• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • LinnElin

Adaptern måste tas bort om man ska sätta fast ligg- eller sittdelen. Jag har adapter till babyskyddet och jag tycker att det är guld värt!

Linnéa 100107 & Elvira 131106
  • tvetalan
    Mia86gbg skrev 2013-12-29 18:10:51 följande:
    ? 919 (8250kr) fick jag från från babyplus, inkl adapter till babyskydd. Vet dock inte om vi ska ja den adaptern än. Nödvändigt eller inte.

Svårt detta med färg. Så olika hur man vänder på det. Vit släpper igenom ljus, svart blir varmt på sommaren... Men bra tanke med 2a hands värde..

Någon som vet hur det funkar på adapter till babyskydd, kan de sitta på vagnen jämt eller måste de plockas bort med babyskyddet?
    Jag mejlade dem i måndags, fick då prisförslag på 929 euro. Vilket blir 8874 svenska kronor. Det bara för vagnen utan några tillbehör. Vad olika det kan vara. Hur som är jag helnöjd över att ha tagit del av det där bra erbjudandet fr svensk butik. Får hämta ut den i nästa vecka redan :)

På sommaren kanske jag ska ha en sån där breezy-canopy. Den verkar idealisk i varmt väder.. Dock så blir det ju inte så himla varmt här...:(
  • SweetJune

Jag har fått hem min Bugaboo Buffalo och är jättenöjd! Gillar att den är något högre än andra vagnar och Bugaboos övriga modeller. Kan hålla med om att de inte har så stort utbud när det gäller färger...

• Mia86gbg

Någon som har Bugaboo skötväska och organizer? Bra, dålig?

Har även kollat på littlephant lite..de är snygga.

• Aprilmamman1

Åhh nu är vår vagn beställd!

Blev en Svart/svart, inga tillbehör ännu tar det längre fram OM det behövs. 

Kan verkligen rekommendera den här sidan. www.babyhuyswebshop.nl man får en rabattkod på 15 % på ALLT om man kan tänka sig vänta i 3-5 veckor då de skickar fler paket samtidigt. Annars får man en kod för en rabatt på 10% om man vill ha vagnen snabbare 1- 2 veckor. Maila dem så får ni all info! [email protected]
    Plus att man kan betala med Visa eller Mastercard o använda sig av securekoden som man kan koppla till sitt kort=Säker betalning. Summan 8250kr

Tyckte att de lämna god information får oss som ska ha den fraktad gällande garantier osv. 

www.moedersmooiste.eu  hade någon krona billigare men kändes inte lika professionella och hade inte lika mycket tillbehör. 

Hoppas informationen hjälper någon på vägen! :) Hör gärna av er om ni har funderingar. Har en hel del jämförelser som jag inte lägger ut här ;) 

• Krusenberg

Är det någon som har koll på eventuella nyhetssläpp för buffalon?

Jag har fått pris från babyplus och babyhuys. Babyplus priser gällde så länge jag svarade på mailet med priserna. Babyhuys pris gällde fram till mitten av februari. De kunde inte säga om rabatten skulle fortsätta senare.

Bad om pris på vagn, solskydd, yllefilt, åkpåse (plusvarianten) samt skyddsdyna.

15% rabatt på båda ställena.

Skiljde ca 500-700 sek i pris (beroende på valutan) till babyhuys fördel. Frakten kostar 30-40?.

Vågar jag avvakta eller ska jag handla redan nu (innan slutdatum för rabatten)?

Har BF i slutet av maj. Vagnen kommer hem i slutet av mars om jag köper den senast i mitten av februari.

• KajsaOskar

Favoriserar tråden! Funderar också på att beställa...
    Är rädd för att bli lurad baga

• tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-01-23 21:59:23 följande:

Är det någon som har koll på eventuella nyhetssläpp för buffalon?

Jag har fått pris från babyplus och babyhuys. Babyplus priser gällde så länge jag svarade på mailet med priserna. Babyhuys pris gällde fram till mitten av februari. De kunde inte säga om rabatten skulle fortsätta senare.

Bad om pris på vagn, solskydd, yllefilt, åkpåse (plusvarianten) samt skyddsdyna.

15% rabatt på båda ställena.

Skiljde ca 500-700 sek i pris (beroende på valutan) till babyhuys fördel. Frakten kostar 30-40?.

Vågar jag avvakta eller ska jag handla redan nu (innan slutdatum för rabatten)?

Har BF i slutet av maj. Vagnen kommer hem i slutet av mars om jag köper den senast i mitten av februari.

Bugaboo buffalo all black kommer i april någon gång. Kanske därför de inte kan säga något om priserna exakt. Dock så vet jag att babyhuys har haft "blogdiscount"- rabatten väldigt väldigt länge!
  • tvetalan
    KajsaOskar skrev 2014-01-23 22:50:44 följande:

Favoriserar tråden! Funderar också på att beställa...
    Är rädd för att bli lurad baga

Babyhuys och Babyplus är två tillförlitliga sidor. Har aldrig hört någon som varit missnöjd med beställning från dem. Så du behöver nog inte oroa dig! Gå med i gruppen "barnvagnar!" På fb, de har koll på allt och kan svara med egna erfarenheter på alla barnvagnsrelaterade frågor!
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !