• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • gosis
    VEA skrev 2013-02-25 23:02:30 följande:
    Gosis: Vad jag förstått och läst mig till är att en vanlig Lutealfas är på 12-16 dagar men kan vara längre och kortare. Ens Lutealfas brukar vara densamma, i regel om jag förstått det rätt men självklart måste den kunna avvika.
    hmm, ja, jag måste kolla mina andra nu när jag tänkt fel hela tiden. 
    Men tror att det varit typ 12 dagar annars....hmm, ska kolla, finns i min mob..
    tack för dina svar :) 
  • VEA
    gosis skrev 2013-02-25 23:05:09 följande:
    hmm, ja, jag måste kolla mina andra nu när jag tänkt fel hela tiden.  Men tror att det varit typ 12 dagar annars....hmm, ska kolla, finns i min mob.. tack för dina svar :) 

Så lite så :)
  • wonders
    Pau skrev 2013-02-25 21:41:54 följande:

Aha okej, hoppas att det går bra för er i Kroatien och att det plusar snart. Kan ni inte få hjälp med IVF i Sverige? :(

Pau IVF i Sverige har vi redan provat men inget plus. Jag är så pass gammal att det kanske blir så att det blir embryodonation istället för ett sk egettillverkad bebbe. Vi ska iväg till Kroatien för att se vad de har för lösning på "problemet" åt oss och om de kan först utföra normalt IVF eller Icsi som är den behandling som vi gjort i Sverige men även embryodonation som är nästa "val" så kommer vi att starta där så fort vi bara kan. Tiden tickar ju. 

Demajbebis uppdaterar dig när jag vet hur det blir.

Ha en riktigt bra dag i solen. Solig{#emotions_dlg.flower}   
  • grodis
    wonders skrev 2013-02-26 08:57:50 följande:

Pau IVF i Sverige har vi redan provat men inget plus. Jag är så pass gammal att det kanske blir så att det blir embryodonation istället för ett sk egettillverkad bebbe. Vi ska iväg till Kroatien för att se vad de har för lösning på "problemet" åt oss och om de kan först utföra normalt IVF eller Icsi som är den behandling som vi gjort i Sverige men även embryodonation som är nästa "val" så kommer vi att starta där så fort vi bara kan. Tiden tickar ju. 

Vad spännande att åka till Kroatien och göra IVF :)
    Hoppas verkligen verkligen att det tar sig där!
    Håller tummen stenhårt för er :)
  • egrandin

Idag hamnade vi på max med monitorn, dag 11! Enligt tidigare beräkningar borde ägglossningen ske i nästa vecka, så tur att monitorn gör sitt jobb så vi inte missar. It's time for some babymaking Skrattande

• gosis

Samma här, babymaking it is. Med en glad gubbe både igår och idag så blev jag glad igen då jag trodde att det inte skulle bli nån Äl denna månad.
    Jag o mannen fick till det i fredags och igår och nu kör vi så det ryker :))

• egrandin
    gosis skrev 2013-02-26 13:32:21 följande:
    Samma här, babymaking it is. Med en glad gubbe både igår och idag så blev jag glad igen då jag trodde att det inte skulle bli nån Äl denna månad.
    Tjoho!! Ja det är bara att köra på, maxa allt :D lycka till!!
  • Pau
    wonders skrev 2013-02-26 08:57:50 följande:

Aha okej, då förstår hag. Hoppas verkligen att det går bra för er =) kram
  • gabbi81

Roligt.. Det verkar vara en del babymaking nu. Flört

Själv är jag inne på dag 23 i min cykel, hade max höjning dag 16-17.

Denna väntan.... Minsta lilla ont i magen så undrar man...

Blir toookig!!

Om jag räknat rätt så borde min cykel vara på 31 dgr denna månaden. (Jag har 14 dagar i lutalfas dag 18-31 =14dgr)

Bara vänta o se.....

• grodis
    gosis skrev 2013-02-26 13:32:21 följande:
    Åh vad härligt att äl kom igång den här månaden :D
Svar på tråden 30 utvalda 2013!