• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • LinnElin

Har en liten fundering. Ni som beställt från Babyhuys, hur lång tid tog det innan ni hade vagnen hemma?

Linnéa 100107, BF 131030
  • Mini14

Hej! Jag är inne på & köpa en Buffalo men skulle egentligen vilja ha svart - sand men det verkar inte finnas. Någon som vet om man kan använda suffletten från cameleon till buffalon?

• emilsmamma
    LinnElin skrev 2013-10-28 14:05:02 följande:
    Har en liten fundering. Ni som beställt från Babyhuys, hur lång tid tog det innan ni hade vagnen hemma?
    Min vagn dök upp idag men då hade de försökt leverera två gånger innan de skickade brev (de hade inte min portkod) Så ca 10 dgr på leverans skulle jag säga att det tog i mitt fall. Men sen beror det ju på om det du beställer finns i lager.
  • emilsmamma
    Mini14 skrev 2013-11-05 18:35:10 följande:
    Hej! Jag är inne på & köpa en Buffalo men skulle egentligen vilja ha svart - sand men det verkar inte finnas. Någon som vet om man kan använda suffletten från cameleon till buffalon?
    Finns ju sand bas - svart suflett. Eller svart bas - offwhite suflett. Men det kanske inte riktigt är vad du var ute efter. Vet faktiskt inte hur det är att byta tillbehör mellan, buffalons sits är ju större så tänker att det kanske inte passar? Kanske säkrast att fråga i någon butik.
  • Mini14
    emilsmamma skrev 2013-11-05 19:56:58 följande:
    Finns ju sand bas - svart suflett. Eller svart bas - offwhite suflett. Men det kanske inte riktigt är vad du var ute efter. Vet faktiskt inte hur det är att byta tillbehör mellan, buffalons sits är ju större så tänker att det kanske inte passar? Kanske säkrast att fråga i någon butik.
    Tack för ditt svar! Får nog bli sand bas :)
  • LinnElin
    emilsmamma skrev 2013-11-05 19:53:43 följande:
    Min vagn dök upp idag men då hade de försökt leverera två gånger innan de skickade brev (de hade inte min portkod) Så ca 10 dgr på leverans skulle jag säga att det tog i mitt fall. Men sen beror det ju på om det du beställer finns i lager.

Okej, det låter lovande! Vi beställde förra veckan och i fredags skrev de att beställningen skulle skickas i början på denna vecka.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • Mini14
    LinnElin skrev 2013-11-05 21:36:14 följande:

Okej, det låter lovande! Vi beställde förra veckan och i fredags skrev de att beställningen skulle skickas i början på denna vecka.
    Linnéa 100107, BF 131030
    Vad fick ni betala för eran?
  • Mini14
    LinnElin skrev 2013-11-05 21:36:14 följande:

Linnéa 100107, BF 131030
    Och beställde ni några tillbehör? :)
  • LinnElin
    Mini14 skrev 2013-11-05 21:47:21 följande:
    Och beställde ni några tillbehör? :)

Vi beställde vagn, adapter till babyskydd, Maxi-Cosi Cabriofix och basen Maxi-Cosi Familyfix. Det gick på 10851 kr inkl frakt. Helt okej pris.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • emilsmamma

Håller precis på att montera ihop vagnen. Fattar inte riktigt sufletten? Den ser inte ut som i instruktionsboken.. Där finns 2 band som ska spännas fast på varsin sida om fästet man sen sätter i vagnen men min suflett har bara såna på nersidan. (Alltså den del som sen sitter mot vagnen.) så kan spänna fast i ploppen som sen klickas i ramen, men inte haken på andra sidan. Där är dessutom tyget sytt längre ner så det ligger liksom över den delen. Svårt att förklara men hoppas ni som har vagnen fattar. Hur ska det vara??

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !