• Anonym (Jenny)

Observationer på IKEA !

Berätta om dina roligaste,hemskaste, knasigaste eller mest irriterande och förfärande observationer på ikea ! 

• Svar på tråden Observationer på IKEA !
  • Gurkan
    Anonym skrev 2013-02-03 12:50:28 följande:
    "gosig mus" hade de döpt ett mjukdjur till. Det va ganska roligt.

Klappa bäver hade de med, vi har ettnexemplar
  • Anonym
    frökenelisabeth skrev 2013-02-03 15:28:55 följande:

Har iaf sett det flera gånger i Kina.
    Varför går de inte ut eller uppsöker affärens toalett?
    Gör de så hemma och på besök hos andra också? Kissar på golvet?
  • jashrinah
    frökenelisabeth skrev 2013-02-03 15:28:55 följande:

Har iaf sett det flera gånger i Kina.
    alltså i varuhus och inte i små affärer med stampat jordgolv :O ? 
  • pontus1992

IKEA?? Där har jag aldrig varit...

• Anonym (soffan)

På gekås kan man se en massa underliga människor, men IKEA har jag inte stött på något konstigt som jag kan komma på.

• Honungssmulan

En kvinna i Burqa gick och ammade barnet under burqan och kanten på den fastnade tydligen i vagnen, klädesplagget slits upp och stackars kvinnan får panik och börjar skrika eftersom tutte och överkropp exponeras.

Det var lite udda. 

• Anonym
    Honungssmulan skrev 2013-02-03 18:02:55 följande:
    En kvinna i Burqa gick och ammade barnet under burqan och kanten på den fastnade tydligen i vagnen, klädesplagget slits upp och stackars kvinnan får panik och börjar skrika eftersom tutte och överkropp exponeras.

Det var lite udda. 
    Vad smart att skrika, så att hon fick mer uppmärksamhet!
  • Bluemint

Mitt bidrag är inte självupplevt utan återberättat av min körskollärare. Han övningskörde med en elev på IKEAs parkering och fick se en familj som på ett annorlunda sätt försökte frakta hem en stor matta som de köpt. Den var så lång att den hängde ut från bagageluckan och för att den inte skulle släpa i marken stoppade de ändan på mattan i en kundvagn och började sen köra därifrån.

Hur det sedan gick förtäljer inte historien för det var allt som min lärare hann se, men de kan ju inte ha kommit många meter...

• Anonym
    frökenelisabeth skrev 2013-02-03 14:48:32 följande:

Det finns andra länder där det är helt normalt att låta barnen kissa på golvet i tex en kassakö om de behöver. Rätt ofräscht tycker vi, men på andra ställen är det bara så man gör.
    Jag har varit med om att ett barn utan underbyxor bajsade på golvet i en matbutik i Stockholm, verkade anses ok :/
  • Anonym (Bäckebol)

Har på Ikea Böckebol stött på följande: 1. En pappa med tre barn står och har köpt korv med bröd vid utgången åt sig och ungarna. De ska till och välja dricka och ungarna hoppar jämgott och hojtar, jag vill ha cola, jag vill ha fanta osv. Då säger pappan högt och tydligt att nu får Anton välja först och och dricka upp så hämtar vi den Wilma vill ha sen för det är gratis påfyllning så jag har bara köpt ett glas. Det tycker jag är nära höjden av snålhet. 2. Vid ett annat besök åt vi middag i restaurangen när två kvinnor av utländsk härkomst kom upp i restaurangen med sex ungar som var mer vilda än tama. Med sig upp till restaurangen hade de också två stora förpackningar med panpizzor, sådana som man köper frysta att ta med hem vi utgången. Dessa går de bort till barnavdelingen med microsar och börjar micra pizzabit efter pizzabit. Sen satte sig hela sällskapet i restaurangen och åt pizzaslices. De skickade även barnen att hämta bestick och glas i restaurangen och försåg sig själva med läsk utan att betala. Detta är också oerhört nära höjden av snålhet! 3. I en av visningslägenheterna låg en tvåbarnsfamilj nerbäddade i en dubbelsäng. Mamman verkade ligga och amma bebisen och pappan och tvååringen låg under ett täcke och kollade på film i Iphonen.

Svar på tråden Observationer på IKEA !