• Anonym (Avtänd)

Hon vill inte raka sig längre...

Detta kommer vara känsligt så jag väljer att vara anonym nu..
    Min sambo sedan 7 år har helt plötsligt bestämt sig för att sluta raka musen. När vi träffades var hon helrakade och har så förblivit ända tills nu. Hon vet att jag föredrar henne slät och fin och ändå väljer hon att låta det växa ut..
    Nu till problemet. Jag tycker faktiskt det är avtändande och är inte så sugen på sex längre. Det är illa nog att hon gått upp nästan 10 kilo i vikt sedan vi träffades, men hade det bara varit det så hade jag kunnat acceptera det, men inte ihop med hennes nya håriga stil. Kort sagt, jag ger henne inte oralsex längre och min övriga sexlust har minskat drastiskt.Behöver jag säga att vårt förhållande har tagit en snabb riktning neråt? Allt detta bara för hennes dumma ide om att vara hårig.
    Hur skall jag få henne på bättre tankar igen? 

• Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...
  • Anonym

Men kan du höra med henne om hon kan vara korthårig då? då möts nu på mitten. 

Då kanske har fått typ som en chock av att den inte ser ut som den brukar göra så då kanske hon behöver vänta lite med att låta det bli helt vildvuxet där nere bara så att du hinner vänja dej.

Det blir väl lite som att  man är van att ha svarta väggar i sovrummet och har haft det i flera år, och en dag så är dom helt plötsligt vita...

Själv är jag hårig å vägrar köra renrakat fast min sambo vill de, jag tycker det sticks på direkten (alltså då menar jag så fort stråna blir kapade å då har jag en bra hyvel) och får mer flytningar som gör att trosorna klibbar fast upp i snippan Kräks Men jag brukar korta ner med sax till ca 1cm (för det är det kortaste jag kan ha utan obehag) så att jag kan göra sambon glad när jag tycker att han förtjänar det DemonOskyldig

• Anonym

Trodde män gillade variation och blev uttråkad av samma gamla vanliga, men tydligen inte Tungan ute

• Petite Chérie

Du älskar inte din sambo alltså? Hade du gjort det hade inte 10 kilo och en hårig mus gjort att du inte vill ha sex med henne längre.

Evolution isn't an opinion, it's fact.
  • Kameleont

Hårigt är kvinnligt!
    Jag säger inte att man inte får ha rakat men jag hatar rakat av alla anledningar ni kan komma på.
    jag har rakat några ggr i livet men just nu kommer jag inte ihåg senast jag rakade mig helt där nere eller på benen;) under armarna rakar jag:) Fast man önskar att man vågade låta bli där med, skulle vara jäkligt skönt:D
    Ansar lite där nere då jag springer runt i baddräkt på jobbet. Men benen? Kanske i somras? Förra våren?
    /fyller 23 iår

• Trust me

Jag tror frågeställningen i TS handlar om att hon ändrat beteende vad gäller rakningen helt plötsligt och utan att säga något om det. Klart det påverkar. Om jag skulle bestämma mig för helskägg skulle det bli betydligt färre pussar från henne. Helskägg är naturligt det också.

Det där med viktuppgången är inte något som uppskattades av TS men faktiskt ok. Tror många skulle reagera på om partnern la på sig vikt på det sättet. Att ta hand om sin kropp och hälsa är att visa respekt både för sig själv, sin kropp och sin partner. Ungefär som att sköta sin hygien.

Jag tror TS känner att sambon har slutat bry sig om deras relation och tar honom för given. I det kan jag förstå honom precis som jag kan förstå andra i samma situation. Man blev tillsammans med en person som hade vissa värderingar. Man räknar nog inte med att en (dold) värdering var att man kan strunta i en del av dessa värderingar (egenmäktigt beslutat) när relationen väl satt sig.

