Ahlmen skrev 2013-03-13 23:43:14 följande:
Skönt att man inte är ensam!
Min sambo har ett fast, väl betalt jobb och jag är arbetssökande för tillfället. Blir det inget jobb efter sommaren så blir det absolut skola istället. MEN! Jag har bebisar och gravida överallt i min närhet.. Längtan blir inte mindre direkt..
Vårat förhållande är otroligt stabilt och vi har gått igenom mycket tillsammans men min sambo vill inte planera. Han är så fast vid ålder, han vill ha barn när han är typ 28 säger han, iaf innan 30. Jag vill gärna ha mitt första innan jag fyller 25, om jag ens kan bli gravid vill säga. Men han vet helt säkert att han vill ha barn och då med mig. Så jobbigt att inte få min röst hörd i frågan för varje gång det kommer upp så blir det irritationer.. Jag tycker det är viktigast att det känns rätt, han tycker det är viktigast att man är tillräckligt gammal.. Jag tror dock att han bara är rädd att vara "först i gänget" på hans sida av vännerna (på min sida ligger vi i princip sist).
Jag sa, för längesen, att jag inte tänker proppa i mig hormoner så om han inte vill ha barn så får han stå för skyddet. Så när han är redo så är det bara för honom att skippa kondomen, hoppas man inte behöver längta allt för länge! ;)
Lycka till för er andra, håller tummarna för att det ska bli bebislycka för er iaf! ;D
Min sambo gillar inte heller att planera men har precis som din sambo en mycket bestämd åsikt om hur gammal han vill vara när barn kan vara aktuellt. Från början kunde han inte ens tänka sig börja försöka förrän han fyllt 30, men nu har han iaf gått med på att han skulle kunna tänka sig att börja tidigare. Bara han hinner fylla 30 innan barnet är beräknat att komma så kan han tänka sig att kompromissa lite grand.
Det är fortfarande jag som kompromissar mest med det jag vill, men jag antar att det måste bli så när det handlar om så stora beslut som att skaffa barn. Ibland önskar jag att det vore min sambo som väntade på att jag skulle bli redo och inte tvärtom, men men...