• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • Millini

Med kärlek:

Min man känner lite likadant... Han har inget emot att ha sex vid ägglossningen, han vill ju också gärna ha bebis. Men han önskar att jag skulle vilja även andra tider under månaden, bara av lust. Jag känner dock inte att jag kan uppbåda lust så det "räcker", utan fokuserar på att vilja när det iaf finns en chans att bli gravid... 1,5 års försök har gjort det hela till något av en fabrik...

Hoppas på att fabriken producerar snart...

• gosis

åhh typiskt!
    Jag kommer att ha min äl närsom helst nu inom nån dag. Trodde att det skulle vara idag, men testet visade bara svagt innan idag på morgonen och tog ett till i eftermiddags, men kunde ana kanske en liten, liten stegring. Men å andra sidan brukar mina äl ske på kvällen eller natten typ. Eller jag känner "äl" värkarna då.
    Måste fråga tror ni att en stegring till positivt kan ske på en dag bara?
    Eller är det lönlöst och testa mer idag och testa imorgon bitti igen?
    En annan fråga,
    Jag och mannen har haft sex ons, fredag, söndag veckan som va, och vi skulle haft det idag igen, men nu ligger han med frossa och magsjuka så det lär väl inte bli något mer denna gången under äl.
    Tror ni det räcker, om nu mitt ägg skulle släppa ikväll eller imorgon?
    Vi hade ju velat haft sex idag och dem resterande dagarna efter och under äl, men verkar som om vi får nöja oss såhär. 
    Vad tror ni om mina chanser? Inte så stora va?
    åhhhh, jag som verkligen ville bli gravid denna månaden. :( 

• Med kärlek

Millini; just så är det här med.. Under äl myser vi så pass mycket.. Att orken sen inte riktigt finns efter ( från min sida) tror inte det finns något i magen, har inga symptom .. Pirret är borta också... Lycka till :)

• VEA
    gabbi81 skrev 2013-02-19 16:12:06 följande:
    Jag hade 5 dagar med hög ferilitet innan. Dag 11-15. Tror jag kommer ha max imorgon med. (dag 17) Så jag borde ha äl imorgon lr på torsdag om jag räknar rätt! Om jag har max imorgon med och med 14 dagars lutealfas  så innebär det att jag kommer ha en cykel på 31 dgr denna månaden. All denna väntan. Vänta in äl och vänta in att mensen inte ska komma.....

Har man alltid en lutealfas på 14 flaggar eller det kan variera?
  • VEA
    VEA skrev 2013-02-19 22:26:04 följande:
    Har man alltid en lutealfas på 14 flaggar eller det kan variera?

En lutealfas kan variera. Gabbi81: Håller tummarna för er nu!
  • grodis
    gosis skrev 2013-02-19 20:47:33 följande:
    åhh typiskt!
    Jag kommer att ha min äl närsom helst nu inom nån dag. Trodde att det skulle vara idag, men testet visade bara svagt innan idag på morgonen och tog ett till i eftermiddags, men kunde ana kanske en liten, liten stegring. Men å andra sidan brukar mina äl ske på kvällen eller natten typ. Eller jag känner "äl" värkarna då.
    Måste fråga tror ni att en stegring till positivt kan ske på en dag bara?
    Eller är det lönlöst och testa mer idag och testa imorgon bitti igen?
    En annan fråga,
    Jag och mannen har haft sex ons, fredag, söndag veckan som va, och vi skulle haft det idag igen, men nu ligger han med frossa och magsjuka så det lär väl inte bli något mer denna gången under äl.
    Tror ni det räcker, om nu mitt ägg skulle släppa ikväll eller imorgon?
    Vi hade ju velat haft sex idag och dem resterande dagarna efter och under äl, men verkar som om vi får nöja oss såhär. 
    Vad tror ni om mina chanser? Inte så stora va?
    åhhhh, jag som verkligen ville bli gravid denna månaden. :( 
    Jag tycker att du ska fortsätta att testa tills det visar stegring på stickan.
    Om du får ägglossning imorgon så finns det fortfarande en chans att det tog sig när ni hade sex senast.
    Spermierna kan leva upp till fem dagar.

Håller tummen på att din karl blir frisk och att ni kan fortsätta öva på att göra bebis :)

• grodis

God morgon solstrålar Solig

Fick ägglossning igår och det känns som en dunderägglossning.
    Vaknade tom i natt av att det gjorde ont i äggstockarna.
    Känns som mensvärk.

När jag var hos gyn och gjorde ett vul så hade jag så här ont och då såg man att jag hade stora äggblåsor och hon förklarade att det var därför jag hade ont.
    Så med andra ord är chanserna lite lite större att jag blir gravid den här månaden :D
    Åh vad jag hoppas!

• Jeeeenny
    grodis skrev 2013-02-20 09:40:08 följande:
    God morgon solstrålar Solig

Fick ägglossning igår och det känns som en dunderägglossning.
    Vaknade tom i natt av att det gjorde ont i äggstockarna.
    Känns som mensvärk.

När jag var hos gyn och gjorde ett vul så hade jag så här ont och då såg man att jag hade stora äggblåsor och hon förklarade att det var därför jag hade ont.
    Så med andra ord är chanserna lite lite större att jag blir gravid den här månaden :D
    Åh vad jag hoppas!
    Håller en tumme! Solig
  • grodis
    Jeeeenny skrev 2013-02-20 09:55:00 följande:
    Håller en tumme! Solig
    Tack! Glad
Svar på tråden 30 utvalda 2013!