• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • fru kost

Hrm.. Hela bilden ville inte komma med

Det ska stå 1 fertilitetsmonitor, 6 förpackningar med 20 teststickor, 4 förpackningar graviditetstest och 1 förpackning ägglossningstest  

• Demajbebis

Fick bara 3 pack graviditetstest. Har mailat clearblue. Annars är det inte hela världen om dom inte skickar med ett paket till med gravtest, viktigaste är att jag får monitorn! Idag blöder jag, fick mens senast 22 jan, så antagligen är det mensen. Men är väldigt lite, och brun-rosa, så man hoppas ju ändå att set kanske är typ nidblödning men tror tyvärr det är mensen! Hoppas bara monitorn kommer snart så jag kan börja denna cykeln, man ska ju registrera i monitorn någon gång under dag 1-5! Håller tummarna att den kommer snart!! Kram

• grodis
    Pau skrev 2013-02-18 11:10:02 följande:
    Känns väldigt spännande även om jag är inställd på att jag inte är gravid, den ständiga besvikelsen varje månad tar kål på mig. Jag hade ett superstarkt positivt utslag den 6 februari så tror ägglossningen skedde då men man kan aldrig vara säker. Har regelbunden menstrationscykel och min mens kommer typ exakt på dag med +/- en dag. Hoppas verkligen att det blir ett plus denna gången.

Förstår att du blir tokig. Väntan på ÄL väntan på mens, väntan på symptom och föklaring på vad allt som händre i kroppen betyder. Man blir lite smått knäpp av att vilja bli gravid har jag kommit på ;)

Har ni försökt länge?

Ja tyvärr är det nog bäst att inte hoppas för mycket och vara inställd på att inte vara gravid.
    Jag gör det nästan varje månad men vissa gånger blir jag förtvivlad ändå när mensen kommer.

Slutade med p-piller okt 2011 och har försökt sen dess.
    Ska bli intressant att se vad monitorn kommer att säga, om jag har ägglossning varje månad eller inte.
    Annars blir det till att börja med pegrotime igen.

Hur länge har ni försökt?
  • Trasslet
    Fredriksson1 skrev 2013-02-18 19:34:08 följande:
    Hej blev också utvald men har inte fått mitt paket  vet ni vart man vänder sig?
    Inboxa expert-Jessica, så hjälper hon dig säkert. Jag fick inte heller mitt paket - hade råkat skriva fel telefonnummer. :#
  • Trasslet

Tycker att min mens kan komma igång nu, så att jag också kan börja använda monitorn. :)

Planerar iaf köra en all-in-satsning med nyttig mat (svåååårt!), lagom med träning och försöka ha en avslappnad inställning till livet, trots allt som händer runt omkring nu. Och hur det än går med plussandet, så tänker jag ha sex riktigt bra månader nu. Går efter principen Mår kroppen bra, mår själen bra, finns chans till liv. :)

• Pixlar
    Trasslet skrev 2013-02-18 21:21:38 följande:
    Tycker att min mens kan komma igång nu, så att jag också kan börja använda monitorn. :)

Planerar iaf köra en all-in-satsning med nyttig mat (svåååårt!), lagom med träning och försöka ha en avslappnad inställning till livet, trots allt som händer runt omkring nu. Och hur det än går med plussandet, så tänker jag ha sex riktigt bra månader nu. Går efter principen Mår kroppen bra, mår själen bra, finns chans till liv. :)
    Låter som en riktigt bra plan Trasslet! Ska försöka göra detsamma :)  Hoppas det gör susen ;)
    Dotter född juli 2011 <3 MF i oktober 2012
  • MajsanGG
    Trasslet skrev 2013-02-18 21:21:38 följande:
    Tycker att min mens kan komma igång nu, så att jag också kan börja använda monitorn. :) Planerar iaf köra en all-in-satsning med nyttig mat (svåååårt!), lagom med träning och försöka ha en avslappnad inställning till livet, trots allt som händer runt omkring nu. Och hur det än går med plussandet, så tänker jag ha sex riktigt bra månader nu. Går efter principen Mår kroppen bra, mår själen bra, finns chans till liv. :)

Vilken bra inställning! Ska försöka o göra detsamma!
  • Sofia 383

Hej hoppas att det är bra med alla :) Demajbebis: hur går det för dig, har du fått alla grejer? Och du har inte gjort något fel utan det är hon som gjort det. Trassel: håller tummarna för dig att det går vägen MajsanGG: är glad för din skull :) Jag hoppas att alla mår bra. Själv fick jag min mens i fredes och det tog lite hårt på mig , därför har jag inte skrivit här :( Kramar till er alla :)

• Demajbebis

Sofia 383: går inte så bra, fått min mens idag och har fått allt utom monitorn! Men den är på väg från clearblue förhoppningsvis! Vill ju kunna sätta igång denna cykeln! Men tydligen kan man ställa in monitorn mellan dag 1-5 i cykeln så hoppas att den landar snart!!! Kraaaam

Svar på tråden 30 utvalda 2013!