• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • gosis

Grodis, VEA:

Jag får också super ont i äggstockarna känner mig uppsvullen också, men det gör inte ont o ha sex.

En till fråga;
    Så om man inte har en monitor och använder bara Äl test ( Cb) digitala. P man får glad gubbe 2 eller 3 dagar så har man störst chans då eller.
    Så under stegringen helt enkelt???
    Har hört av så många att man ska ha sex 1-2 dagar efter också för att man aldrig kan veta när ägget släpper ?????, :)

• Pixlar

Dag 21 och fortfarande inget max :( har börjat misstänka att jag hoppat över ägglossningen den här månaden kanske? För visst kan det bli så ibland? Nu ska nog mensen komma om ca 1 vecka så det är väl bara att börja vänta in den...

• Med kärlek

Dag 29 inväntar mens, vet att den kommer men ändå har jag tankar på att den inte kommer.. Åh jobbigt! Brösten är svullna och förengångs skull har jag inte ett monster humör som jag brukar ha vid denna tid..

• Stassa

Idag fick jag kissa på min monitor (eller på stickorna till monitorn) för första gången. Dag 6 med andra ord, och självklart var det låg fertilitet. Men det var kul att få börja använda den i alla fall.

• grodis
    gosis skrev 2013-02-27 00:03:09 följande:
    Grodis, VEA:

Jag får också super ont i äggstockarna känner mig uppsvullen också, men det gör inte ont o ha sex.

En till fråga;
    Så om man inte har en monitor och använder bara Äl test ( Cb) digitala. P man får glad gubbe 2 eller 3 dagar så har man störst chans då eller.
    Har hört av så många att man ska ha sex 1-2 dagar efter också för att man aldrig kan veta när ägget släpper ?????, :)
    Ja under stegringsdagarna så är chansen som störst som jag förstår det.
    Min läkare har däremot sagt att vi ska ha sexförbud fem dagar innan högsta stegringen för att det ska komma så mycket spermier som möjligt på en och samma gång, som en spermiebomb.
    Har man sex för ofta innan så finns det en risk att det kommer trötta spermier som inte orkar simma hela vägen fram under stegringen.
    Men eftersom jag har oregelbunden mens så tycker jag det är svårt att veta när stegringen kommer.
    Jag försöker dock passa in så att vi inte har sex nån dag innan stegring men det kan variera mellan 1-6 dagar.
    Vet inte om jag är riktigt med på den här metoden Obestämd

• VEA
    gosis skrev 2013-02-27 00:03:09 följande:
    Grodis, VEA:

En till fråga;

VEA skrev 2013-02-19 11:35:30 följande:
    Hej Jessica! När monitorn visar max fertilitet (visas i två dagar om jag förstått det rätt) ska man då ha sex de båda dagarna? Så förstår jag när jag läser ett av de andra inläggen här. Eller sex en av dagarna?
    Hej VEA,
    För att maximera chanserna att bli gravid bör du ha samlag de dagarna som monitorn visar max fertilitet. Glad
    Kram, Jessica

Hej Gosis! Detta fick jag som svar när jag ställde frågan till Jessica. Och som fler har påpekat i gruppen är väl att man inte bör ha sex "för ofta" så spermierna blir för trötta och det inte kommer "lika mycket" Så har jag också förstått det...

Hoppas det hjälper dig lite i dina frågor.     
  • VEA
    gabbi81 skrev 2013-02-26 21:25:31 följande:
    Nu blir jag ju såå nyfiken... Tungan ute

Va inne och kollade på vilka som är medlemmar och på oss som har haft turen och blivit VIP.

Utav oss 30 VIP:are så är det 2 som är gravida enligt deras status , är det inte fler?

Känns som det är så många mer...

Är det någon som vet om det är någon medlem som har blivit av med sitt "VIP" för att dom har blivit gravida? 

Tycker också det känns som "många" fler är gravida ;)
  • gosis

Tack alla för era svar. Ja jag har oxå hört det men alla verkar säga olika. Har en läkare som sagt att varann till var tredje dag är bäst. En annan har sagt varannan fram till stegring och sen varje dag under segring så länge man orkar. Har oxå en läkare som sagt att att det där med spriterna inte stämmer då det bildas nya hela tiden??? Så man blir ju lite förvirrad :)

Vad tycker ni, vi har haft sex i fredags, mån och igår tisdag. Idag hade jag också glad gubbe och när jag tog ut Stickan så va test strecket super starkt. Starkare än kontroll strecket, Äl smärtor igår hela dagen men nu inget så antar att ägget släppt. Vi hade tänkt och ha sex idag med och sen inget mer. Ska jag strunta i det? Räcker det med dem andra gångerna? Vad tycker ni?

• Spirello

BIM-3 idag, vet sedan tidigare att det inte är någon idé att jag testar innan BIM, men ändå kunde jag inte låta bli igår. Negativt såklart. Får vänta och se helt enkelt..

Har en fråga till er som varit gravida flera gånger, har ni haft samma symptom innan BIM varje gång eller har det varit helt olika?   

Svar på tråden 30 utvalda 2013!