• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • emilsmamma

Hej! Hoppas någon har möjlighet att svara snabbt! Passar Bugaboos myggnät på Buffalon?
    (Sittdelen verkar mindre på de andra vagnarna så tänkte om det kanske är för litet?) 

• emilsmamma

Eller ska man satsa på breezy sun canopy istället? Hur bra är det egentligen? Någon som använt under sommaren? Skiner solen verkligen inte igenom för mkt genom det ljusa tyget och "fönstren"? Verkar smart att det går att öppna lite och att det finns ett integrerat myggnät dock. Fast dyrt. Hmmmm, onödigt tillbehör eller inte?

• tvetalan

Vilka åkpåsar förutom bugaboos egna passar i vagnen? Kan man investera i en med hål för fempunktsbälte och så passar den eller måste det vara deras egna? 

• Margaux
    tvetalan skrev 2013-10-08 14:25:54 följande:
    Vilka åkpåsar förutom bugaboos egna passar i vagnen? Kan man investera i en med hål för fempunktsbälte och så passar den eller måste det vara deras egna? 
    Jag har en Voksi Urban. Det var lite meck att dela selen för att få den på plats men det är väl bara så det är med Bugaboos selar....
  • tvetalan
    Margaux skrev 2013-10-08 15:58:19 följande:
    Jag har en Voksi Urban. Det var lite meck att dela selen för att få den på plats men det är väl bara så det är med Bugaboos selar....
    Okej tack för svar! Har nämligen köpt en åkpåse nu och vagnen ska inhandlas sen så jag kan ju inte prova. Tänkte också på att bugaboos är gjorda som typ "sitt"-åkpåsar och den jag köpt är liksom en påse ungefär. Det ska nog funka ändå, förhoppningsvis :)
  • Emmaosv

tvetalen jag har the buppa brands black star åkpåse i min buffel och det funkar fint! Jag låter honom bara åka i viloläge så jag har inte (ännu) delat selen så jag kan trä igenom den men ska göra det så småningom när åkpåsen sitter i hela tiden, lite för varmt med den vissa dagar ännu Cool

• tvetalan
    Emmaosv skrev 2013-10-10 15:16:03 följande:
    tvetalen jag har the buppa brands black star åkpåse i min buffel och det funkar fint! Jag låter honom bara åka i viloläge så jag har inte (ännu) delat selen så jag kan trä igenom den men ska göra det så småningom när åkpåsen sitter i hela tiden, lite för varmt med den vissa dagar ännu Cool

Ser jättefint ut! Så glad jag blir! Då kommer säkert åkpåsen passa ändå! :D 
    Och så fin vagn du har... Helt underbar ju :) Funderar på att köpa den färgen också när det blir dags. Läste någonstans att den var "för ljusblå" för att vara mörkblå men på din bild ser den ju riktigt bra ut! Glad 
  • Emmaosv

Tack !! Jag är jättenöjd med vagnen och färgen! Ljusblå är den ju absolut inte Skrattande Tycker nog den är lite mörkare än på bilden om man ska vara lite petig till och med Glad

• Margaux

Alltså, jag måste bara dela min begeistring över Buffelns kapacitet. Söndagstur i skogen(skogsväg) med vedsäck, picknickmat och termosar till 6 pers. Div hinkar och leksaker, 2 treåringar på ståbrädan, skötväska på handtaget och en småbarnsryggsäck på kroken på var sida om vagnen. Och det är inte ens tungt att putta på......
    *kärlek* 

• emilsmamma
    Margaux skrev 2013-10-14 09:58:58 följande:
    Alltså, jag måste bara dela min begeistring över Buffelns kapacitet. Söndagstur i skogen(skogsväg) med vedsäck, picknickmat och termosar till 6 pers. Div hinkar och leksaker, 2 treåringar på ståbrädan, skötväska på handtaget och en småbarnsryggsäck på kroken på var sida om vagnen. Och det är inte ens tungt att putta på......
    *kärlek* 
     Glad Underbart! Precis vad jag ville läsa som just beställt min vagn! Babyhuys vart det. Mailade dem, moedersmooiste, babyplus och babycare, babyhuys erbjöd den bästa dealen. Dessutom har de hemsida på engelska, kortbetalning online och en support som svarar snabbt när man mailar. Så nu är det bara att vänta på att den ska dyka upp här hemma.. Solig
    Körde på svart / kungsblå med tillbehören ståbräda + adapter, sittdyna (vit), mugghållare och solsuflett - det landade på strax under 10 000 inkl frakt. Det är 4250 kr billigare än i Sverige (jämförde med Bonti utan fraktkostnad).
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !