• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Peak

Jag för mig att det var här någon skrev om sin beställning från Holland och att man hade fått ett bra pris och åkpåsen på köpet nästan?
    Var det någon här?

Har mailat olika webshoppar i Holland för att se vilka som har bäst pris, vad har ni kommit fram till? Jag har inte fått svar från alla...lite oseriöst kan man tycka..

Jag är främst ute efter buffalo, adaptrar till maxi cosi och en bilstol, maxi cosi cabriofix.

• Margaux
    Emmaosv skrev 2013-10-10 15:16:03 följande:
    tvetalen jag har the buppa brands black star åkpåse i min buffel och det funkar fint! Jag låter honom bara åka i viloläge så jag har inte (ännu) delat selen så jag kan trä igenom den men ska göra det så småningom när åkpåsen sitter i hela tiden, lite för varmt med den vissa dagar ännu Cool

Vad har du "tejpat" på för att få svart chassi?
  • tvetalan

Jag kommer nog också fixa så mitt chassi blir helsvart. Mannen har sånt där vad det nu heter på jobbet som man kan klistra på det mesta. Bilar till möbler! Vet att det finns en bloggerska som säljer sådana där på beställning för buffalon, perfekt utskurna så man bara ska kunna klistra på dom. Sök på google!

• emilsmamma

Peak, som jag skrev i inlägget innan ditt fick jag bäst pris av babyhuys av de jag kontaktade. Verkar vara bra, snabb support och hemsidan är enkel då det går att välja engelska plus enkel online kortbetalning. Lycka till!

• Peak
    emilsmamma skrev 2013-10-18 14:07:29 följande:
    Peak, som jag skrev i inlägget innan ditt fick jag bäst pris av babyhuys av de jag kontaktade. Verkar vara bra, snabb support och hemsidan är enkel då det går att välja engelska plus enkel online kortbetalning. Lycka till!
    ja jag fick en rabattkod av dem och det blev bra pris så jag tror jag struntar i de andra!
    Men kan inte hitta inlägget där någon sa att hon fick något (tror det var åkpåsen) väldigt billigt så det var bra att lägga till det i ordern Flört

Har du hunnit köra runt bebis i vagnen än eller har den inte kommit än?

Får lite beslutsångest när jag ska beställa, veta tt de är snabba, men skulle egentligen inte behöva beställa förrän i början av dec eller så men tänk om det jag vill ha tar slut och så måste man vänta flera veckor...
  • SweetJune
    Peak skrev 2013-10-18 13:04:34 följande:
    Jag för mig att det var här någon skrev om sin beställning från Holland och att man hade fått ett bra pris och åkpåsen på köpet nästan? Var det någon här? Har mailat olika webshoppar i Holland för att se vilka som har bäst pris, vad har ni kommit fram till? Jag har inte fått svar från alla...lite oseriöst kan man tycka.. Jag är främst ute efter buffalo, adaptrar till maxi cosi och en bilstol, maxi cosi cabriofix.

Jag ska beställa samma som du fast pebble och inte cabriofix från babyplus. Vet att många beställt från dem eller Babyhuys tror jag dem hette. Be om att få prisoffert från båda.
  • emilsmamma

Peak, jag beställde för bara ett par dagar sedan så varken vagn eller bebis här än ;) på artiklarna står ju status, typ i lager eller tid. Hade några produkter som var 3-5 dgr så skulle gissa på att från order till vagn 2-3 v. Har BF i slutet på december men beställde hellre lite tidigare för att vara säker. Och för att se att allt är med och funkar. Jag fick också rabattkod, tror alla som mailar prisförfrågan får det (hade läst att någon annan tidigare i tråden fick det, 15% eller hur?) En annan bra grej är att de faktiskt har förlossningsgaranti, står som in case of sad ending, dvs går något så fel att det inte blir någon bebis så tar de tillbaka varorna. Man behöver spara kartonger och får såklart inte använda vagnen bara. Och betala returfrakt då. SweetJune, jag blev erbjuden bättre deal från babyhuys än babyplus men såklart ska man kolla runt lite! :)

• emilsmamma

(Argh, varför funkar aldrig radbytena när man skriver på telefonen?! Sorry för den kompakta textmassan i förra inlägget)

• Ello1

Jag har också beställt allt från babyhuys! Buffalon, sittdyna, åkpåse (den dyra), mugghållare, maxi-cosi babyskydd, myggnät samt bugaboo necessär för 11.500, inkl frakt!
    Mailade kundtjänst, då fick jag en rabattkod (på 10% tror jag) 

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !