enlitenlängtan skrev 2013-05-10 21:12:01 följande:
Vad skönt det måste kännas att det kanske bara handlar om några månader innan ni börjar försöka på riktigt! Varför använder du inte något annat preventivmedel tills dess att ni börjar försöka? Precis som du säger så kan ju p-piller göra så det tar lång tid innan allt fungerar som det ska igen... Hur är läget nu? Det är ju över en månad sen du skrev det här inlägget så saker och ting kanske har ändrats åt det bättre hållet?
Gud vad det hunnit hända mycket sen jag sist skrev! och min längtan är helt obeskrivligt stor, mina två bästa vänner väntar barn till hösten och det känns som att det kommer bli ett riktigt babyboom år i år, för jag tycker jag ser bebis magar vart jag än vänder mig..
Har slutat med p-pillrena efter rent utsagt 9 hemska veckor med mens och mellan blödningar så det finns inte ett slut.. Så äntligen är jag fri från dem.. Alltså, vi har försökt använda kondom men, det förstör lite kan jag tycka och sen så är det inte lika skönt.. tycker vi i alla fall..
Vi pratar rätt ofta om barn.. men samtidigt försöker jag att inte tänka på det, för då blir jag stressad och när jag blir stressad då blir det bara pannkaka av alltihop. 1:a juli flyttar vi in i huset och jag hoppas lill verkstan ska börja, helst nyss.. men det är inte så enkelt med en kille som jobbar borta rätt mycket och jag jobbar heltid just nu..
Skönt att han äntligen kanske bestämt sig.. fast ett år känns som en evighet ska du se att tiden går fort.. Hantverk är väl ingen dålig sysselsättning om det får dig att tänka på något annat för stunden? jag försöker tänka på allt annat mitt mellan, alla bebis magar och vänner, inredning, ska ge mig i kast att bygga matbordet vi ska ha i köket i vårt hus så det upptar lite av min tid och energi, plus att jag har ju hunden våran som jag ägnar all ledig tid åt i princip.. :)
Kraaam