• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • LinnElin

Sufflett från annan modell passar nog inte. Buffalon har ju en extra båge till suffletten som gör att man kan dra fram den längre än på Donkeyn och Camen.

Linnéa 100107 & Elvira 131106
  • tvetalan

Det kommer säkert roliga samarbeten och färger framöver. Vagnen är ju ännu "ny" på marknaden liksom.

Vi beställde svart/svart häromdagen, bf i mars men kunde inte hålla mig när jag såg att den omfattades av mellandagsrean. Alltså fick jag en vagn som matchade holländska priser. Riktigt bra deal! Nu väntar vi ivrigt på att få hämta ut den i butik! :)

• Tizi

Vart beställde du den?

tvetalan skrev 2013-12-27 09:56:05 följande:
    Det kommer säkert roliga samarbeten och färger framöver. Vagnen är ju ännu "ny" på marknaden liksom.

Vi beställde svart/svart häromdagen, bf i mars men kunde inte hålla mig när jag såg att den omfattades av mellandagsrean. Alltså fick jag en vagn som matchade holländska priser. Riktigt bra deal! Nu väntar vi ivrigt på att få hämta ut den i butik! :)

• tvetalan
    Tizi skrev 2013-12-27 11:11:31 följande:

Vart beställde du den?

Barnbutiken.net hade 20% på allt under 24,25,26 december. Vet ej om det pågår fortfarande. Men tydligen är det utförsäljning i butikerna (barnbutiken) i sthlm också.. Typ fr 20-50 % under dessa dagar. Klart värt om man är ute efter något speciellt!
  • Krusenberg

Äntligen gravid, beräknad i slutet av maj. Tror vi får beställa i mars/april för att hinna få hem vagnen. Dock ska jag hålla koll på euron, hoppas den går ner lite framöver! ????

Vilka saker anser ni att man behöver beställa?

Myggnätet eller solskyddet?

Går det få på julöverdrag?

Kommer det nya färger?

Tacksam för svar!

• Mia86gbg

20% på 11500 då? Kommer ändå inte ner i 8300 som jag fått från Holland. Men kan ju va skönt att köpa svenskt...

Röd finns ja..men jag gillar inte den röda..vill ja den som är mer korallröd. Kanske tar svart/ svart eller svart/off white nu o beställer roligare färg när/om det kommer.

• tvetalan
    Mia86gbg skrev 2013-12-28 22:16:07 följande:

20% på 11500 då? Kommer ändå inte ner i 8300 som jag fått från Holland. Men kan ju va skönt att köpa svenskt...

Röd finns ja..men jag gillar inte den röda..vill ja den som är mer korallröd. Kanske tar svart/ svart eller svart/off white nu o beställer roligare färg när/om det kommer.

Beror på vilken hemsida du beställer ifrån. Hade jag beställt från holland så hade jag beställt fr babyplus, de känns säkrast och är, vad jag hört från andra, bäst med att avhjälpa ev fel. Vagnen hos dem låg på 8700-8900 beroende på växelkursen.. Då var skillnaden mot 9200 inte så stor ;)

Ang färg så tog jag svart/svart. Bäst andrahandsvärde, lätt att byta ut o matcha med andra färger. Ow-suffletten släpper tydligen igenom mkt ljus.
  • Mia86gbg
    tvetalan skrev 2013-12-28 22:56:53 följande:
    Beror på vilken hemsida du beställer ifrån. Hade jag beställt från holland så hade jag beställt fr babyplus, de känns säkrast och är, vad jag hört från andra, bäst med att avhjälpa ev fel. Vagnen hos dem låg på 8700-8900 beroende på växelkursen.. Då var skillnaden mot 9200 inte så stor ;)

Ang färg så tog jag svart/svart. Bäst andrahandsvärde, lätt att byta ut o matcha med andra färger. Ow-suffletten släpper tydligen igenom mkt ljus.
    ? 919 (8250kr) fick jag från från babyplus, inkl adapter till babyskydd. Vet dock inte om vi ska ja den adaptern än. Nödvändigt eller inte.

Svårt detta med färg. Så olika hur man vänder på det. Vit släpper igenom ljus, svart blir varmt på sommaren... Men bra tanke med 2a hands värde..

Någon som vet hur det funkar på adapter till babyskydd, kan de sitta på vagnen jämt eller måste de plockas bort med babyskyddet?
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !