-
-
Svar på tråden Observationer på IKEA !
-
Jag är lika förvånad varje gång jag tvingat iväg mig till Ikea och ser människor som verkar gilla att vara där. De spankulerar omkring, hela familjer, och klämmer och känner på grejer, går mot strömmen och mest förvånande av allt är att de sätter sig och myser i restaurangen.
-
Jag har säkert utgjort en pinsam syn mer än en gång på Ikea, som ensamstående mamma har jag genom åren behövt köpa möbler och annat, och då även fått forsla med mig barn och barnvagn - Ibland har jag behövt upp till två vagnar så att det har ju blivit som ett litet tetris det där, flytta barnvagnen, sedan en vagn och sedan den tredje.. -
För att göra saker och ting lite lustigare har jag ingen bil - utan antingen fått forsla saker på bussen - eller använt mig av Ikeas hemkörnings service -
Det roliga är ju också hur människor bemöter en, de stirrar och stirrar men inte en gång har någon erbjudit sig att hjälpa till eller ja - ni vet, sträckt ut en hand som man själv kanske hade gjort i den situationen -
Hur som haver - mitt hem är ett Ikea - heaven
-
För många år sedan observerade jag en man i 20års åldern ligga i en av testsängarna och hoppa med rumpan, ( som om han gjorde något privat) detta fortsatte ett bra tag! Även i olika sängar! Han verkade inte skämmas heller!
-
Alltså, är det bara jag som känner mig helt säker på att den här tråden är skapad av någon på IKEAS marknadsföringsavdelning? Helt enkelt gratis reklam på Sveriges största(?) forum för precis den målgruppen som IKEA riktar sig till?!
Så jävla genomskinligt! -
-
Jag tror nog att vi skulle passa in på roliga observation.
Jag var där med mina döttrar. Ena dottern 3 år och andra dottern ca 1 år.
Vi gick igenom några av miljöerna och jag märker att 3-åringen inte är bredvid längre. Vänder mig om och ser en bra bit bort att hon dragit ner byxorna och hoppat upp på en toalettstol för "måste tissa, måååste".
Jag hann ta ner henne och springa till toaletten med henne dock! -
Ja.Anonym (BitterhetenSjälv) skrev 2013-02-03 21:13:36 följande:Alltså, är det bara jag som känner mig helt säker på att den här tråden är skapad av någon på IKEAS marknadsföringsavdelning? Helt enkelt gratis reklam på Sveriges största(?) forum för precis den målgruppen som IKEA riktar sig till?!
Så jävla genomskinligt! -
Haha, min chef har blivit så upprörd och frustrerad att hon kastade en barnmadrass i huvet på reklamationspersonalen på Ikea!
(Jag önskar att jag hade varit en fluga på väggen då. Hon brukar annars bete sig mer normalt och ja, hon åkte dit och bad om ursäkt dagen efter)
-
-
Harmagedon skrev 2013-02-03 20:56:47 följande:Jag är lika förvånad varje gång jag tvingat iväg mig till Ikea och ser människor som verkar gilla att vara där. De spankulerar omkring, hela familjer, och klämmer och känner på grejer, går mot strömmen och mest förvånande av allt är att de sätter sig och myser i restaurangen.
Vi är en sån familj.
Vi älskar IKEA!
Det händer titt som tätt när man frågar barnen vad de vill göra att de nämner IKEA innan leklans och simhallen, ha ha ha!