• Anonym (Jenny)

Observationer på IKEA !

Berätta om dina roligaste,hemskaste, knasigaste eller mest irriterande och förfärande observationer på ikea ! 

• Svar på tråden Observationer på IKEA !
  • Anonym (Jenny)
    Anonym skrev 2013-02-03 20:10:15 följande:
    men är du dum eller? men okej om du tycker det är ok att skriva rasistika saker så antar jag att du också har sådana åsikter
    nej jag är inte dum , och jag har ingen åsikt om det ni diskuterar men jag önskar att ni kunde hålla er till ämnet ! 

som sagt , vill du bråka om sådant kan du starta en egen tråd !  
  • Mys mymla
    Anonym (Jenny) skrev 2013-02-03 20:16:16 följande:
    nej jag är inte dum , och jag har ingen åsikt om det ni diskuterar men jag önskar att ni kunde hålla er till ämnet ! 

som sagt , vill du bråka om sådant kan du starta en egen tråd !  
  • Anonym (Malmöbo)

Vid mitt första besök på IKEA Svågertorp i Malmö för några år sedan, hade jag fått mitt andra barn tre månader tidigare. Vi parkerade nära ingången och jag tog 2,5 åringen i handen och hivade upp det tunga babyskyddet med bebisen i på andra armen. Jag var van från det förra IKEA-varuhuset att man kunde få en vanlig korgkundvagn när man gick in på varuhuset. Men på nya IKEA fick man först (och får fortfarande) ta en hiss eller trappa upp en våning. Sedan får man kliva på en rulltrappa eller hiss för att ta sig upp ytterligare en våning, och efter det får man runda ett hörn och ta en hiss NER till inredningsbutikerna. Där kan man äntligen få tag på en korgvagn. Ja och sen får man ta hissen upp igen för där finns barnavdelningen (som jag mest besöker) och restaurangen.

Nu, ett par år senare, är jag FORTFARANDE lika irriterad över detta! Personalen hänvisar till en lånebarnvagn i stål (men det räcker ju inte till två barn), eller en sån där liten vagn man hänger sin ikeapåse på. Fullständigt vansinnigt!

• Limited Edition

När vår dotter precis hade slutat med blöja var vi på IKEA och på barnavdelningen högg hon resolut en potta och drog ner brallorna för att sätta sig till rätta. Vi hann rädda situationen innan det var försent Idag är hon rätt trött på att bli påmind om denna roliga händelse.

• Anonym (Jenny)
    Anonym skrev 2013-02-03 20:24:25 följande:
    nej det vill jag inte men tycker inte det är ok att du attackerar mig när du istället borde kommentera den som startade det hela. jag blir arg när jag ser sådana inlägg som att "ni" förstör våra svenska tarditioner. Då undrar jag såklart vem är "ni"

jag har inte attackerat dig utan sagt till er att sluta bråka om detta i min tråd som handlar om observationer på IKEA  men av någon anledning så fortsätter du att skriva om annat här ! 
    så åter igen:

sluta käfta om sånt här i denna tråden , den är inte till för det ! 

vill du bråka kan du starta en egen tråd ! 

• Dr Mupp
    Anonym (Malmöbo) skrev 2013-02-03 20:22:10 följande:

Vid mitt första besök på IKEA Svågertorp i Malmö för några år sedan, hade jag fått mitt andra barn tre månader tidigare. Vi parkerade nära ingången och jag tog 2,5 åringen i handen och hivade upp det tunga babyskyddet med bebisen i på andra armen. Jag var van från det förra IKEA-varuhuset att man kunde få en vanlig korgkundvagn när man gick in på varuhuset. Men på nya IKEA fick man först (och får fortfarande) ta en hiss eller trappa upp en våning. Sedan får man kliva på en rulltrappa eller hiss för att ta sig upp ytterligare en våning, och efter det får man runda ett hörn och ta en hiss NER till inredningsbutikerna. Där kan man äntligen få tag på en korgvagn. Ja och sen får man ta hissen upp igen för där finns barnavdelningen (som jag mest besöker) och restaurangen.

Nu, ett par år senare, är jag FORTFARANDE lika irriterad över detta! Personalen hänvisar till en lånebarnvagn i stål (men det räcker ju inte till två barn), eller en sån där liten vagn man hänger sin ikeapåse på. Fullständigt vansinnigt!

Bärsele, en underbar uppfininng som gör att man slipper bära runt på tunga babyskydd.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (AJKIIAAA)

Tja, det finns gott om hemska människor överallt. (de kanske tycker samma om mig).

Men på IKEA är det så klart riktigt illa. Inte i klass med Ullared (inget fel på affären i sig),
    men nära.

På IKEA är det kul att sitta och titta på folk som ser ut att vara hämtade från dokumentärer
    som Böda Camping osv. Det är så märkliga människor, de bryr sig inte om sitt yttre eller
    hur de uppför sig :) Konstigt att de ens kan hålla ett dagjobb. Jag brukar tänka att de kanske
    jobbar på Samhall.

Nåväl, de är säkert snälla om man lär känna dem, av någon underlig anledning.

• caelum

Min roligaste IKEA-upplevelse var när vi var där strax innan jul och dom tydligen hade en tomte på besök någonstans i varuhuset vilket dom ropade ut i högtalaren ett antal gånger. När dom precis gjort ett utrop passerar jag och min kille ett hörn varpå en liten pojke ropar upphetsat "Pappa, där är tomten!" medan han pekar på min pojkvän (min pojkvän har visserligen skägg, men där slutar alla likheter med tomten eftersom han är lång, smal och brunhårig, och var då 23 år gammal ).

• caelum
    Anonym (Död åt Björne...) skrev 2013-02-03 19:28:27 följande:
    Mamman som haffade sin vilda unge i armen och väste
    -Om du inte sköter dig när vi är här så kommer Björne att dö... Demon
    HAHAHAHAHA!!
Svar på tråden Observationer på IKEA !