+0 och bebis hjärtljud låg på 147, sfmåttet 33 och inte riktigt fixerad än!

Hehe ja Gud, då är det dags att packa väskan Auapower! Jag packade bebis väska innan vi flyttade och imorgon ska jag packa ner lite till mig själv. Pratade med BM om det och tror jag håller den ganska minimal. Typ trosor, mjukiskläder och hygienartiklar. Kommer inte vilja stanna så länge så räknar inte med att behöva så mkt, och isf får sambon åka och hämta det som behövs ;) hehe

Min pappa och hans fru har 10årig bröllopsdag på lördag och vill fira den med familjen i vbg. Faaasen hade varit trevligt men både jag och sambon är lite rädda för att åka iväg nu. Bebis kan ju vilja titta ut i en nedrans fart! Tror det blir till att skylla på gravidkrämpor så vi kan stanna hemma ist.

Är det bara jag, eller känner ni också att man inte vågar ge sig ut på för långa färder nu?

• auapower

Jag kommer också försöka hålla BB-väskan minimal, vill hem så fort som möjligt, så ett par mjukisbyxor och en 2-3 trosor (man vet ju inte hur mycket man blöder och om man blöder igenom bindan) och något amningslinne, amningsbh + inlägg och hygienartiklar, det får räcka.. ett par mjukisbyxor och en t-shirt till sambon så blir det bra Glad
    Min bm har full förståelse för mig och sa att om man vill åka hem innan 36h har gått (kommer jag vilja göra) så är man välkommen tillbaka till bb för 36h-undersökningen med bebis, och det är någonting som jag antagligen kommer att göra, hatar sjukhus Obestämd

Gissar på att vbg är varberg? Då är det ju ingen fara! Det tar ju max 1h från varberg till borås, och så fort går det ju inte från att du känner första värken till krystvärkarna kommer, så länge du känner din kropp så är det ingen fara. Ofta ballar magen ur sista 24h, förvärkar kommer ofta flera timmar innan det är dags, och i sista stund går ju vattnet Flört slemproppen går någongång 2v innan förlossning tills det är dags, så känn hur du mår just den dagen, lämna inga besked skrivna i sten direkt. Känner du att det känns olustigt att åka ner av någon anledning så åk inte, oftast har man faktiskt rätt bra modersinstinkt/självkännedom Tungan ute
    Jag har ju planerat att åka till IKEA i Jönköping innan bf (därifrån tar det ca 1,15-1,30h till borås) men kommer ha bb-väska och babyskydd i bilen när jag gör långa resor, kommer dessutom antagligen åka ner till mammas och pappas sommarstuga lite norr om varberg någon gång till innan bebis kommer, blir det akut i bilen så får man väl ringa polisen och säga att man kör för fort av den anledningen då Tungan ute haha!

Skickade iväg ett sms till min syster där jag berättade att bebis var fixerad, fick svaret "då ligger shan illa till ;)" skrattade till lite, hade helt glömt av att vi ska på shans föreställning i Borås två dagar innan bf Tungan ute

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)