• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • MajsanGG
    Pau skrev 2013-02-20 14:02:04 följande:

I fyra månader. Ni då?
    OMG!!! 4 månader!

Vi har försökt ett år, plus att vi körde oskyddat sen januari 2011!!! Men det känns som om nu är vi på väg till en lösning...   
  • gabbi81
    VEA skrev 2013-02-19 22:26:04 följande:

Har man alltid en lutealfas på 14 flaggar eller det kan variera?
    Jag har 14 dgr men som VEA skrev så kan det variera.. Tror dom säger allt mellan 12-16 dagar men att 14 är normalt så..
  • gabbi81
    VEA skrev 2013-02-19 23:30:39 följande:

En lutealfas kan variera. Gabbi81: Håller tummarna för er nu!
    Tack Tack.. Glad 

Hade max ferilitet idag med på monitorn så är inne på sluttampen sen är det bara att vänta igen ....  
  • 123456

För oss tog det ett år nu, Med första barnet tog det 6 månader. Skulle precis ringa och boka tid på kliniken för att få hjälp nu när vi plussade. Lider verkligen med er som försökt under 3-4 års tid. Ni måste väl ha börjat på utredningar? 

• gabbi81
    Pau skrev 2013-02-20 11:16:32 följande:
    Jag förstår inte, jag fattar inte att det e sant. Har beräknad mens på lördag men känt mig annorlunda som jag skrivit tidigare och tog ett test idag, eller tre...alla visade klart och tydligt GRAVID. Äntligen, känslan går inte att beskriva. Jag är så lycklig, chockad, förvånad...ja allt på en gång.
    Grattis va skoj!!!

Hoppas du får skicka vidare ditt paket till någon som behöver det ... Glad
  • Demajbebis

Japp började med utredning 2011 men har inte världens mest engagerade gyn, det vi i stort sett har gjort i utredningen är att dom kollat sambons sperma o jag fick efter mkt tjat gå ta blodprov nu dag 21 i cykeln som inte visade på någon ägglossning. Min gyn skickade ett brev där hon skrev att vi ska höras över telefon igen och diskutera hur vi går vidare. Bokade telefontid, fick först 13 mars! Så jag hoppas på att monitorn hjälper mig mer än hon gjort!!

• kossann
    gabbi81 skrev 2013-02-20 17:51:17 följande:
    Hoppas du får skicka vidare ditt paket till någon som behöver det ... Glad
    Hur går det där till med "skicka-vidare"?
    Får ni VIP:are en lista och välja på, eller är det upp till att välja bland vem som helst i gruppen?

• MajsanGG
    Demajbebis skrev 2013-02-20 17:56:48 följande:
    Japp började med utredning 2011 men har inte världens mest engagerade gyn, det vi i stort sett har gjort i utredningen är att dom kollat sambons sperma o jag fick efter mkt tjat gå ta blodprov nu dag 21 i cykeln som inte visade på någon ägglossning. Min gyn skickade ett brev där hon skrev att vi ska höras över telefon igen och diskutera hur vi går vidare. Bokade telefontid, fick först 13 mars! Så jag hoppas på att monitorn hjälper mig mer än hon gjort!!

Dejma, jag ringde GynStockholm för utredning den 3e januari, fick tid för sambon o mig den 7e feb. Den dagen fick jag gynundersöknong samt blodprov tagen, o min kille remiss till Huddinge för spermprov (han lämnade det måndagen efter, den 11e feb). Bokade 18 för spolning och 21 för äl-ultraljud redan den dagen. Men mensen kom tidigt och jag fick omboka (äl-ultraljud den 18 och avboka 21 samt vänta en månad för spolning).

Var där för äl-ultraljud i måndags som sagt, men ingen äl på G, så hon fixade o letade efter hennes assistent för att jag skulle få spolning  och inte missa 28 dagar. Sen lyckades hon hitta en lucka den 21 (imorgon alltså) så jag kan få äl-ultraljud och med tur, kanske får vi svar inom ett par veckor!!

Jag rekomenderar de 100%! Hon är dessutom helt underbar, trevlig o pedagogiskt.

• MajsanGG
    Demajbebis skrev 2013-02-20 17:56:48 följande:
    MajsanGG skrev 2013-02-20 18:51:36 följande:

Dejma, jag ringde GynStockholm för utredning den 3e januari, fick tid för sambon o mig den 7e feb. Den dagen fick jag gynundersöknong samt blodprov tagen, o min kille remiss till Huddinge för spermprov (han lämnade det måndagen efter, den 11e feb). Bokade 18 för spolning och 21 för äl-ultraljud redan den dagen. Men mensen kom tidigt och jag fick omboka (äl-ultraljud den 18 och avboka 21 samt vänta en månad för spolning).

Var där för äl-ultraljud i måndags som sagt, men ingen äl på G, så hon fixade o letade efter hennes assistent för att jag skulle få spolning  och inte missa 28 dagar. Sen lyckades hon hitta en lucka den 21 (imorgon alltså) så jag kan få äl-ultraljud och med tur, kanske får vi svar inom ett par veckor!!

Jag rekomenderar de 100%! Hon är dessutom helt underbar, trevlig o pedagogiskt.

Men vänta nu... du kanske inte bor i Stockholm... FÖRLÅT!! Skäms

Svar på tråden 30 utvalda 2013!