• enlitenlängtan

I väntan på att sambon blir redo

Hej!
    Är det fler än jag som längtar efter en liten men har en sambo som vill vänta? Vore skönt att ha någon att prata av sig med!
    Min längtan började på allvar för c:a 1 år sedan men jag delade inte med mig till min sambo förrän i somras av rädsla för att han inte var redo. Precis som jag befarade så blir det inga barn gjorda de närmaste åren om han får bestämma och min längtan blir bara starkare ju längre tid som går... Någon som är eller har varit i samma situation som jag?  

• Svar på tråden I väntan på att sambon blir redo
  • Larsson2006

Vi har kollat på ultraljudet med de två vi har idag. Tycker det var skönt att "bråka" med störstabesvikelsen då

• Fjonkisen
    enlitenlängtan skrev 2013-05-27 22:11:44 följande:
    Jag är inte heller något fan av p-piller, jag mådde rent ut sagt skit när jag åt det. Visserligen hade jag inte mellanblödningar såsom du beskriver, men mina symtom räckte och blev över.
    Att byta till kopparspiral var något av det bästa jag gjort. Jag är inte heller förtjust i kondomer. Under alla år jag haft sex har jag egentligen bara gillat en kondomsort (featherlite elite från durex har jag för mig det var, grymt bra kondomer faktiskt) men den modellen fungerar inte alls på min nuvarande sambo.
    Att hålla sig sysselsatt är absolut bästa sättet att hantera sin bebislängtan på så du gör helt rätt i att försöka lägga energin på allt det där :) Har ni någon semester i sommar? Förstår att det kan vara svårt att kombinera bebisverkstad med heltidsjobb och jobb på annan ort. 
    Ajdå då har du med andra ord inte heller haft det så lätt.. Jag hade såklart en massa andra symtom också förrutom blödningarna men hade nästan kunnat ge vad som helst för att slippa dem.. Men skönt att det är över nu..
    Aha okeej, jag har alltid tyckt att de verkar läskigt med spiral, tänk om den lossnar och åker runt i kroppen typ.. Nojig som jag är.. Tack! det kan vara värt att testa dem i framtiden om det blir så att vi kommer att använda kondom..
    Jaa jag känner det jag också, för man blir lite smått tokig av att gå runt och längta och tänka på bebisar..
    Neej vi har ju inte det :( Jag har inget fast jobb än, men jobbar ändå mycket, vikarierar inom äldreomsorgen och han ska spara sina semester dagar till i höst då älgjakten kör igång.. Men det känns ändå riktigt bra att veta att han kommer vara hemma de närmsta månaderna..

Och just nu vet jag inte om jag är skengravid eller vad! har haft alla möjliga symtom, illamående, ont i ryggen, uppsväld,typ mensvärk,ett rent utsagt hemskt humör, ömma och svullna bröst, hade även någon form av blödning ganska exakt en vecka före min mens som skulle kommit idag men inte infunnit sig än.... Den varade i ca 3 ½ dag och det blödde inte som min mens brukar blöda så jag blev lite misstänksam.. har inte tagit något test än för att jag hoppas ju att det ska vara ett Pluss... Är så rädd för att jag ska bli besviken.. men har inte mensen kommit tills på onsdag kanske jag måste ta ett test? eller vad tror du?
  • Fjonkisen
    spelin skrev 2013-06-19 14:15:29 följande:
    Förstår det. Hoppas din man "ger med sig" om ett tag. Glad Han kanske behöver fundera ett tag på det. Vill du i så fall ta reda på kön i förväg eller vänta till förlossningen?

