• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • Forumvärd

Hej hej!

Hoppas allt är väl med er!
    Har ni några frågor till mig eller fungerar allt bra?

• Demajbebis

Nej har inte provat gravtest än jag avvaktar någon dag till, hatar o bli besviken! Fick dock hem mitt provsvar på blidprovet jag tog dag 21 för att kolla ägglossning och det visade väldigt lågt:( hon skrev ju dock att det kan ha tagits fel tid! Så jag hoppas man får mer koll nu när monitorn kommer!! Kram

• gabbi81
    VEA skrev 2013-02-19 11:33:12 följande:

Hur många dagar hade du hög fertilitet? Inne på min tredje dag hög fertilitet (dag 9 i min cykel). Heja heja er! Håller vi tummarna.

Jag hade 5 dagar med hög ferilitet innan.

Dag 11-15. Tror jag kommer ha max imorgon med. (dag 17)

Så jag borde ha äl imorgon lr på torsdag om jag räknar rätt! Glad

Om jag har max imorgon med och med 14 dagars lutealfas  så innebär det att jag kommer ha en cykel på 31 dgr denna månaden. All denna väntan. Vänta in äl och vänta in att mensen inte ska komma.....
  • egrandin

Är inne på mensens fjärde dag idag, och har kommit igång med monitorn. Än så länge känns den lätt :) mår bättre denna vecka även om det fortfarande är tufft.

Får hoppas att humöret är uppe när det är testdags och skapa-bebis-dags så det blir ett litet liv. :)

• Med kärlek

Åh jag hoppas för er tjejer.. Tänk vilken lycka!! Jag är på äl+4 fick.. Jag undrar hur era respektive hantera allt? Vi har nämligen haft lite gnabb, sambon känner sig som en maskin och att allt handlar om produktion och inte lust.. :( jag är så fokuserad och förstår vad han menar... Men, jag vill ju ., :( igår kände jag ett "burrande" i livmodern hela dagen och i morse., hoppades lite på ett tidigt graviditets tecken.., men nu känns det inte längre., var precis som om en liten fluga burrade och surrade.. Som vibrationer...

• Demajbebis

Kan inte föreställa mig den lycka när man får ett plus för första gången. Efter att ha försökt i 3,5 år och den besvikelsen man känner varje månad, så är det inte så lätt att hålla hoppet uppe. Jag känner mig som att jag aldrig kommer få uppleva lyckan att bli mamma, och det gör så ont! Men klandra mig inte , har man inte gått igenom och fått kämpa så kan man inte ha en aning om denna hemska känsla! O min gyn är inte mkt till hjälp. I brevet med provsvaret skrev hon att hon rekommenderar att vi hörs på telefon igen för att diskutera vad vi ska göra härnäst. Ringde direkt för att boka en telefontid, fick en den 13 mars! Hur långt bort som helst när man vill något så gärna:(

• Med kärlek

Demajbebis; är du under utredning? Besvikelsen varje månad blir till tortyr av ren ångest.. Förstår verkligen.. Vi har försökt i ca; 1år men har aldrig haft något preventivmedel heller på många många år

• Demajbebis

Ja vår utredning började i augusti 2011, sedan sa gyn att hon skulle höra av sig före jul det året. Hörde aldrig ifrån henne, har inte förrän nu haft ork att ta tag i det och börja jaga igen! Hon är ju inte lätt att få tag på heller. Men jag måste jaga har inget val tiden bara rinner iväg o inget händer, bara samma besvikelse månad in o månad ut.. Sambons simmare var det iaf inga fel på, d e min ägglossning som antagligen ställer till det skulle jag tro. Hon skickade mig nu på blodprov dag 21, o d visade väldigt lågt, men jag menar alla har inte ägglossning på dag 21, tycker hon kunde skickat mig på fler blodprov för att se om jag har ägglossning eller inte! Nu har jag fått telefontid först 13 mars! Får hoppas på att monitorn hjälper mig mer än vad hon gjort!

• gabbi81
    Pixlar skrev 2013-02-19 10:47:54 följande:
    Håller tummarna för dig nu Gabbi81! Flört
    Tack så mycket!!

Ser att du inte ligger så långt efter mig i din cykel.
    Då borde du hamna på max snart du med!!  Glad

Håller tummarna jag med! 
Svar på tråden 30 utvalda 2013!