Hej alla! Längesen jag skrev här! Inget plus ännu:( men 17 dec var vi på Curakliniken i Malmö, fick träffa en jättebra läkare. Hon sa att kvinnor som har pcos har insulinkänslighet och detta påverkar till stor del ägglossning! Detta har min tidigare gyn aldrig ens nämnt, hon har bara skickat hem mig med rådet "gå ner i vikt så kommer det"... Hon i Malmö sa att det är nästintill omöjligt för en kvinna med pcos att gå ner i vikt utan hjälp. Så jag fick utskrivet metformin (den medicin som diabetiker tar) och även pergotime. Nu i o me dom hade stängt över jul så kunde vi inte åka o kolla om det blivit någon ägglossning, får göra detta nästa mens. Om mensen kommer ska tilläggas. Bim lördag 11 jan. Jag har haft en liten rosa pytteliten blödning runt tiden som ägglossning borde ha varit. Mina bröst är ömma har mått fruktansvärt illa. Har även slutat med monitorn då den tydligen missvisar när man är på hormontabletter. Är jag gravid nu, bara på första månaden med metformin, så ska jag kolla upp vart jag vänder mig för att anmäla min förra gyn. Inte för att jag vill hämnas eller något sånt, men för att detta inte ska upprepas för fler! Det har varit ett obeskrivligt helvete, 4 år av vårt liv som vi aldrig får tillbaka, att det skulle krävas att betala ett besök på privatklinik för att få reda på något så enkelt? Är så arg. Kommer vara världens lyckligaste om jag är gravid nu, och om inte så är jag glad ändå för nu vet jag att vi är på rätt väg i alla fall! Kram till er alla!