• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • gosis

Egrandin och Grodis:

Ja jätteskönt att Äl inte uteblev. Ikväll blir det sex :)
    Har haft som värk hela dagen idag och antar att ägget släppt eller är på väg och släppa.
    Undrar om man ska köra ikväll, imorgon och på torsdag med. Vad tror ni? Eller mer kanske? Vill ju att det ska ta sig.

Hur ligger ni till nu?

• grodis
    gosis skrev 2013-02-26 18:18:38 följande:
    Egrandin och Grodis:

Ja jätteskönt att Äl inte uteblev. Ikväll blir det sex :)
    Har haft som värk hela dagen idag och antar att ägget släppt eller är på väg och släppa.
    Undrar om man ska köra ikväll, imorgon och på torsdag med. Vad tror ni? Eller mer kanske? Vill ju att det ska ta sig.

Hur ligger ni till nu?
    Det där funderar jag också på, hur ofta man ska ha sex för att öka chanserna.
    Har man för ofta kan det bli lite och trötta spermier :/
    Men om jag har fattat det hela rätt så ska man ha sex de dagar man har stegring på ägglossning eller maximal på monitorn.
    Dagarna efter det är det inte lika stor chans att man blir gravid.
    Eller har jag missuppfattat det här? :)
    Hur ofta har ni sex efter stegring eller maximal höjning på monitorn?

Jag inväntar mens eller att göra gravtest.
    Mensen är beräknad nästa tisdag eller onsdag.

• grodis

Lustigt hur vi är skapta.
    När jag har ÄL så får jag otroligt ont i äggstockarna och det gör ont när vi har sex.
    Dessutom blir min mage uppsvullen och hård under dessa dagar.
    Så när det är som störst chans att bli gravid är jag som störst och har ont haha tur att min karl älskar mig hur jag än ser ut :D

• VEA

Enligt Clearblue Jessica så har man bästa chans/maximal chans när monitorn visar maximal stegring, tre staplar och bäst att ha sex de dagar (i mitt fall två dagar) för att maximera chanserna. Hängde ni med ;)?

• Trasslet
    grodis skrev 2013-02-26 18:30:52 följande:
    Lustigt hur vi är skapta.
    När jag har ÄL så får jag otroligt ont i äggstockarna och det gör ont när vi har sex.
    Dessutom blir min mage uppsvullen och hård under dessa dagar.
    Så när det är som störst chans att bli gravid är jag som störst och har ont haha tur att min karl älskar mig hur jag än ser ut :D
    Haha, asch då! :)
  • Trasslet

ÄNTLIGEN har jag också kunnat börja använda monitorn! :) Är på dag 6 och fått mäta för första gången idag.
    Men verkar det inte lite lustigt att de flesta får max runt dag 17? Då måste man ju ta två förpackningar...

Jag sövde sonen för en halvtimme sedan och tänkte ha lite mys med maken, men han gick och lade sig i vårt sovrum samtidigt och somnade precis lika hårt. Livet är tydligen jobbigt som hemmaman. ;) Nåväl, det är ju ändå inte nån hög fertilitet idag. ;)

• gabbi81
    Trasslet skrev 2013-02-26 20:05:12 följande:
    ÄNTLIGEN har jag också kunnat börja använda monitorn! :) Är på dag 6 och fått mäta för första gången idag. Men verkar det inte lite lustigt att de flesta får max runt dag 17? Då måste man ju ta två förpackningar... Jag sövde sonen för en halvtimme sedan och tänkte ha lite mys med maken, men han gick och lade sig i vårt sovrum samtidigt och somnade precis lika hårt. Livet är tydligen jobbigt som hemmaman. ;) Nåväl, det är ju ändå inte nån hög fertilitet idag. ;)

ÄNTLIGEN har jag också kunnat börja använda monitorn! :) Är på dag 6 och fått mäta för första gången idag. Men verkar det inte lite lustigt att de flesta får max runt dag 17? Då måste man ju ta två förpackningar... Jag sövde sonen för en halvtimme sedan och tänkte ha lite mys med maken, men han gick och lade sig i vårt sovrum samtidigt och somnade precis lika hårt. Livet är tydligen jobbigt som hemmaman. ;) Nåväl, det är ju ändå inte nån hög fertilitet idag. ;)

Första gången man använder sig av monitorn får alla börja med stickorna på dag 6. Förhoppningsvis så känner din monitor av till nästa gång (som vi hoppas inte kommer..) att du har en längre cykel o får då börja med stickorna först på dag 9. Clearblueexperten skrev att man kan sluta med stickorna om man vill då monitorn visar max. Den är ju inställd på 2dgr max. På så sätt sparar man ev stickor.
  • VEA

Jag hade max fertilitet på dag 13 och 14.
  • VEA
    gabbi81 skrev 2013-02-26 20:21:49 följande:
    Första gången man använder sig av monitorn får alla börja med stickorna på dag 6. Förhoppningsvis så känner din monitor av till nästa gång (som vi hoppas inte kommer..) att du har en längre cykel o får då börja med stickorna först på dag 9. Clearblueexperten skrev att man kan sluta med stickorna om man vill då monitorn visar max. Den är ju inställd på 2dgr max. På så sätt sparar man ev stickor.

gabbi81 skrev 2013-02-26 20:21:49 följande:

Så jag behövde bara en batch på tio st.
  • gabbi81

Nu blir jag ju såå nyfiken... Tungan ute

Va inne och kollade på vilka som är medlemmar och på oss som har haft turen och blivit VIP.

Utav oss 30 VIP:are så är det 2 som är gravida enligt deras status , är det inte fler?

Känns som det är så många mer...

Är det någon som vet om det är någon medlem som har blivit av med sitt "VIP" för att dom har blivit gravida? 

Svar på tråden 30 utvalda 2013!