• Anonym (Jenny)

Observationer på IKEA !

Berätta om dina roligaste,hemskaste, knasigaste eller mest irriterande och förfärande observationer på ikea ! 

• Svar på tråden Observationer på IKEA !
  • riboflavin
    Bluemint skrev 2013-02-03 18:16:11 följande:
    Mitt bidrag är inte självupplevt utan återberättat av min körskollärare. Han övningskörde med en elev på IKEAs parkering och fick se en familj som på ett annorlunda sätt försökte frakta hem en stor matta som de köpt. Den var så lång att den hängde ut från bagageluckan och för att den inte skulle släpa i marken stoppade de ändan på mattan i en kundvagn och började sen köra därifrån.

Hur det sedan gick förtäljer inte historien för det var allt som min lärare hann se, men de kan ju inte ha kommit många meter...

Underbart!

Har en annan lastsäkringskatastrof att dela med mig av. Vi låg bakom en bil med släp. På släpet stod lite möbler. Plötsligt kör bilen framför över ett gupp och vips kommer en fåtölj flygande. Sambon hann precis väja undan. Eftersom sambon körde lastbil i lumpen är han lite lastsäkringsnazist och körde helt sonika om och tvingade dem att stanna. Inget på flaket vara fastspännt och de var ute på 90-väg och körde. Vi gav dem några spännband.
    Människor är idioter, ju längre jag lever desto mer säker blir jag på den saken.. 
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • MBB

Var på IKEA Bäckebol m vår 5-veckors bebis 2006, och fick en utskällning i en hiss av en tjej som tyckte vi var helt pantade som hade gossen med oss. Live and live, liksom.

• Velouria
    MBB skrev 2013-02-03 18:33:57 följande:
    Var på IKEA Bäckebol m vår 5-veckors bebis 2006, och fick en utskällning i en hiss av en tjej som tyckte vi var helt pantade som hade gossen med oss. Live and live, liksom.

Eeeeh Obestämd Kan du berätta lite mer detaljer om denna händlse? Är nyfiken på exakt hur hon tänkte där.
    Jag tog nummer 3000
  • Frontline
    Anonym (Bäckebol) skrev 2013-02-03 18:20:46 följande:
    3. I en av visningslägenheterna låg en tvåbarnsfamilj nerbäddade i en dubbelsäng. Mamman verkade ligga och amma bebisen och pappan och tvååringen låg under ett täcke och kollade på film i Iphonen.
    Var det dom som hade lägenheten eller var det spekulanter?
    Det är ju lika idiotiskt båda 2 alltså men man undrar ju om det var spekulanter varför pappan och barnet kröp ner med för,  Eller varför pappan och 2 åring ska vara med överhuvudtaget för...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Gevieve skrev 2013-02-03 18:38:35 följande:
    Det var nog en visningslägenhet i IKEA som menades... :)
    Det var det säkert ja jag fattade fel
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MBB
    Velouria skrev 2013-02-03 18:37:13 följande:
    Eeeeh  Kan du berätta lite mer detaljer om denna händlse? Är nyfiken på exakt hur hon tänkte där.
    Jag tog nummer 3000

Hon frågade hur gammal han var och tyckte vi var helt knäppa som vara ute bland folk med honom - han kunde ju bli sjuk! Knäppis... Live and LET live, ska det vara...
  • Anonym
    MBB skrev 2013-02-03 18:45:26 följande:

Hon frågade hur gammal han var och tyckte vi var helt knäppa som vara ute bland folk med honom - han kunde ju bli sjuk! Knäppis... Live and LET live, ska det vara...
    jag förtår inte heller folk som tar med små bebisar till t.ex ikea i rs-tider men skulle inte säga det till dem, det är ju upp till var och en. men nu kanske detta inte var mitt i rs-säsongen?
  • Honungssmulan
    pontus1992 skrev 2013-02-03 18:06:37 följande:

men gud ska även denna tråd leda till stackars förtrycka muslims kvinna usch för muslimer tråd..
    Nej? Det var det konstigaste jag sett på Ikea bara. Kommer ihåg det fast det var över 3 år sedan.
  • Honungssmulan
    Anonym skrev 2013-02-03 18:05:14 följande:
    Vad smart att skrika, så att hon fick mer uppmärksamhet!
    Tror inte hon valde att skrika utan att det var panikreaktionen över det inträffade.
Svar på tråden Observationer på IKEA !