• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • gosnosen
    emilsmamma skrev 2013-11-06 10:26:25 följande:
    Håller precis på att montera ihop vagnen. Fattar inte riktigt sufletten? Den ser inte ut som i instruktionsboken.. Där finns 2 band som ska spännas fast på varsin sida om fästet man sen sätter i vagnen men min suflett har bara såna på nersidan. (Alltså den del som sen sitter mot vagnen.) så kan spänna fast i ploppen som sen klickas i ramen, men inte haken på andra sidan. Där är dessutom tyget sytt längre ner så det ligger liksom över den delen. Svårt att förklara men hoppas ni som har vagnen fattar. Hur ska det vara??
    De har tydligen ändrat så det finns bara ett band nu för tiden och de har inte uppdaterat manualen!
  • Peak
    Ello1 skrev 2013-10-19 20:30:11 följande:
    Jag har också beställt allt från babyhuys! Buffalon, sittdyna, åkpåse (den dyra), mugghållare, maxi-cosi babyskydd, myggnät samt bugaboo necessär för 11.500, inkl frakt!
    Mailade kundtjänst, då fick jag en rabattkod (på 10% tror jag) 
    frågade dem om myggnätet passade till buffeln, men de svarade att det inte gör det!? Är det så??

Fick lite bättre pris från Babyplus än Babyhuys, någon som beställt från Babyplus - hur lång tid tog det?
    De verkar gardera sig med 3-5 veckor!
  • gosnosen
    Peak skrev 2013-11-06 16:02:19 följande:
    frågade dem om myggnätet passade till buffeln, men de svarade att det inte gör det!? Är det så??

Fick lite bättre pris från Babyplus än Babyhuys, någon som beställt från Babyplus - hur lång tid tog det?
    De verkar gardera sig med 3-5 veckor!
    Jag beställde från Babyplus! Det tog 4 veckor för att få vagnen efter att jag lagt ordern. Kontakten med dom har fungerat jättebra och jag är supernöjd :)

• emilsmamma

Gosnosen - tack gör svar! Tänkte att det kanske kunde va så men samtidigt kändes det konstigt då modellen är såpass ny. Men sufletten verkar ju stabil ändå så :)

• Littlefoot

Vad tror ni experter om att köpa vagnen på plats i Amsterdam? Finns det något att spara även då, eller är fraktkostnaden så liten att det inte är värt besväret att släpa med den hem på flyget, jämfört med att beställa från någon Holländsk sida på nätet? :)

People who say they sleep like a baby usually don?t have any.
  • Margaux
    Littlefoot skrev 2013-11-07 09:52:29 följande:
    Vad tror ni experter om att köpa vagnen på plats i Amsterdam? Finns det något att spara även då, eller är fraktkostnaden så liten att det inte är värt besväret att släpa med den hem på flyget, jämfört med att beställa från någon Holländsk sida på nätet? :)
    Skulle gissa att du får betala för den på flyget om du inte flyger med barn?
  • Littlefoot

Margaux, ja, vi kommer att få lägga till ett specialbagage på flyget! Det kostar 100 kr om man gör det i förväg, så det är inte så farligt.

• emilsmamma
    Littlefoot skrev 2013-11-07 09:52:29 följande:

Frakten på flera sidor är billig / gratis. Jag hade inte gjort det iom att det ändå är ganska stor risk för slitage / skador när man flyger med barnvagn. Då gäller ju inte garanti utan man får ta det med flygbolaget. Fast det är ju alltid trevligt med en anledning att resa ;)
  • emilsmamma

Ny fråga till er som har buffalon: nu testar jag solsufletten (breezy sun canopy), myggnätet sluter inte helt tätt utan närmast sufletten och runt där man fäster bygeln är smala glipor. Är det så för er också?? (Lite dåligt tycker jag, en mygga behöver ju inte så mkt plats för att ta sig in..)

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !