• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • Pau

hej på er kära vänner!
    Ledsen för min dåliga uppdatering. Har problem med min mobil och det var genom den som jag följde er alla och skrev tidigare, av någon anledning glömmer jag att det går lika bra att göra det från datorn.

Går in i vecka 32 imorgon, herregud vad fort det gått men nu går det långsamt. Jag och lillskrutten mår fint och kämpar på med jobbet fortfarande även om det e tufft visa dagar, tröttheten har kommit tillbaks och samandragningarna är många men det är så det ska vara säger dom som vet.

Känns lite vemodigt att gruppen snart är "slut" och att vi inte måste vara aktiva längre men hoppas att många fortsätter skriva och jag ska verkligen försöka få in i skallen att datorn fungerar lika bra som mobilen =))

Lycka till alla ni som är gravida och till er alla andra kämpare där ute! Vilken styrka, vilken ork och vilken enorm lycka det kommer bli för er när ni plusar! Jag håller tummar och tår för er alla där ute! <3<3<3

• egrandin

Mensen var konstig, klumpig. Flytningarna nu är likadana. Ont i brösten som jag aldrig haft förr. Jag blir tokig. När man väl försöker sluta tänka på sånt här så är det som om kroppen säger "haha, tror du själv att du ska kunna sluta tänka!" Jag vill bara få vara avslappnad och inte så stressad, kunna göra saker utan att tänka på barn hela tiden. Har blivit så nedstämd nu, orkar inte bli besviken fler gånger.

• gabbi81
    egrandin skrev 2013-08-28 09:53:09 följande:
    Mensen var konstig, klumpig. Flytningarna nu är likadana. Ont i brösten som jag aldrig haft förr. Jag blir tokig. När man väl försöker sluta tänka på sånt här så är det som om kroppen säger "haha, tror du själv att du ska kunna sluta tänka!" Jag vill bara få vara avslappnad och inte så stressad, kunna göra saker utan att tänka på barn hela tiden. Har blivit så nedstämd nu, orkar inte bli besviken fler gånger.
    Åh , jag håller med till 100 %. Känns som om kroppen spelar en ett spratt varje gång..Obestämd
  • egrandin
    gabbi81 skrev 2013-08-28 22:00:08 följande:
    Åh , jag håller med till 100 %. Känns som om kroppen spelar en ett spratt varje gång..Obestämd
    Ja :( det är så jobbigt. Måste bara justera en sak jag skrev, har inte ont i brösten utan längst ut på bröstvårtorna. Kan inte sova utan bh för att det gör ont att nudda dem!! Jag blir tokig. :(
  • Demajbebis

Hej, fick hem mina journalkopior idag som jag krävt så att jag kan söka mig på annat håll. Det är ju längre tid än jag trodde som vi försökt få en liten. I mars 2011 var vi på första utredningen och då hade vi försökt aktivt redan i två år! Så 5 år snart:( inte klokt. Någon här som har tips på bra gynekolog i Småland/Skåne området??? Tips tages tacksamt emot!!!

• gabbi81
    Demajbebis skrev 2013-08-30 15:36:17 följande:
    Hej, fick hem mina journalkopior idag som jag krävt så att jag kan söka mig på annat håll. Det är ju längre tid än jag trodde som vi försökt få en liten. I mars 2011 var vi på första utredningen och då hade vi försökt aktivt redan i två år! Så 5 år snart:( inte klokt. Någon här som har tips på bra gynekolog i Småland/Skåne området??? Tips tages tacksamt emot!!!

Har du inte blivit erbjuden IVF? Känns som ni har försökt väldigt länge, tyvärr.. :( Vårdgarantin finns ju o det är ju lagstadgat. Tyvärr så bor jag inte nedåt så vet tyvärr ingen bra klinik. Lycka till!!
  • Demajbebis

Hej! Nä ivf får ja ej pga lite övervikt. Som jag kämpat med i år, men har pco och därmed svårare att gå ner i vikt än andra, o mycket lättare att gå upp!:/ jag har verkligen gjort allt äter nyttigt tränar sedan en tid tillbaka. Men d går seeeegt. Så ivf har ja inte rätt till förrän ca 10kg e borta! D e ett särskilt BMI man får ha som Max för att få ivf...så d känns rätt hopplöst detta!

• egrandin

Nu har vi nått första september och allting är officiellt slut. Jag vill bara tacka familjeliv för den här chansen trots att det inte gick vägen. 19 år men inte en säker kandidat. Dessutom vill jag tacka alla er som stöttat, hejat och brytt er. Utan er hade orken funnits kvar månad efter månad.

Jag hoppas att det snart blir min tur, och att alla ni andra som också försöker lyckas snart med. Kramar i mängder.

Svar på tråden 30 utvalda 2013!