• Anonym (Avtänd)

Hon vill inte raka sig längre...

Detta kommer vara känsligt så jag väljer att vara anonym nu..
    Min sambo sedan 7 år har helt plötsligt bestämt sig för att sluta raka musen. När vi träffades var hon helrakade och har så förblivit ända tills nu. Hon vet att jag föredrar henne slät och fin och ändå väljer hon att låta det växa ut..
    Nu till problemet. Jag tycker faktiskt det är avtändande och är inte så sugen på sex längre. Det är illa nog att hon gått upp nästan 10 kilo i vikt sedan vi träffades, men hade det bara varit det så hade jag kunnat acceptera det, men inte ihop med hennes nya håriga stil. Kort sagt, jag ger henne inte oralsex längre och min övriga sexlust har minskat drastiskt.Behöver jag säga att vårt förhållande har tagit en snabb riktning neråt? Allt detta bara för hennes dumma ide om att vara hårig.
    Hur skall jag få henne på bättre tankar igen? 

• Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...
  • lugnagatan
    Haskel skrev 2013-02-12 19:38:39 följande:
    För mig brukar det komma och gå. Har min sambo varit rakad länge, tycker jag det är trevligt/sexigt med orakad/välvärdat. Har hon vart orakad lägen är det ofta sexigt om hon rakar sig.

Jag fördömer inte TS för att han gillar rakat. Jag tycker även att man som tjej eller kille kan ställa upp för sin partner och raka sig om det är viktigt. Om det inte innebär problem naturligtvis.

Det jag framförallt reagerar på är att TS säger att han tycker det är avtändande. Jag förstår inte hur ennaturlig och frisk fitta kan var avtändande.   
    Jag förstår absolut hur en naturlig och frisk fitta kan vara avtändande!

Jag jämför det med en tandborste.
    Naturligt oborstade tänder i en naturligt äckleluktande mun är väldigt avtändande.
    Fler exempel.
    Naturligt långt, otvättat flåttigt hår är avtändnade.
    Naturlig svettlukt i armhålorna är avtändnde.
    Naturligt långa tånaglar med svart äckel under som sitter på naturligt svettluktande fötter är avtändnde.

=
    Allt naturligt är inte tändande.

Att tvätta sig, borsta tänderna och raka muffen hör den moderna människan till.

Till TS vill jag säga:
    Prata med henne innan det ballar ur helt för dig.
    Det är mycket bättre om hon verkligen förstår hur du känner.
    Säg det snällt och säg det så att hon förstår att det är för ER skull du pratar om det.

Lycka till! 
  • Anonym
    lugnagatan skrev 2013-02-12 22:07:51 följande:
    Jag förstår absolut hur en naturlig och frisk fitta kan vara avtändande!

Jag jämför det med en tandborste.
    Naturligt oborstade tänder i en naturligt äckleluktande mun är väldigt avtändande.
    Fler exempel.
    Naturligt långt, otvättat flåttigt hår är avtändnade.
    Naturlig svettlukt i armhålorna är avtändnde.
    Naturligt långa tånaglar med svart äckel under som sitter på naturligt svettluktande fötter är avtändnde.

=
    Allt naturligt är inte tändande.

Att tvätta sig, borsta tänderna och raka muffen hör den moderna människan till.

Till TS vill jag säga:
    Prata med henne innan det ballar ur helt för dig.
    Det är mycket bättre om hon verkligen förstår hur du känner.
    Säg det snällt och säg det så att hon förstår att det är för ER skull du pratar om det.

Lycka till! 
    Dagens skämt. Allt fler killar uppskattar orakat, enligt min egen lilla studie.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-12 22:14:55 följande:
    Dagens skämt. Allt fler killar uppskattar orakat, enligt min egen lilla studie.

Näää, möjligtvis om du studerar bland dom som aldrig får ligga. Man tager vad man får.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-12 22:19:47 följande:

Näää, möjligtvis om du studerar bland dom som aldrig får ligga. Man tager vad man får.
    Du kan försöka inbilla dig det
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-12 19:56:33 följande:

Är vi inte redan där? Silikonbröst är normen och har man "vanliga" med lite häng och skrynklor känner man sig per automatik lite fulare.

Absolut inte tuttarna ska vara naturliga ( om nu inte kvinnan känner något annat ) Men en rakad mus är alltid att föredra,
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-12 22:20:52 följande:

Möjligtvis att det kommer bland dom yngre som aldrig har sett en orakad fitta, eller om det blir deras fetisch typ som att knulla grannens mormor.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-12 22:26:09 följande:

Möjligtvis att det kommer bland dom yngre som aldrig har sett en orakad fitta, eller om det blir deras fetisch typ som att knulla grannens mormor.
    Anonym skrev 2013-02-12 22:20:52 följande:
  • Ramborg

Alltså, alla dessa kvinnor som tydligen rakar sig hela tiden. Kan någon av dem eller någon som vet svara på några ärliga frågor?

1. Hur rakar ni er? Bara jag ens rakar bikinilinjen med hyvel får jag massa röda prickar som kliar. Lagom fräscht att gå och klia i skrevet. Och hårborttagningskräm luktar så hemskt att jag inte står ut. Vax? Dels gör det för ont för de intima delarna och dels måste man ju låta det bli rätt långt innan man gör om det.

2. Hur ofta rakar ni er? Min personliga uppfattning när det gäller ben (dem kan jag raka utan röda prickar, så här har jag lite erfarenhet!) är att stubb är det absolut osexigaste som finns. Nyrakat är bäst men tredagars stubb är fan värre än helt orakade vinterben. Hur osexig skulle man då inte känna sig med stubb på hela musen? Rakar ni varje dag? Se fråga 1. Får ni inte röda prickar då?

/Hälsningar från en annan generation.

42.
  • Anonym
    Ramborg skrev 2013-02-12 22:28:58 följande:
    Alltså, alla dessa kvinnor som tydligen rakar sig hela tiden. Kan någon av dem eller någon som vet svara på några ärliga frågor?

1. Hur rakar ni er? Bara jag ens rakar bikinilinjen med hyvel får jag massa röda prickar som kliar. Lagom fräscht att gå och klia i skrevet. Och hårborttagningskräm luktar så hemskt att jag inte står ut. Vax? Dels gör det för ont för de intima delarna och dels måste man ju låta det bli rätt långt innan man gör om det.

2. Hur ofta rakar ni er? Min personliga uppfattning när det gäller ben (dem kan jag raka utan röda prickar, så här har jag lite erfarenhet!) är att stubb är det absolut osexigaste som finns. Nyrakat är bäst men tredagars stubb är fan värre än helt orakade vinterben. Hur osexig skulle man då inte känna sig med stubb på hela musen? Rakar ni varje dag? Se fråga 1. Får ni inte röda prickar då?

/Hälsningar från en annan generation.
    1. Rakar bikinilinjer 1 gång i veckan. Har inte så mycket hår så egentligen behöver jag inte ens raka bikinilinjen. men jag trimmar alltid ned håret med sax. Kommer aldrig vaxa pga tiden det tar för håret att växa ut igen.

2. Ska jag raka mer än bikinilinjen så blir det endast vid enstaka tillfällen (ca 2 ggr/mån), men aldrig helrakat eftersom det är så fult. Könslukt sätter sig i håret och det är en stor anledning att spara litegrann. Min man skulle inte få sex alls om jag rakade mig oftare än så och jag tror att han föredrar lite hår framför noll sex. Men som sagt, ibland varierar jag för sakens skull.
  • Anonym

Jag ändrar mig, rakat HÖGST 1 gång i månaden

Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...