enlitenlängtan skrev 2013-06-26 21:35:18 följande:
Hej tjejer!
Jag vet att det är ett tag sen jag skrev i den här tråden och att ni är många som skrivit som inte fått svar, men idag är en dålig dag och jag orkar nog mest fokusera på det här inlägget. Igår kväll fick en av mina bästa kompisar sin efterlängtade son och jag känner mig helt ur fas.
Jag är överlycklig för hennes skull och ser verkligen fram emot att få träffa honom, men samtidigt har jag känt mig gråtfärdig hela dagen idag och gick hem och grät efter jobbet. Jag är så ledsen och avundsjuk, skulle ljuga om jag sa något annat...
Min sambo la sig bredvid mig och gjorde sitt bästa för att trösta, men ingen av oss sa ett ljud på säkert över en timme. Vi har redan pratat om det så många gånger, han vet varför jag är ledsen och var jag står i frågan och han är fortfarande inte redo, så vi bara klappade på varandra och tittade på varandra lite då och då. Så skönt och samtidigt så frustrerande. Till slut frågade han om han kunde göra något som kunde få mig att må bättre, men så länge han känner likadant gällande barnfrågan så kan han ju inte göra så mycket alls :(
Jag har så mycket i mitt liv att vara glad och tacksam över, ändå känns mitt liv som skit idag. Känner mig inte motiverad till något, vill bara lägga mig i sängen och gråta ögonen ur mig. Såna här dagar känns det som om det aldrig kommer bli min tur. Jag kan inte se hur min sambo någonsin kommer känna sig redo, det känns som om han alltid kommer svara samma sak när jag frågar och det gör mig så sjukt ledsen :(
För två månader sedan sa han att han kan tänka sig försöka om ett år, men det är bara tio månader kvar och de senaste tio månaderna har han inte ändrat sig alls. Varför skulle han helt plötsligt göra det nu?
Jag förväntar mig väl egentligen inget svar, känner bara att jag måste få skriva av mig.
Jag förstår verkligen att din kompis förlossning får dig att dippa! Det är hemskt när andra får något som man själv så otroligt längtar efter och kanske inte kan få pga. någon annan o inte sig själv. Jag tyckte det var så sjuuuukt jobbigt när jag mådde som sämst och min man tvärvägrade. Jag kunde knappt känna glädje utan avundet tog över väldigt mycket. =( Och jag kunde också börja gråta och gråta i flera timmar om jag fick besked om att någon kompis var gravid eller så. Då var det samma tystnad mellan mig och mannen eftersom han så väl visste att han var anledningen till att jag grät.. =(
Hoppas du mår bättre snart igen!! Och han kan absolut ändra sig! Men jag förstår om du inte vågar hoppas för mycket, det gör inte jag heller trots att min man har ändrat sig nu. Jag är hela tiden livrädd att han ska ändra sig igen och säga nej. Håll ut!!!!