Zazou skrev 2014-05-27 21:42:36 följande:
Eller hur, du säger det så bra. Oavsett hur djupt det sitter så har de båda en rädsla som jag är rädd för att nonchalera. "Äsch, det går över" jag menar, vad är det för stöd? Kanske skulle han behöva prata med någon. Men han är ju förståndig så han vet varför han tänker som han gör och att han inte borde tro att bara för att några blir deprimerade betyder inte det att alla blir det. Men rädslan är ändå där. Och oavsett vad jag säger så börjar han meningen med "jag vet... Men..." Så jag vet inte vad jag ska göra . Att umgås med andras barn kvittar, det är ju inte hans egna.
Även den mest förståndiga kan behöva luta sig mot någon, jag menar, en tjej kan oftast prata av sig, precis som vi gör nu och känna sig bättre till mods och ibland till och med känna sig klokare. En kille sitter inte med ett gäng grabbar och hasplar ur sig sitt inersta, att till och med prata med sin sambo kan vara tufft, att just utelämna sig själv. Och att gå till en psykolog kan också kännas som ett misslyckande. Men föreslå det och påtala för honom att om han går till läkaren så har det oftast med att man behöver hjälp för att läka någonstans i kroppen, samma sak gäller ju för sitt inersta också.
Hur mår du mitt i allt det här?