• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Littlefoot
    emilsmamma skrev 2013-11-07 11:19:36 följande:

Frakten på flera sidor är billig / gratis. Jag hade inte gjort det iom att det ändå är ganska stor risk för slitage / skador när man flyger med barnvagn. Då gäller ju inte garanti utan man får ta det med flygbolaget. Fast det är ju alltid trevligt med en anledning att resa ;)

Sant! Där har du en poäng! Nu skall visserligen mannen till Amsterdam i annat ärende, så det är inte enkom för att köpa vagn, men om det ändå inte blir någon prisskillnad är det ju mycket bekvämare att få den hem till dörren :)
  • Peak
    gosnosen skrev 2013-11-06 16:56:37 följande:
    Jag beställde från Babyplus! Det tog 4 veckor för att få vagnen efter att jag lagt ordern. Kontakten med dom har fungerat jättebra och jag är supernöjd :)

oj 4v - jag har ju 5v kvar till bf nu! Trodde det skulle gå snabbare! En kompis beställde från annan sida och fick hem den på en vecka!

Ingen som vet om myggnätet passar till buffeln?
    http://www.babyhuyswebshop.nl/Bugaboo-Mosquito-Net/en/product/30169/
  • emilsmamma

Peak, ja babyhuys skickar snabbare. Har själv försökt få info om myggnätet, inte fått klart svar me tror tyvärr inte det gör det. Du kan ju alltid maila och fråga där du tänker beställa vagnen. Det kan de helt säkert svara på. Själv satsade jag på solsufletten. Verkar bra som suflett men inte helt nöjd med myggnätet.

• mrantala

Är det någon som vet om buffalon kommer släppas med svart chassi och i så fall när det kan vara på gång?

• Ello1
    Peak skrev 2013-11-11 17:03:53 följande:
    oj 4v - jag har ju 5v kvar till bf nu! Trodde det skulle gå snabbare! En kompis beställde från annan sida och fick hem den på en vecka!

Ingen som vet om myggnätet passar till buffeln?
    www.babyhuyswebshop.nl/Bugaboo-Mosquito-Net/e.../
    Jag fick svaret att myggnätet passar, men det gjorde det INTE!  Eller så gjorde jag fel...
    säg gärna till om du hittar ett som passar=) 
    Jag fick den på mindre än en vecka från babyhuys, men det krånglade lite, fick seatlinern BARA efter två dagar.. sen kom allt efter en vecka, lite skumt=) 
  • Vokrona

Hej!
    Är det någon här som använder buffalo med maxi-Cosi? Jag testade lite igår och får inte bort adaptrarna från babyskyddet:) jag får bort det från chassit men son sitter adaptrarna kvar på Maxi-Cosi:) nån som vet hur man plockar bort dom??

• Peak
    Ello1 skrev 2013-11-17 22:24:38 följande:
    Jag fick svaret att myggnätet passar, men det gjorde det INTE!  Eller så gjorde jag fel...
    säg gärna till om du hittar ett som passar=) 
    Jag fick den på mindre än en vecka från babyhuys, men det krånglade lite, fick seatlinern BARA efter två dagar.. sen kom allt efter en vecka, lite skumt=) 
    jahopp såklart...har inte provat än! Får väl sälja det till nån med Cam då!
    Vokrona skrev 2013-11-18 08:48:50 följande:
    Hej!
    Är det någon här som använder buffalo med maxi-Cosi? Jag testade lite igår och får inte bort adaptrarna från babyskyddet:) jag får bort det från chassit men son sitter adaptrarna kvar på Maxi-Cosi:) nån som vet hur man plockar bort dom??
    Ja du trycker på de små silverfärgade knapparna (är mina iaf på maxi cosi cabriofix)

Beställde min från Babyplus och det gick fort, de skickade den i onsdags och idag på morgonen (måndag) hade jag den!

• vårblomma

Jag kan varmt rekommendera www.moedersmooiste.eu om ni vill köpa er bugaboo från Holland. Betalde vagnen på torsdagskvällen, vagnen stod utanför min dörr på måndag eftermiddag veckan efter. Betalade 830 euro för en bugaboo buffalo, fick dessutom 10% rabatt på alla tillbehör om jag ville köpa till. Frakten var gratis ( eller inräknad i priset jag förhandlade till mig )

Hur bra som helst!!

• Aprilmamman1

Åhh vad jag längtar!! Vill beställa min nuuu!

Men ska vänta till jan/feb lilla tjejen kommer i slutet av april.

Tack för alla tips blir till att maila alla sidorna o förhandla sig till ett bra pris ;) 

• Mia86gbg

Vi ska beställa en Buffalo från babyplus men har inte enats om färg än. Någon som vet innan skulle kunna köpa till annan sufflett till annan bugaboo o sätta på buffalon? Vill så gärna ha svart bas o orange/röd topp..men det verkar inte funka.

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !