• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • Spirello

Stort grattis kossann!! 

Själv är jag i vecka 16 och har tre veckor kvar till RUL. I fredags skrev vi kontrakt på ett hus som vi flyttar in i slutet av oktober. Då hoppas jag på att få boa ordentligt. Saker och ting börjar falla på plats.

• Pixlar

Jag är nu i vecka 8 (vecka 7 enligt ÄL), och tycker att veckorna flyter på så långsamt.. det ökända illamåendet har kickat in med besked (trots att jag äter lergigan comp som låg kvar i medicinskåpet sen förra graviditeten), och i den här värmen känns det nästan olidligt. Har behövt sjukskriva mig från jobbet två dagar nu för nästan allt jag får i mig är kolsyrat vatten... Men det är ju ett gott tecken! Försöker påminna mig själv om det konstant.. Nästa onsdag är det inkrivning hos barnmorskan, och oj, vad många frågor jag har förberett till henne redan Flört

Kramar till er alla! Hoppas på fler plus inom den snara framtiden

Dotter född juli 2011 <3 BF i mars 2014 <3
  • Pixlar
    Spirello skrev 2013-07-30 08:47:30 följande:
    Stort grattis kossann!! 

Själv är jag i vecka 16 och har tre veckor kvar till RUL. I fredags skrev vi kontrakt på ett hus som vi flyttar in i slutet av oktober. Då hoppas jag på att få boa ordentligt. Saker och ting börjar falla på plats.
    Vad spännande att flytta till hus! :)  Vi flyttade också när vi väntade första, om jag inte minns fel var jag i v17 eller 18 då. Vi flyttade från en stor tvåa till en lite mindre tvåa som låg närmare våra nära och kära, i ett barnvänligare område. Det var inte kul att packa och packa upp med värkande fogar och sparkande bebis kan jag lova, men oj vad mysigt det var att boa in sig i något helt nytt :)  Den här gången blir det ingen flytt under graviditeten tack och lov, vi flyttade till 4:an vi bor i nu redan för ett år sedan och här ska vi nog få plats allihopa :)
    Dotter född juli 2011 <3 BF i mars 2014 <3
  • Spirello
    Pixlar skrev 2013-07-30 11:11:06 följande:
    Vad spännande att flytta till hus! :)  Vi flyttade också när vi väntade första, om jag inte minns fel var jag i v17 eller 18 då. Vi flyttade från en stor tvåa till en lite mindre tvåa som låg närmare våra nära och kära, i ett barnvänligare område. Det var inte kul att packa och packa upp med värkande fogar och sparkande bebis kan jag lova, men oj vad mysigt det var att boa in sig i något helt nytt :)  Den här gången blir det ingen flytt under graviditeten tack och lov, vi flyttade till 4:an vi bor i nu redan för ett år sedan och här ska vi nog få plats allihopa :)

Jag kommer vara i vecka 29 när det är dags att flytta, så själva flyttandet kommer jag nog få överlåta på andra. Som tur är har vi inte jättemycket möbler och sånt eftersom vi idag bor på 40 kvm. 
  • skullis

Jag har äntligen fått max utslag på monitorn nu, efter andra omgången med den utan max :) Så nu håller jag tummarna att det blir något :)

• gabbi81
    skullis skrev 2013-07-30 11:41:07 följande:
    Jag har äntligen fått max utslag på monitorn nu, efter andra omgången med den utan max :) Så nu håller jag tummarna att det blir något :)

Lycka till!! Hoppas hoppas .. Glad
  • Towe

Jag har nu kommit in i vecka 13(igen) 😊 12+2. Ska på fredag göra om kub testet! Jag mår äntligen någorlunda bra! Haha, jag har mått så oerhört dåligt sen första veckan i graviditeten. Men nu är jag tillbaka och redo! Hoppas att ni har och har haft en underbar sommar!

• egrandin

Går och väntar på BIM. Mår riktigt dåligt rent psykiskt nu. Ser vänners vänner bli gravida hela tiden känns det som. Dessutom fyllde min pojkväns lillasyster arton i förra veckan så vi firade henne i helgen. Hans storasyster var på plats med sina tre barn som jag spenderade mycket tid med. Av vänner fick jag höra att jag kommer bli en sååååå bra mamma och blabla. Det gör så ont. Vi går dag ut och dag in med förhoppningar. Ber till en Gud jag inte tror på, önskar varje natt ihop om en fallande stjärna - ja jag älskar fantasyfilmer och böcker. Jag skulle korsa hav och land, genom eld och is för att få det där pluset nu.

• Towe

Kub testet idag gick super! Och jag fick se en perfekt sju centimeter liten bebis! ❤

• Towe
    egrandin skrev 2013-08-01 22:47:58 följande:
    Går och väntar på BIM. Mår riktigt dåligt rent psykiskt nu. Ser vänners vänner bli gravida hela tiden känns det som. Dessutom fyllde min pojkväns lillasyster arton i förra veckan så vi firade henne i helgen. Hans storasyster var på plats med sina tre barn som jag spenderade mycket tid med. Av vänner fick jag höra att jag kommer bli en sååååå bra mamma och blabla. Det gör så ont. Vi går dag ut och dag in med förhoppningar. Ber till en Gud jag inte tror på, önskar varje natt ihop om en fallande stjärna - ja jag älskar fantasyfilmer och böcker. Jag skulle korsa hav och land, genom eld och is för att få det där pluset nu.

❤❤
Svar på tråden 30 utvalda 2013!