• enlitenlängtan

I väntan på att sambon blir redo

Hej!
    Är det fler än jag som längtar efter en liten men har en sambo som vill vänta? Vore skönt att ha någon att prata av sig med!
    Min längtan började på allvar för c:a 1 år sedan men jag delade inte med mig till min sambo förrän i somras av rädsla för att han inte var redo. Precis som jag befarade så blir det inga barn gjorda de närmaste åren om han får bestämma och min längtan blir bara starkare ju längre tid som går... Någon som är eller har varit i samma situation som jag?  

• Svar på tråden I väntan på att sambon blir redo
  • SandraB1985

önska att det va så här med:(

jag hoppas han lugnar sig med allt som han vill göra.. han e inne på att byta ut köket, men vi har ett riktigt fint kök redan! som absolut inte behövs bytas, förutom att förgen e ROSA
    det gillar han inte..
    jag hoppas verkligen han förstår idag efter vad jag sagt...

• spelin
    SandraB1985 skrev 2013-10-06 01:27:06 följande:
    ja, äntligen fick jag sagt det...
    det jag fick till svars va "jaha, då blir det inge sex"

:((
    Se hur länge han kan hålla det löftet... Flört Men bra att du pratat med honom, lagt korten på bordet. Hans reaktion är ganska förståelig, han blev nog lite överrumplad. Även om det låter väl hårt. Men som sagt, det var nog bara en spontankommentar från hans sida.
  • Fjonkisen
    SandraB1985 skrev 2013-10-07 17:11:48 följande:
    ja, han va lite larvig det vill jag med säga.. sedan sa han att själklart ska jag sluta om jag vill... han tvingar mig inte.. jag har ätit i 13 år o vill komma igån med mensen.. den har inte varit regelbunden på många år...
    sp det va iaf skönt att höra av honom.. jag sa med att du e inte så gammal, men tyvärr börjar jag bli äldre för varje dag...

kanske hoppas jag han börjar förstå mig... jag har ocå så svårt att säga nåt utan håller allt för mig själv o gråter för mig själv!

åhh vad glad jag är för din skull!!! fan vad underbart!!!! ))
    ni har då slutat helt med alla skydd förstår jag?
    Bra att han förstår dig så pass långt.. många killar tror att när de bestämmer sig för att de vill ha barn så händer det direkt, men riktigt så enkelt är det inte..

Taaack fina du!! Jaa det känns underbart, pratade med BM nu för ett litet tag sen och hon sa att hon ville att jag skulle vänta med att komma förbi dit tills mensen uteblivit, så förhoppningsvis kan jag ringa dit i början på nästa vecka och säga att den inte kommit än, hopppppppas!!Skrattande
    Yees, vi har inte haft skydd sen i Maj(?) tror jag.. Men det tar antagligen ett tag för kroppen att återfinna sin rätta takt, så har det varit för mig i alla fall..
  • SandraB1985

Underbart!! vill med ha den där pirrande känslan i magen att nåt e på g )

nä, grabbarna förstår nog inte riktigt hur drt går tilm det där...det där med att man faktiskt inte kan få barn alla daar i månaden:p
    o jag själv då! 28 år som knappt känner min kropp eftersom jag gått på piller sen 15...
    måste ju komma i fas med kroppen..

lycka till dig!!

• Fjonkisen
    SandraB1985 skrev 2013-10-08 13:12:46 följande:
    Underbart!! vill med ha den där pirrande känslan i magen att nåt e på g )

nä, grabbarna förstår nog inte riktigt hur drt går tilm det där...det där med att man faktiskt inte kan få barn alla daar i månaden:p
    o jag själv då! 28 år som knappt känner min kropp eftersom jag gått på piller sen 15...
    måste ju komma i fas med kroppen..

lycka till dig!!
    Jaa det hoppas jag för din del ska ske snart!! Skickar lite boozt till dig.. :)
    Neej de gör ju inte det.. haha,, men man kan ju inte begära det heller av dem.. Förstår dig, det blir som att börja om på nytt.. så var det för mig också, hade ätit p-piller sen jag var arton till 23, och det var som en helt annan människa när alla hormoner kom i chack.. så du kanske träffar dig själv när du är "avgiftad" det gjorde jag.. :)

Taack så jätte mycket! ligger nu lågt på den här tråden fram tills jag får veta om det hänt eller inte, kan meddela det senare :) Till alla er som bearbetar era karlar säger jag ge inte upp! de kommer att ge med sig såsmåningom :)
    SandraB1985 skrev 2013-10-09 08:47:10 följande:
    jo men underbart*not*
    startar nyhetsmorgon o vad pratas det om?
    BARNLÖSHET!!!
    suck:(
    Usch, det är ju det värsta man kan tänka sig.. att inte kunna få barn.. men SandraB1985! deppa inte ner dig! försök att vara positiv :)
    Kraaaaam!

• elisa88

Jag återupplivar tråden lite istället för att skapa en ny.... 

Jag har senaste veckorna/månaderna blivit Jättesugen på att bli gravid och skaffa bebis med min sambo! Vi har varit tillsammans i 3 år och allt är stabilt (jobb, boende osv). 

Jag har precis slutat med ppiller, men då vill sambon använda kondom. Jag har sagt att det får han göra, men jag är sugen på en bebis, så han vet.. 

Det är dock jobbigt att jag är sååååå sugen på bebis, och inte kan säga det till honom. Jag märker på honom att han blir stressad, samtidigt som han säger att han vill (annars hade vi ju haft ett större problem). 

Så jag vet att han vill, men inte NU. 

Skönt att ha forumet här och skriva av sig lite :) 

• enlitenlängtan

Välkommen till tråden! Det var länge sen jag var aktiv i den :P ett tag orkade jag inte alls och var bara ledsen, sen kände jag inte att jag behövde den. Bebisverkstaden har äntligen börjat för min del och på torsdag är mensen beräknad. Jag hoppas innerligt att den INTE kommer ^^

Svar på tråden I väntan på att sambon blir redo