Ni som väljer en partner som ägnar massor av tid med tv-/dataspel; räkna med att det inte är något hen kommer växa ifrån. Ni som väljer en partner som ägnar och säger sig vilja ägna mycket tid åt er relation, acceptera inte att hen börjar lägga all den tiden på tv-/dataspel. Vi förändras hela tiden men har i en relation ansvar för att inte dra iväg på egen hand i dessa förändringar.

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym
    Kameleont skrev 2013-02-12 22:56:52 följande:
    Hårigt är kvinnligt!
    Jag säger inte att man inte får ha rakat men jag hatar rakat av alla anledningar ni kan komma på.
    jag har rakat några ggr i livet men just nu kommer jag inte ihåg senast jag rakade mig helt där nere eller på benen;) under armarna rakar jag:) Fast man önskar att man vågade låta bli där med, skulle vara jäkligt skönt:D
    Ansar lite där nere då jag springer runt i baddräkt på jobbet. Men benen? Kanske i somras? Förra våren?
    /fyller 23 iår
    Jag rakar mig inte alls, inte ens under armarna

//kvinna 21 år
  • Anonym (Naturligt)
    Anonym skrev 2013-02-12 23:57:52 följande:
    Jag rakar mig inte alls, inte ens under armarna

//kvinna 21 år
    Nice!
  • liv
    Anonym (Avtänd) skrev 2013-02-12 14:45:03 följande:
    Även om det är olika sidor av samma mynt så förstår du hur jag tänker SkålVarför är en partner så okänslig för vad den andra känner?
    Är du medveten om hur jobbigt det är att raka sig där? Det gör ont. Det svider. Det kliar. Man får röda prickar. Men att du tänder på rakat är förstås viktigare?
  • Anonym

Visst...det kan va lite jobbigt o hålla på o raka sig där nere hela tiden...
    MEN...hellre det än att ha en djungel där nere...förstår verkligen killar som vill att man ska va rakad...för kom igen..det ser absolut inte nice ut me massa hår där...
    Jag känner mig iaf extremt mkt sexigare när jag har rakat mig...men kan lämna en liten sträng lr så där upptill... 

• Binary
    Ramborg skrev 2013-02-12 22:28:58 följande:
    Alltså, alla dessa kvinnor som tydligen rakar sig hela tiden. Kan någon av dem eller någon som vet svara på några ärliga frågor?

1. Hur rakar ni er? Bara jag ens rakar bikinilinjen med hyvel får jag massa röda prickar som kliar. Lagom fräscht att gå och klia i skrevet. Och hårborttagningskräm luktar så hemskt att jag inte står ut. Vax? Dels gör det för ont för de intima delarna och dels måste man ju låta det bli rätt långt innan man gör om det.

2. Hur ofta rakar ni er? Min personliga uppfattning när det gäller ben (dem kan jag raka utan röda prickar, så här har jag lite erfarenhet!) är att stubb är det absolut osexigaste som finns. Nyrakat är bäst men tredagars stubb är fan värre än helt orakade vinterben. Hur osexig skulle man då inte känna sig med stubb på hela musen? Rakar ni varje dag? Se fråga 1. Får ni inte röda prickar då?

/Hälsningar från en annan generation.
    Nu är jag ju inte kvinna, dock har jag och min partner en extremt öppen kommunikation om allt.
    Hon rakar inte heller, för hon har haft världens problem med omväxlande UVI:er och svamp dels med
    naturlig hårväxt, men även med rakning. Däremot så försvann problemen helt när hon började med vaxning

Jag själv rakar mig, med allt vad det innebär. Dock när det gäller intimrakning så använder jag produkter som är för känslig hy för män och riktiga hyvlar. Testade med en venus och det kändes som om jag höll på att skrapa loss nötterna.

Till TS: Det är ett val som din partner har gjort, och man bör respektera det, dock behöver du även tala om hur du känner så att detta inte ligger och gnager på dig i det tysta.
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
Svar på tråden Hon vill inte raka sig längre...