• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • gabbi81
    Towe skrev 2013-08-16 16:16:13 följande:
    Är det slut för 30 guppen nu? Eller vad man nu ska säga?
    Tom 31/8 ska vi som är med i 30 gruppen och som inte blivit gravida än rapportera om våra monitorer. Från 1/9 så är vi inte längre tvungna att göra det om vi inte vill. Vet inte vad som kommer att hända med denna tråden från 1/9, om den kommer fortfarande att vara aktiv eller om den kommer att "dö ut" . Är det någon som vet vilka andra trådar det finns för oss som ännu inte lyckats bli gravida. Vore ju skoj att få veta hur det går för oss VIP:are som inte blivit gravida under "Clearblue perioden 1/2-31/8" Jag kommer ju definitivt att fortsätta med Clearblues monitor och när stickorna är slut så kommer jag definitivt att köpa nya om jag inte lyckats bli gravid innan dess.  
  • Pixlar

Jag tror definitivt att gruppen här kommer att finnas kvar. Det är ju samma grupp som förra årets VIP-grupp också skrev i, så inte tror jag att de lägger ner nu. Kanske blir det en ny grupp nästa år, men även om det inte blir det tycker jag väl att de borde hålla gruppen öppen åtminstone tills "VIP-bebisarna" har ploppat ut! :)

• Demajbebis

Tror jag ger upp snart. Tredje månaden i rad utan ägglossning:( inte konstigt det inte blir nån bebis! O min Gyn orkar jag inte jaga. Hon e värdelös. Får väl ta tag i och byta gyn! Hoppet har övergett mig helt ärligt allt känns bara piss!:/

• gabbi81
    Demajbebis skrev 2013-08-18 14:12:26 följande:
    Tror jag ger upp snart. Tredje månaden i rad utan ägglossning:( inte konstigt det inte blir nån bebis! O min Gyn orkar jag inte jaga. Hon e värdelös. Får väl ta tag i och byta gyn! Hoppet har övergett mig helt ärligt allt känns bara piss!:/

Usch då, va tråkigt. Rynkar på näsan Vet att det inte är så lätt att försöka vara positiv då !! Kan du inte prata med någon på gyn så att du kan få hormontabletter så att du får igång din äl?
  • Demajbebis

Eftersom min Gyn inte e så engagerad i det hela så var vi för ett par månader sedan i Grekland och hälsade på sambons föräldrar. Fick då clomiphene tabletter, motsvarande pergotime här. Provat både enkel o dubbel dos men som sagt, ändå ingen ägglossning. Nästa steg borde ju vara ägglossningsspruta men vet bara inte om jag orkar ta tag i det, detta är så fruktansvärt jobbigt. Det värsta är att se sambon så nere och deprimerad. Tänker ibland att det kanske är bäst vi bara delar oss, för hans skull. Varför ska han lida o slösa sin tid för att jag inte kan göra det största o viktigaste en kvinna borde göra, ge honom ett barn. Jag vet varken ut eller in mer. Jag bara lipar o lipar vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till:(

• VEA

Demajbebis: Det gör ont att läsa det du skriver! Jag hoppas verkligen du kan hitta styrkan igen och att ni snart lyckas! En styrkekram till dig och din man!

• Stassa
    gabbi81 skrev 2013-08-17 11:59:55 följande:
    Tom 31/8 ska vi som är med i 30 gruppen och som inte blivit gravida än rapportera om våra monitorer. Från 1/9 så är vi inte längre tvungna att göra det om vi inte vill. Vet inte vad som kommer att hända med denna tråden från 1/9, om den kommer fortfarande att vara aktiv eller om den kommer att "dö ut" . Är det någon som vet vilka andra trådar det finns för oss som ännu inte lyckats bli gravida. Vore ju skoj att få veta hur det går för oss VIP:are som inte blivit gravida under "Clearblue perioden 1/2-31/8" Jag kommer ju definitivt att fortsätta med Clearblues monitor och när stickorna är slut så kommer jag definitivt att köpa nya om jag inte lyckats bli gravid innan dess.  

Jag tror och hoppas, att denna grupp inte kommer att dö ut. Eftersom jag bara behöver använda 10 stickor (ÄL på dag 13 eller 14), så har jag ganska så många packet kvar, och tänker fortsätta använda monitorn tills jag blir med barn. Nu hoppas jag ju innerligt at jag inte kommer att behöva använda monitorn igen, BIM-2 idag.
  • Stassa
    Demajbebis skrev 2013-08-18 20:42:22 följande:
    Eftersom min Gyn inte e så engagerad i det hela så var vi för ett par månader sedan i Grekland och hälsade på sambons föräldrar. Fick då clomiphene tabletter, motsvarande pergotime här. Provat både enkel o dubbel dos men som sagt, ändå ingen ägglossning. Nästa steg borde ju vara ägglossningsspruta men vet bara inte om jag orkar ta tag i det, detta är så fruktansvärt jobbigt. Det värsta är att se sambon så nere och deprimerad. Tänker ibland att det kanske är bäst vi bara delar oss, för hans skull. Varför ska han lida o slösa sin tid för att jag inte kan göra det största o viktigaste en kvinna borde göra, ge honom ett barn. Jag vet varken ut eller in mer. Jag bara lipar o lipar vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till:(

Jag tycker så synd om dig.
  • egrandin

Tack snälla ni för allt stöd. Mår lite bättre nu och ska faktiskt försöka sluta tänka på allt som har med graviditet att göra ett tag. Tittar dock in här och ser hur det går för er andra. Hoppas alla får lyckas snart <3

• Spirello

Hoppas så att alla ni som fortfarande väntar snart får ert efterlängtade plus. Kramar till alla er som kämpar!

Svar på tråden 30 utvalda 2013!