• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • grodis
    Pau skrev 2013-02-18 10:55:56 följande:
    Håller tummarna för dig! :)

Jag har inte kommit igång med monitorn och så då jag haft äl när jag fick hem grejerna så kommer köra igång i helgen om mensen bestämmer sig för att komma vilket jag inte hoppas.

Har lite olika konstiga symptom som jag inte känner igen och idag 5 dagar innan beröknad mens gjorde jag ett nytt äl test för skoj skull som visade positivt...vet inte hur detta ska tolkas men det återstår att se.

Lycka till! :)
    Tack! :)

Men vad spännande!
    Antingen så har du ägglossning eller så kanske du är gravid.
    Vissa kan ju få utslag på ägglossningstestet när dom är gravida.
    Har du en regelbunden menstruationscykel i vanliga fall?
    Håller tummen stenhårt på att du är gravid! :)

Jag blir tokig på den här eviga väntan.
    Väntan på ägglossning, väntan på mens, väntan på graviditetstecken, väntan på komma igång på ny cykel osv
    Försöker att inte tänka så mycket på det men det är lättare sagt än gjort när man drömmer om att bli gravid :)

• Pau
    grodis skrev 2013-02-18 11:04:36 följande:
    Tack! :)

Men vad spännande!
    Antingen så har du ägglossning eller så kanske du är gravid.
    Vissa kan ju få utslag på ägglossningstestet när dom är gravida.
    Har du en regelbunden menstruationscykel i vanliga fall?
    Håller tummen stenhårt på att du är gravid! :)

Jag blir tokig på den här eviga väntan.
    Väntan på ägglossning, väntan på mens, väntan på graviditetstecken, väntan på komma igång på ny cykel osv
    Försöker att inte tänka så mycket på det men det är lättare sagt än gjort när man drömmer om att bli gravid :)

Känns väldigt spännande även om jag är inställd på att jag inte är gravid, den ständiga besvikelsen varje månad tar kål på mig. Jag hade ett superstarkt positivt utslag den 6 februari så tror ägglossningen skedde då men man kan aldrig vara säker. Har regelbunden menstrationscykel och min mens kommer typ exakt på dag med +/- en dag. Hoppas verkligen att det blir ett plus denna gången.

Förstår att du blir tokig. Väntan på ÄL väntan på mens, väntan på symptom och föklaring på vad allt som händre i kroppen betyder. Man blir lite smått knäpp av att vilja bli gravid har jag kommit på ;)

Har ni försökt länge?

• Stassa

Jag har inte heller hunnit använda min monitor ännu, och jag hoppas verkligen inte att jag behöver göra det heller. Jag tror att jag ska ha BIM på torsdag. Men är osäker eftersom jag inte har avnänt några ÄL-tester.
    Vi ska dock resa bort över helgen. Sova över hos vänner på fredagen och hotell och bröllop på lördagen. Så oavsett om jag är med barn (och måste tacka nej till vin, och få konstiga blickar) eller har mens (sova borta med risk för att bloda ner andras lakan och sängar), så är detta inte så vältimat. Men, men det är inget att göra någonting åt. Om mensen inte har kommit på fredag morgon, så kommer jag kissa på en av min cb-digitala stickor.

• MajsanGG
    Stassa skrev 2013-02-18 11:27:15 följande:
    Jag har inte heller hunnit använda min monitor ännu, och jag hoppas verkligen inte att jag behöver göra det heller. Jag tror att jag ska ha BIM på torsdag. Men är osäker eftersom jag inte har avnänt några ÄL-tester. Vi ska dock resa bort över helgen. Sova över hos vänner på fredagen och hotell och bröllop på lördagen. Så oavsett om jag är med barn (och måste tacka nej till vin, och få konstiga blickar) eller har mens (sova borta med risk för att bloda ner andras lakan och sängar), så är detta inte så vältimat. Men, men det är inget att göra någonting åt. Om mensen inte har kommit på fredag morgon, så kommer jag kissa på en av min cb-digitala stickor.

Hoppas att en underbar helg börjar för dig redan på fredag när du får plus !!! :)
  • Stassa
    MajsanGG skrev 2013-02-18 11:32:00 följande:

Hoppas att en underbar helg börjar för dig redan på fredag när du får plus !!! :)
    Tack!
    Om jag får ett plus, så skicar jag monitorn till dig.
  • MajsanGG
    Stassa skrev 2013-02-18 11:36:32 följande:
    Tack! Om jag får ett plus, så skicar jag monitorn till dig.

Oj TACK! Du gjorde en gamling lycklig! ;) Idag fick jag spolning o hoppas på att det händer nåt snart men tack är lite avvaktande (har försökt länge o nörmar mig 37). Monitorn skulle underlätta! :) Men även om jag inte fick den så hoppas jag verkligen på en plus för dig! Tänk vad rolig att veta att ni är faktiskt TRE på bröllopet! ;) De andra får göra vad de vill med sina blickar! :D
  • MajsanGG
    MajsanGG skrev 2013-02-18 11:50:38 följande:
    Oj TACK! Du gjorde en gamling lycklig! ;) Idag fick jag spolning o hoppas på att det händer nåt snart men tack är lite avvaktande (har försökt länge o nörmar mig 37). Monitorn skulle underlätta! :) Men även om jag inte fick den så hoppas jag verkligen på en plus för dig! Tänk vad rolig att veta att ni är faktiskt TRE på bröllopet! ;) De andra får göra vad de vill med sina blickar! :D

telefonen strular! JAG avvaktar skulle det stå. O jsg NÄRMAR mig 37... :)
  • Pau
    Stassa skrev 2013-02-18 11:27:15 följande:
    Jag har inte heller hunnit använda min monitor ännu, och jag hoppas verkligen inte att jag behöver göra det heller. Jag tror att jag ska ha BIM på torsdag. Men är osäker eftersom jag inte har avnänt några ÄL-tester.

Vi ska dock resa bort över helgen. Sova över hos vänner på fredagen och hotell och bröllop på lördagen. Så oavsett om jag är med barn (och måste tacka nej till vin, och få konstiga blickar) eller har mens (sova borta med risk för att bloda ner andras lakan och sängar), så är detta inte så vältimat. Men, men det är inget att göra någonting åt. Om mensen inte har kommit på fredag morgon, så kommer jag kissa på en av min cb-digitala stickor.

Håller tummarna för dig!
  • Med kärlek

Eftersom jag så gärna vill.. Så analyserar jag varenda lite sak som möjligtvis känns i kroppen.. Är på äl +3 och det liksom "burrar" och "surrar" i tjejmagen, detta har jag aldrig kännt tidigare och funderar på om det är ett tidigt tecken.. Någon som har någon fundering?

• fru kost

Demajbebis skrev 2013-02-17 16:33:28 följande:
    Hon som fick lämna ifrån sig paketet sa att jag gått fult tillväga? Fattar inget. Hon har inte plussat m hjälp av detta, hon va redan gravid men anmälde sig för att tjäna pengar antagligen. Jag tror inte heller någon i gruppen nu säljer, detta som hon hade ute på blocket var verkligen uppenbart: en monitor, 6 paket stickor till monitor. 3 paket 2-pack gravtest och ett ägglossningstest! Precis exakt det som man får i paketet! Smart gjort! Eller så är hon bara trög och har inte fattat poängen med gruppen;)
    Demajbebis- Det här låg i mitt paket. Om det inte fanns med i ditt så bör du nog säga det till Clear Blue så de kan fylla på hela ditt.
Svar på tråden 30 utvalda 2013!