• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • Millini

Demajbebis: Ånej, vilken miss! Hoppas du hinner få den innan du "behöver" den... Du får använda ägglossningstesten så länge annars...

Något annat:

Ni som redan har barn och nu försöker göra syskon, har era första barn varit "svåra att få till"?

Vi försökte ett år innan jag blev gravid med min son. Och nu är vi inne på ett och ett halvt års försök med nummer två, utan framsteg... Hade hoppats att min kropp skulle ha lärt sig vad den skulle göra, men icke...

Om två dagar får jag börja kissa... Spännande! Det verkar som att flera stycken redan fått koll på att ägglossningen inte alls är när man tror, så vi får väl se...

• Sofia 383

Demajbebis: det var inte bra. Har du skickat till Jessica och sagt till henne om det. Hoppas att du hinner få det innan du ska börja använda den :)

• Trasslet
    Millini skrev 2013-02-15 21:35:55 följande:
    Något annat:
    Ni som redan har barn och nu försöker göra syskon, har era första barn varit "svåra att få till"?
    Vi försökte ett år innan jag blev gravid med min son. Och nu är vi inne på ett och ett halvt års försök med nummer två, utan framsteg... Hade hoppats att min kropp skulle ha lärt sig vad den skulle göra, men icke...

Om två dagar får jag börja kissa... Spännande! Det verkar som att flera stycken redan fått koll på att ägglossningen inte alls är när man tror, så vi får väl se...
    Hej,

Nej, vår etta kom till utan att vi riktigt försökte, så det här är första gången vi planerar att skaffa barn. Men vad spännande Millini, har du använt dig av ägglossningstest eller liknande förut?

Själv måste jag vänta till nästa cykel drar igång.... enligt min app om drygt en vecka. Otålig man blir! :)
  • Millini

Godmorgon! (trasslet och alla andra morgonpigga)

Jo, har provat ägglossningstest sen i somras, några billiga från en sida på nätet. De har varit svåra att tyda så risken finns att de stjälpt mer än hjälpt... Har en app i mobilen också, men den verkar ha fel för det mesta. Ser fram emot att se vad clearblue kan göra...

Hoppas ni får syskon snabbare än vi, vi har fått se vår "familjeplanering" gå om intet och nu försöker jag intala mig att jag inte bryr mig om hur många år det blir mellan barnen...

Vi verkar vara många från Stockholmsområdet i gruppen, får se till att plussa samtidigt så kan vi ha en clearbluebebisträff (tänk vilken pr det vore...) :-P

• Demajbebis

Jag får kontakta dem. För såhär var det i mitt fall. Jag var inte med i vip gruppen från början, kom med pga en vip medlem blev utkastad, då hon redan väntar barn och la ut paketet på blocket för 3000kr (vilka pengakåta människor det finns när det kryllar av oss som verkligen behöver detta) så att så kom jag med, och igår när jag fick paketet ser jag att det skickats direkt från den personen till mig, men utan monitor! Antagligen har de kanske hunnit sälja monitorn ... Blev bara så besviken. Tycker ju inte dom skulle bett henne skicka direkt till mig, kunde gått via dem istället så att dom verkligen ser att det inte var med, tänk om dom inte tror mig?

• cutepoison
    Demajbebis skrev 2013-02-16 07:45:35 följande:
    Jag får kontakta dem. För såhär var det i mitt fall. Jag var inte med i vip gruppen från början, kom med pga en vip medlem blev utkastad, då hon redan väntar barn och la ut paketet på blocket för 3000kr (vilka pengakåta människor det finns när det kryllar av oss som verkligen behöver detta) så att så kom jag med, och igår när jag fick paketet ser jag att det skickats direkt från den personen till mig, men utan monitor! Antagligen har de kanske hunnit sälja monitorn ... Blev bara så besviken. Tycker ju inte dom skulle bett henne skicka direkt till mig, kunde gått via dem istället så att dom verkligen ser att det inte var med, tänk om dom inte tror mig?
    Oj, va dåligt. Hoppas du får den i alla fall och kul att du kom med till slut :). 

Jag kollar er alla varje och väntar med spänning på era resultat. Hoppas såklart att ni alla ska bli gravida snabbt så att ni kan skicka vidare paket till andra. Själv tog jag ett negativt gravtest imorse igen men det är några dagar kvar så hoppet är inte ute men jag förväntar mig inte något längre. Det har gått för lång tid. Alla runt omkring en blir gravida och är så lyckliga men de kan ju inte veta att vi försökt så länge utan att lyckas eftersom jag inte berättar det för någon. Det är ingen som vet att vi försöker. Jag minns tillbaka på de första månaderna för 1,5 år sen, då trodde jag det skulle gå fort och jag planerade för hur jag skulle berätta för alla. Att syskonbarnen skulle få en kusin och att det inte skulle vara så många år mellan dem men nu, idag, känns allt meningslöst. Vissa dagar är det så. 
  • grodis
    gosis skrev 2013-02-15 20:51:11 följande:
    får man hänga här med er också och inte bara följa er ? :)

Isåfall så har man Äl inom kort och manne och jag har börjat vårt försök till att få ett litet syskon till vår son som
    snart är 16 månader :)
    Testar med Äl stickor och denna gången blir dem starkare och starkare, har införskaffat mig CB digitala äl test, men tar dem precis i slutet.
    Någon som vet, när man fått glad gubbe en dag, måste man fortsätta och testa för att se om den glada gubben är kvar en dag till eller är det så att när man får den så vet man att ägget släpper inom kort?
    För fick superstarka utslag på billiga test - äl stcikor 3 dagar i rad förra gången, och när släppte ägget då? 
    Hej gosis!
    Ja häng med du också, nästa gång kanske det är du som får ett paket "skcka vidare" :)

Jag gjorde precis så som du gör nu innan jag fick paketet.
    Testade med billiga tester tills dom visar att jag har ägglossning och testade med CB för att se om det är en glad gubbe.
    Jag tycker att dom billiga var lite svåra att tyda.
    I alla fall så hade jag precis som du, ägglossning i tre dagar i rad.
    Om jag har förstått det hela rätt så är det högst chans att bli gravid under alla dom tre dagarna.
    Så när det blir höjning på stickan så är det bästa att ro hem skeppet i land under tre dagar ;)

Lycka till!
  • Med kärlek

Nu har äl varit för ca 1-2 dagar sedan.. Känner en förhoppning och en vis hopplöshet för att jag inget känner.. Nu vet jag att det är för tidigt att känna, men när månad efter månad gått o man väntar och hoppas.. Och inget händer...Så vill jag så gärna känna något.. ett .. Litet hopp om att nu är det dags.. Hur ska man slå bort tankarna? Äl kom sent denna månad, det vet jag tack vare clearblue.., kanske har jag tidigare trott att äl kommit tidigare..

• Frajda 80

Det är intressant att läsa att flera av er ser sin ägglossning yr en annan synvinkel plus att den inte är som ni trodde.

Svar på tråden 30 utvalda 2013!