• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-02-02 08:56:54 följande:
    Ska beställa idag!
    Lite skräckfylld spänning... :)
    Vad roligt :D 
    Gick det bra?! 
  • Krusenberg
    tvetalan skrev 2014-02-03 13:42:55 följande:
    Vad roligt :D 

Gick det bra?! 

Fick bekräftelse idag!

Beställde från babyplus.

1308euro för:

Vagn

Solskydd

Sittdyna

Åkpåse high performance

Yllefilten

Adapter till babyskydd

Får ett mail när vagn + tillbehör anländer till dem. Får då information om hur det ska betalas.

Hur har ni andra betalat? Visa secure eller vad det heter?
  • Tizi

Jag tänkte att jag skulle börja maila runt till några sidor nu om pris. Vad har ni skrivit i era mail och till vilka ställen har ni mailat? Hur lång leveranstid brukar det vara? Jag har bf i juni så vill egentligen vänta med att beställa om det inte är några veckors leverans förstås!

• Littlefoot

Däcket som vi reklamerade (via e-mai) kunde vi hämta ut idag - jättebra service från Babyhuys även gällande reklamation alltså!

People who say they sleep like a baby usually don?t have any.
  • Fröken Frågvis

Hej,

nu behöver jag lite hjälp! Jag har en Cameleon som jag tycker är helt perfekt på alla vis, förutom de små swivelhjulen som är hopplösa på vintern. Har också en Urban Jungle Mountain Buggy som komplement, vilken jag också älskar. Den är otroligt bekväm, lättkörd och praktisk i och med att den kan fällas ihop i en del. Har alltid tänkt att jag skulle vilja ha en vagn som var både Cameleon och Mountain Buggy i ett, och funderar nu på att sälja båda och köpa en Buffalo istället. Har inte känt på den i butik än, därför vill jag gärna veta vad ni tycker.

Någon som bytt från Cameleon  till Buffalo? Är ni nöjda eller saknar ni Camens smidighet? Vad är största skillnaderna?
    Någon som bytt från Mountain Buggy till Buffalo? Är den lika lättkörd och lika bra i terräng?

Undrar även om tillbehören från Camen fungerar till Buffalon? Förstår att sufletterna inte gör det (kommer sakna sommarsufletten!), men har även en Bugaboo sittdyna, en Bugaboo åkpåse, en Elodie Details åkpåse samt ett bugaboo parasoll -kan jag behålla dessa?

• Fröken Frågvis

Förresten, ni som fått specialpriser från Babyhuys, hur har ni fått det? Ser att vagnarna har ett pris på 1039 euro, har ni förhandlat ner det eller förhandlat er till egen rabatt?

• Mia86gbg
    Fröken Frågvis skrev 2014-02-04 14:00:22 följande:

Förresten, ni som fått specialpriser från Babyhuys, hur har ni fått det? Ser att vagnarna har ett pris på 1039 euro, har ni förhandlat ner det eller förhandlat er till egen rabatt?

Jag köpte från baby plus och mailade och frågade o fick då 15% på hela köpet. Fick också adapter till babyskyddet på köpet.
  • tvetalan
    Fröken Frågvis skrev 2014-02-04 14:00:22 följande:
    Babyhuys erbjuder rabatt efter hur lång leverans man väljer. Om man vill ha den snabbt, typ inom 2 veckor får man 10%, eller om man är beredd att vänta 3-5 veckor så får man 15% rabatt! Man mejlar dem och frågar om prisförslag. Det är då de erbjuder rabatten.

På en av sidorna, tror det var babyplus så ska man också få rabatt om man anger "blogdiscount".
  • tvetalan
    Fröken Frågvis skrev 2014-02-04 12:45:32 följande:
    Hej,

nu behöver jag lite hjälp! Jag har en Cameleon som jag tycker är helt perfekt på alla vis, förutom de små swivelhjulen som är hopplösa på vintern. Har också en Urban Jungle Mountain Buggy som komplement, vilken jag också älskar. Den är otroligt bekväm, lättkörd och praktisk i och med att den kan fällas ihop i en del. Har alltid tänkt att jag skulle vilja ha en vagn som var både Cameleon och Mountain Buggy i ett, och funderar nu på att sälja båda och köpa en Buffalo istället. Har inte känt på den i butik än, därför vill jag gärna veta vad ni tycker.

Någon som bytt från Cameleon  till Buffalo? Är ni nöjda eller saknar ni Camens smidighet? Vad är största skillnaderna?
    Någon som bytt från Mountain Buggy till Buffalo? Är den lika lättkörd och lika bra i terräng?

Undrar även om tillbehören från Camen fungerar till Buffalon? Förstår att sufletterna inte gör det (kommer sakna sommarsufletten!), men har även en Bugaboo sittdyna, en Bugaboo åkpåse, en Elodie Details åkpåse samt ett bugaboo parasoll -kan jag behålla dessa?
    Nu har jag inte ägt en cam men av vad jag har hört är buffeln lite mer trögstyrd. Den har ju större hjul och dessutom är den lite tyngre än camen som är en statsvagn.

Tillbehör såsom dyna, åkpåse och parasoll behöver du inte byta ut, ska passa båda :)
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !