• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • gosis
    gabbi81 skrev 2013-02-21 21:50:39 följande:
    Jag hade tur att komma igång med monitorn direkt. 

Vi har försökt träffa dom mest fertila dagarna. Får se om vi lyckats.

Har förhoppningsvis någon dag till på oss... Flört 

Känns som man har gjort vad man kan även denna månaden...

Hur går det för er då?
    vi har fått till det ons, fre, och söndag i förra veckan, sen skulle vi kört i tisdags och alla dagar fram till äl, men ingen äl ännu och min man fick magsjuka i tisdags, så inget sex där inte. Han har blivit bättre men är fortfarande chack matt, hoppas att han känner sig tillrcäligt pigg imorn. Idag har han ju varit uppe på benen åtminstonde.
    Men återstår och se.
    Så mina chanser att det ska ha funnits en liten rackare där inne som har överlevt och vill befrukta mitt ägg är väl inte så stor längre.
    Hur länge har ni försökt? 
  • trippelm

Jaaa!!! Jag har precis kissat på dagens äl-sticka till monitorn och idag visar monitorn ägglossning!! Så nu ska vi mysa i helgen :)

• grodis
    gosis skrev 2013-02-21 20:59:50 följande:
    ja, jo visst kan den hoppa över, är ju bara en själv som ser verkligen fram emot att den kommer, speciellt nu då vi äntligen verkligen börjat försöker aktivt, men, men är ju bara och vänta och se. 
    Men om äl inte kommer, då får man ingen mens heller då va?
    Har aldrig hänt i hela mitt liv att min mens uteblivit, blir första gången isåfall.
    Jag hade som äl känningar bara 2-3 dagar i slutet av min förra mens och tyckte det va konstigt att jag hade mensvärk då, när mensen näst intill va slut. Men man kan väl inte ha äl så snabbt efter mens, eller?
    Har lite ont i magen från och till, kanske är på G, hoppas :)
    Fick jätteont i ryggen och rumpan typ i tisdags och började må sjuuutk illa runt kl.11.00 tiden och mådde sjuuuukt illa resten av dagen och kvällen och halva dagen igår, men nu är allt borta.
    Trodde jag skulle få magsjuka, men icke.
    Fick en tanke att det kanske kunde vara ett ägg som blev befruktat, men näää.
    Dels så kan man inte känna det, och sen måste ägget fästa ordentligt innan man ens kan bli illamående, och nej, inget skulle stämma, varken men äl eller vårt sexande. Så tanken försvann ganska så snabbt, skulle vara ett mirakel om jag skulle bli gravid denna månad :) 
    Åh du kanske är skengravid.
    Det blev jag varje jäkla månad men nu har det försvunnit.
    När min äl inte kom igång under en cykel så fick jag mens ändå men det kanske är olika, jag är osäker på det.
    Jag tror att man får mens ändå men som sagt jag vet inte säkert.
    Tror tyvärr att det inte va äl-känniningar som du hade utan mensvärk eftersom du fortfarande va inne på mensperioden :/
    Det jobbigaste är den här väntan och förhoppningen man har på att man är gravid när man inte är det.
    Jag tänker nästan varje månad "den här månaden blir jag gravid för nu har vi gjort alla rätt för att lyckas" men nej :(
    Men det är bara att kämpa på för nån gång ska det väl ändå ta sig :)
    Hoppas hoppas!

• grodis
    Demajbebis skrev 2013-02-21 21:16:48 följande:
    Hej alla. Fortfarande har monitorn inte kommit. Men å andra sidan har ju inte mensen kommit än heller, skulle haft i tisdags/onsdags. Vågar inte hoppas på något , blir ju lika besviken varje månad! Mensen dyker säkert upp när som! I måndags hade jag en liten blödning, väldigt lite. Sen har det inte kommit något blod eller bruna flytningar överhuvudtaget. Någon som haft så? Vad kan d vara?? Kommer iaf inte ta gravtest förrän typ slutet på nästa v. Om mensen inte dyker upp dvs. Vågar inte riskera att bli besviken ännu en gång!!! Kram på Er
    När hade du äl senast, har du koll på det?
    Det kan kanske vara en nidblödning eller så är det mensen som är på väg.
    Men det låter klokt att du väntar att göra ett g-test till nästa vecka.
    Jag har lovat mig själv att jag inte ska göra nåt g-test förs den dagen då min mens är en veckad försenad för att inte jag inte ska bli lika besviken igen.
    Oftast när jag har gjort g-test så har jag fått mens direkt efter.
    Håller tummen på att du är gravid :)
    Kram!
  • gosis

