enlitenlängtan skrev 2013-05-27 22:11:44 följande:
Jag är inte heller något fan av p-piller, jag mådde rent ut sagt skit när jag åt det. Visserligen hade jag inte mellanblödningar såsom du beskriver, men mina symtom räckte och blev över.
Att byta till kopparspiral var något av det bästa jag gjort. Jag är inte heller förtjust i kondomer. Under alla år jag haft sex har jag egentligen bara gillat en kondomsort (featherlite elite från durex har jag för mig det var, grymt bra kondomer faktiskt) men den modellen fungerar inte alls på min nuvarande sambo.
Att hålla sig sysselsatt är absolut bästa sättet att hantera sin bebislängtan på så du gör helt rätt i att försöka lägga energin på allt det där :) Har ni någon semester i sommar? Förstår att det kan vara svårt att kombinera bebisverkstad med heltidsjobb och jobb på annan ort.
Ajdå då har du med andra ord inte heller haft det så lätt.. Jag hade såklart en massa andra symtom också förrutom blödningarna men hade nästan kunnat ge vad som helst för att slippa dem.. Men skönt att det är över nu..
Aha okeej, jag har alltid tyckt att de verkar läskigt med spiral, tänk om den lossnar och åker runt i kroppen typ.. Nojig som jag är.. Tack! det kan vara värt att testa dem i framtiden om det blir så att vi kommer att använda kondom..
Jaa jag känner det jag också, för man blir lite smått tokig av att gå runt och längta och tänka på bebisar..
Neej vi har ju inte det :( Jag har inget fast jobb än, men jobbar ändå mycket, vikarierar inom äldreomsorgen och han ska spara sina semester dagar till i höst då älgjakten kör igång.. Men det känns ändå riktigt bra att veta att han kommer vara hemma de närmsta månaderna..
Och just nu vet jag inte om jag är skengravid eller vad! har haft alla möjliga symtom, illamående, ont i ryggen, uppsväld,typ mensvärk,ett rent utsagt hemskt humör, ömma och svullna bröst, hade även någon form av blödning ganska exakt en vecka före min mens som skulle kommit idag men inte infunnit sig än.... Den varade i ca 3 ½ dag och det blödde inte som min mens brukar blöda så jag blev lite misstänksam.. har inte tagit något test än för att jag hoppas ju att det ska vara ett
Pluss... Är så rädd för att jag ska bli besviken.. men har inte mensen kommit tills på onsdag kanske jag måste ta ett test? eller vad tror du?