• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • egrandin
    kossann skrev 2013-12-08 10:30:07 följande:

Jajjemän! Punktlig som vanligt så dök mensen upp idag! Nytt år nya tag?

Nästan skönare när den dyker upp på rätt datum än att den är fördröjd, annars får man upp hoppet. Ja vi får köra på 2014, det blir ett bra år. Heja oss!
  • Demajbebis

Hej alla! Längesen jag skrev här! Inget plus ännu:( men 17 dec var vi på Curakliniken i Malmö, fick träffa en jättebra läkare. Hon sa att kvinnor som har pcos har insulinkänslighet och detta påverkar till stor del ägglossning! Detta har min tidigare gyn aldrig ens nämnt, hon har bara skickat hem mig med rådet "gå ner i vikt så kommer det"... Hon i Malmö sa att det är nästintill omöjligt för en kvinna med pcos att gå ner i vikt utan hjälp. Så jag fick utskrivet metformin (den medicin som diabetiker tar) och även pergotime. Nu i o me dom hade stängt över jul så kunde vi inte åka o kolla om det blivit någon ägglossning, får göra detta nästa mens. Om mensen kommer ska tilläggas. Bim lördag 11 jan. Jag har haft en liten rosa pytteliten blödning runt tiden som ägglossning borde ha varit. Mina bröst är ömma har mått fruktansvärt illa. Har även slutat med monitorn då den tydligen missvisar när man är på hormontabletter. Är jag gravid nu, bara på första månaden med metformin, så ska jag kolla upp vart jag vänder mig för att anmäla min förra gyn. Inte för att jag vill hämnas eller något sånt, men för att detta inte ska upprepas för fler! Det har varit ett obeskrivligt helvete, 4 år av vårt liv som vi aldrig får tillbaka, att det skulle krävas att betala ett besök på privatklinik för att få reda på något så enkelt? Är så arg. Kommer vara världens lyckligaste om jag är gravid nu, och om inte så är jag glad ändå för nu vet jag att vi är på rätt väg i alla fall! Kram till er alla!

• kossann

Åh, hoppas att det tagit sej för er denna månaden, demajbebis! Förstår att du vill anmäla! Inget plus här än heller... nästa BIM 2/2... Vet inte hur länge till vi försöker... Sambon säger att det får jag bestämma... jag fyller snart 42... E ju nästan antik för att försöka bli gravid, men vi vill så gärna ha barn ihop...

• Demajbebis

Kossann, har du barn sen tidigare då? Ni har inte funderat på ivf? 42 är ju inte så farligt gammalt finns många som fått barn så sent!

• kossann

Ja, jag har 3 barn sen tidigare (ungdomar... den yngsta är 16 är), men sambon har inga barn.
    Jag blev gravid i somras men fick bekräftat MA i vecka 13+5 i början av oktober. Vi försöker ett tag till sen får vi se. Dag 5 i cykel imorgon så jag ska köra en kur pergo.

• Demajbebis

Kunde såklart inte hålla mig så jag köpte 2 RFSU test idag. Tycker mig se ettväldigt väldigt svagt streck men d kan va inbillning! Ska prova ta det andra imorgon bitti när jag vaknar är ju bäst på morgonen! Snälla Gud låt det visa två streck!!!

• Demajbebis

Tog det andra RFSU testet i morse. Inget streck alls på den :( helt deprimerad . Men får hoppas litet tag till , bim är ju först imorgon lr i dagarna så kanske tog d för tidigt!

• Towe

Hoppas verkligen att det andra strecket kommer upp för dig! Låter iallafall som att ni är på rätt väg och det är ju super i sig! Vi hejar för att 2014 är året för er!! Stor kram!!

• Demajbebis

Inget plus ännu, men ingen mens ännu heller. Så än är inte hoppet helt ute:/ känner dock lite som smått mensvärk, men läst att man även kan ha lite som mensvärk i början. Så ja får hoppas ända tills mensen dyker upp! Brösten är ömma som fan men snurrar ja ha ibland innan mens :/

Svar på tråden 30 utvalda 2013!