Grodis:
    Ja, jag tog ett test idag igen och nej, neg igen. Har bara en sticka kvar tills imorn sen kommer inte nästa paket förrens på mån kanske.
    Ja, ja känns som om det är bara att inse att Äl inte kommer att inträffa denna månaden, suck
    Om min mens dyker upp så ska den komma 4-5 mars nånting.
    Hur går det för er? Hur länge har ni försökt?

• MajsanGG
    Pau skrev 2013-02-21 21:16:04 följande:
    Hoppas ni fick ett positivt resultat! <3

Hej Paulina! Vet inte om jag har svarat redan, har lite dålig koll när jag läser o skriver med mobilen. Hon kunde se att äl hade precis varit (hon hade tittat o mätt äggen redan i måndags o igår kunde hon se att det håll på att "dra ihop sig", alltså lösningen redan skett). Trist för det betyder att det finns ingen möjlighet till bebis, tror jag. Men ändå skönt att alla prov är tagna nu. Den 13 mars ska vi dit igen för återbesök. Jag verkligen hoppas att vi får svar o lösning till problemet. Vill bli mamma så hemskt mycket! Hur är det med dig? Kram!
  • grodis
    gosis skrev 2013-02-22 13:21:47 följande:
    Grodis:
    Ja, jag tog ett test idag igen och nej, neg igen. Har bara en sticka kvar tills imorn sen kommer inte nästa paket förrens på mån kanske.
    Ja, ja känns som om det är bara att inse att Äl inte kommer att inträffa denna månaden, suck
    Om min mens dyker upp så ska den komma 4-5 mars nånting.
    Hur går det för er? Hur länge har ni försökt?
    Vi har försökt sen jag slutade med p-piller oktober 2011.
    Det går sådär.
    Jag hoppas att det tar sig snart :)
  • grodis

I tisdags och i onsdags hade jag maximal stegring på monitorn.
    Men i dag var jag med om nåt mycket märkligt.
    Jag fick som ägglossningsflytningar (konsistensen var som äggvita) med lite brunt blod i.
    Är det någon annan som har fått så nån gång?
    Det kan inte vara nidblödning eftersom det bara är 3 dagar efter första maximala höjningen på monitorn.
    Och det kan inte vara mensen som är på gång eftersom jag har precis haft äl.

• gabbi81
    gosis skrev 2013-02-21 22:07:24 följande:
    vi har fått till det ons, fre, och söndag i förra veckan, sen skulle vi kört i tisdags och alla dagar fram till äl, men ingen äl ännu och min man fick magsjuka i tisdags, så inget sex där inte. Han har blivit bättre men är fortfarande chack matt, hoppas att han känner sig tillrcäligt pigg imorn. Idag har han ju varit uppe på benen åtminstonde. Men återstår och se. Så mina chanser att det ska ha funnits en liten rackare där inne som har överlevt och vill befrukta mitt ägg är väl inte så stor längre. Hur länge har ni försökt? 

Aj då, attans!! Det är ju tyvärr livets gång.. Man hoppas på att det ska fungera varje gång, o så dyker sånt upp!! :( får hoppas på att det löser sig!! Hoppas hoppas! Vi har nu försökt i drygt 1,5 år. Är idag hemma hos svägerskan (min sambos syster) hon är nu gravid i 20:e veckan.. Lyckades efter 1 månad. O här sitter jag.... Har inte träffat dom på ett tag då vi bor i olika städer.. Hennes mage växer, o vi missunnar inte henne alls!! Men det är svårt! Jättesvårt! :(
  • Demajbebis

Samma här, syrran har tredje barnet på g, och precis som du säger, jag är överlycklig för deras skull. Men när hon ibland ber mig känna på magen när bebben sparkar så blir det så jobbigt, jag har ju i 3,5 år kämpat och längtat efter ett eget mirakel i magen.. Men d kommer väl nån dag får ja hoppas!!

Svar på tråden 30 utvalda 2013!