• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • Lostbehind

Får jag ge er lite tips?

Ang väska till er själva: tandborste, tandkräm, duschtvål, mjukis och trosor som sitter åt och håller jättebindan på plats och kläder att åka hem i, man använder typ inte kläder på bb, man har skjortan för att den är enkel att amma i och bekvämast just då. Och våtservetter! Annars får man använda papper att torka bebisen vid blöjbyten, och dessutom kan jag säga att det räddade mig när jag va jättesvullen och hade superont när jag skulle på toa!!

Och sedan, kände absolut inget innan förlossningen började, jag hade värkar i 26 timmar innan jag åkte in och slemproppen gick 1 timme innan, inget vatten gick fören dom tog hål på hinnorna och dessutom så va inte bebis helt fixerad och nedsjunken fören precis när krystvärkarna började ;)

Glöm inte mat till mannen, och förvänta er inte att den smörgåsbrickan man får efter förlossningen är god, riktigt torra mackor :(

Vi gjorde så att vi hade bbväskan i bilen, så va man alltid beredd :)

• FredrikaN

Lost: våtservetter ska jag packa ner, bra idé! Kan tänka mig att det inte är dögött att torka sig med hårt papper efter man kanske blivit sydd! Bra tips! :)

BM så till mig också, att vissa bebisar aldrig fixerar sig, utan det sker när bebis är på väg ut typ! Så det känns som det är ingen idé att förvänta sig att varken vattnet, slempropp eller fixering ska betyda att det är dags, för det kan det ju vara ändå :)

Hur har du det annars lost, kommit in i allt och fått till en vardag än?

• auapower

gud vilken härlig bild Fredrika!

Lost: Bra tips med våtservetter! Det ska jag packa ner! 

• Lostbehind

Vilken underbar bild Fredrika!!

Jo det går bara bra :) så sjukt overkligt fortfarande :) man håller inte koll på dagar eller tid eller någonting, men det kommer snart ikapp när mannen börjar jobba igen :)

• FredrikaN

Tack så jättemycket :) den ska förstoras och upp på väggen tänkte vi!

Lost: hehe kan förstå det, svårt att inse att det är på riktigt! När är det du börjar vara själv hemma?

Brukar kunna sova så underbart bra på nätterna, men idag vaknade jag av jättemensvärk som kom och gick. Blev såååå taggad och tänkte att något kanske var på gång! Men efter en Alvedon och och någon timmes vridande och vändande i gästrummet så somnade jag och nu känns allt som vanligt! Nedrans! Hehe

• auapower

kan bjuda på en bild på magen, v.35+4 idag, bilden är från igår Tungan ute

30 dagar kvar Hjärta
  • FredrikaN

Aua: åh vilken liten fin! Pojkmage när den r så där låg va? :)

Lost: sitter och ska packa min bb väska nu, tänkte bara höra, handduk får man det där? Tänkte efter bad/dusch och sånt.

Vill ju hålla väskan så liten som möjligt, så packat typ bara ner kläder att åka hem i, några extra trosor och stumpor. Bh plus inlägg, samt hygienartiklar. Och kamera och sånt så klart!

Hade ni något ätbart med er? Tänkte köpa typ risifrutti att ha i kylen, lite choklad och dricka! Något tips?

• auapower
    Fredrika: ja de säger att man bär pojkar lågt, men det är egentligen bara en myt, precis som allt annat Flört ska bli spännande och se vad som ploppar ut sen Tungan ute
    Jag kommer att ta med smörgås och risifrutti, kanske någon drickyogurt, mest för sambons skull, men om det drar ut på det så kan det vara skönt att få äta någonting Glad
    Parkeringen tar INTE visakort, enbart tank-kort så som Volvokort, Preemkort, St1kort osv, och mynt, mitt tips är att ha med mynt till kaffemaskinen för sambon, men även mynt/kort till parkeringen, tyvärr får man inte ta ut och växla till mynt på kiosken längre, så smidigast är att betala med tankkort. Ni drar tankkortet när ni anländer och får en biljett, sen drar ni det när ni ska åka hem och då beräknas summan, så ni behöver inte "fylla på" med ny tid Flört
Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)