Jag frågade sambon rätt ut igår kväll om han ville göra abort om det blir barn nu. Så jag vet säkert vart han står. Han sa "Nej, det tycker jag inte. Men det är inte så att jag hoppas att du är gravid nu". Lite tråkigt att höra eftersom en (stor) del av mig hoppas det! Men samtidigt förstår jag honom, vi har ju pratat om att vänta till bättre tillfälle.
    Har du tagit något test än eller är det "för tidigt" ännu? :)
    Hoppas du får det svaret du hoppas på! Han har ju några månader på sig att vänja sig och börja längta efter att få bli pappa!
    Lycka till!
  • spelin
    Fjonkisen skrev 2013-06-24 17:30:18 följande:
    Har du tagit något test än eller är det "för tidigt" ännu? :)
    Hoppas du får det svaret du hoppas på! Han har ju några månader på sig att vänja sig och börja längta efter att få bli pappa!
    Lycka till!
    Inget test här men känner av mensvärk så mensen är nog på G imorrn eller övermorrn. Har den inte kommit då så testar jag på torsdag.
  • Fjonkisen
    spelin skrev 2013-06-24 20:16:44 följande:
    Inget test här men känner av mensvärk så mensen är nog på G imorrn eller övermorrn. Har den inte kommit då så testar jag på torsdag.
    Okeej, men hoppas den uteblir då och att du kommer plussa!GladHåller tummarna här borta... :)
  • spelin
    Fjonkisen skrev 2013-06-25 07:52:18 följande:
    Okeej, men hoppas den uteblir då och att du kommer plussa!GladHåller tummarna här borta... :)
    Tack för det, tyvärr kom mensen idag men det känns helt ok. Vi väntar några månader som vi kom överens om. Jag har ändå förlikat mig med känslan att vänta. :) Så njuter vi av sommaren med allt vad det innebär, vin mm.

Glad sommar tjejor! 
  • Fjonkisen

Jaja okeej.. Men då är det väl okej antar jag :) Ha en toppen bra sommar och njut, det kan vara er sista ensamma sommar på länge länge Flört

spelin skrev 2013-06-25 13:47:38 följande:
    Tack för det, tyvärr kom mensen idag men det känns helt ok. Vi väntar några månader som vi kom överens om. Jag har ändå förlikat mig med känslan att vänta. :) Så njuter vi av sommaren med allt vad det innebär, vin mm.

Glad sommar tjejor! 
  • PHofie

Jag har varit i samma sits som du. Nu vet jag inte om du är det fortfarande. Men min man sa när vår son var 10 månader att han inte kommer vilja ha fler barn. Mitt livs stora dröm är en stor familj med ca. 4 barn. Dom två år som gått sedan jag fick hans besked har varit dom värsta i mitt liv! Dom bästa också i och med det barn vi faktiskt har, men jag har aldrig mått så dåligt. Och då har jag ändå en hel del bagage att gråta över. Det här var min dröm som jag inte trodde nån kunde ta ifrån mig! Oj så naivt av mig! Men jag kan helt ärligt säga att hade min man berättat för mig redan innan vi fick vår son att han bara kommer vilja ha ett...då hade jag helt ärligt gjort slut. Min dröm om en stor familj är för stor. Dock är det inte lika lätt att bryta upp med nån som man har ett barn tillsammans med. Inte när man fortfarande älskar varandra. Det skulle innebära att jag gav upp 50% av min tid med min son. Det klarar jag inte.

Så jag har gråtit, gått in i flera omgångar depressioner, gått i terapi och bara fortsatt kämpa mig fram genom två fruktansvärda år! Nu börjar jag komma ut på andra sidan och vi planerar faktiskt att snart sätta igång och försöka bli med barn igen! =D Ni kan ju gissa om jag är lycklig! Jag vet inte om det är till någon tröst, men förhoppningsvis får ni andra också igenom er önskan!

• spelin
    Fjonkisen skrev 2013-06-25 22:43:37 följande:
    Jaja okeej.. Men då är det väl okej antar jag :) Ha en toppen bra sommar och njut, det kan vara er sista ensamma sommar på länge länge Flört
    Tack. Så tänker jag också och hoppas att det blir så!! :D
  • spelin
    PHofie skrev 2013-06-26 19:37:41 följande:
    Vilken solskenshistoria! :D Blir lycklig av att läsa. {#emotions_dlg.flower} Grattis!
Svar på tråden I väntan på att sambon blir redo