• Anonym (Jenny)

Observationer på IKEA !

Berätta om dina roligaste,hemskaste, knasigaste eller mest irriterande och förfärande observationer på ikea ! 

• Svar på tråden Observationer på IKEA !
  • Anonym
    riboflavin skrev 2013-02-03 13:10:23 följande:
    Tyvärr inte. Stod och höll ungen så där som man gör när man hjälper ett barn som kissar utomhus så det handlade ju inte om en olycka heller...
    Men hjälp! Det där är nog det knäppaste jag har läst.
    Hörde du förälderns ursäkt när personalen kom?

• Vickan I

Ikea Barkarby- står i lååång kö för att betala. Hör tissel och tassel av andra och vänder mig om för att se vad som står på. I en annan kö står en mamma och pratar i mobiltelefon. Framför sig har hon en kundvagn som det står (på knä) en ca 4 år gammal pojke i. Han lyfter mammans tröja och håller hennes ena bröst som en jättemacka med båda händerna och ammar sig själv?! Andra får Anna sina barn hur länge de vill, men kändes fel där och då.

• jashrinah
    Vickan I skrev 2013-02-03 14:32:28 följande:
    Ikea Barkarby- står i lååång kö för att betala. Hör tissel och tassel av andra och vänder mig om för att se vad som står på. I en annan kö står en mamma och pratar i mobiltelefon. Framför sig har hon en kundvagn som det står (på knä) en ca 4 år gammal pojke i. Han lyfter mammans tröja och håller hennes ena bröst som en jättemacka med båda händerna och ammar sig själv?! Andra får Anna sina barn hur länge de vill, men kändes fel där och då.
    :O holy crap ! 
  • Frontline
    Vickan I skrev 2013-02-03 14:32:28 följande:
    Nä du kan inte mena allvar, säg att du inte gör det Kräks
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • frökenelisabeth
    riboflavin skrev 2013-02-03 12:55:15 följande:
    En enorm butik där i regel samtliga besökare är superstressade och har med sig barn, barnvagnar, svärmor, partner eller annat valfritt störningsmoment ger ett bra underlag för dråpligheter, borttappanden och konflikter.

Var på IKEA Bäckebol igår och under den 1,5 timmarna jag befann mig där så efterlystes samma person 10 gånger. "IKEAS kundradio, NN vänligen gå till Leklandet Småland där XX väntar".

Vi tog en kopp kaffe innan vi gick till bilen, och satte oss vid ett bord. Meddelandet hörs igen och bakom oss suckar en person ljudligt och utbrister "Men för fan, jag betalar för att de ska passa henne/honom då ska man väl åtminstone få fika ifred".

Detta alltså över en timme efter det första meddelandet . Inte direkt en kandidat till "årets förälder"...

Sist vi handlade på IKEA så såg jag en förälder som lät ett barn kissa i ett hörn på "spara och förvara", personalen hann fram före mig som tur var.     

Det finns andra länder där det är helt normalt att låta barnen kissa på golvet i tex en kassakö om de behöver. Rätt ofräscht tycker vi, men på andra ställen är det bara så man gör.
  • Vickan I

Frontline- jo helt sant...tyvärr. Mamman bara pratade på och verkade inte bry sig alls. Handeln nästan stannade av helt haha. Alla bara stirrade.

• jashrinah
    frökenelisabeth skrev 2013-02-03 14:48:32 följande:

Det finns andra länder där det är helt normalt att låta barnen kissa på golvet i tex en kassakö om de behöver. Rätt ofräscht tycker vi, men på andra ställen är det bara så man gör.
    vilka länder då !? 
  • Anonym (kul)
    frökenelisabeth skrev 2013-02-03 15:28:55 följande:

Har iaf sett det flera gånger i Kina.

Får barn i Kina kissa på golvet i kassakön fullt med människor??
Svar på tråden Observationer på IKEA !