• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Tizi

Är det någon som har chassiskydd till buffalon? Såg på en blogg en som hade det! Kan man köpa det från Holland oxå tro?

• Fröken Frågvis
    tvetalan skrev 2014-02-05 12:26:48 följande:
    Jag tror att du ska kunna få ännu billigare från babyhuys i och med rabatten (plus att deras vagnar är lite billigare av vad jag sett). Hoppas du får svar snart :D
    Jag fick också 15% rabatt på Babyhuys, men då de hade lägre priser både på tillbehör och frakt blev det offerten ändå 100 euro billigare än Babyplus. Mycket lockande pris
  • emilsmamma
    Fröken Frågvis skrev 2014-02-05 11:31:31 följande:
    Jag har egentligen gått och suktat efter en Donkey, men då syskonet dröjde lite längre än vi önskat har storasyster tyvärr blivit för stor för en syskonvagn (tror jag testat alla på marknaden). Så egentligen hade jag inte tänkt byta singelvagn förrän min man, som är totalt ointresserad av vagnar, föreslog det häromdagen. Då blev jag sugen och drogs genast till Buffalon Måste bara fråga dig som kört UJ också -jag upplever att UJ'n är mycket lättare att köra på vägar som lutar lite. Med Cameleon måste man verkligen hålla emot för att vagnen inte ska dra neråt. Hur är Buffalon jämfört med UJ'n där? Såg förresten idag att Mountain Buggy har ett separat säte som kan vändas bakåt, men tyvärr har det fast lutning på 45 grader och är bara godkänt upp till 9 kg så det känns ju ändå inte som ett vettigt alternativ.

Har lite svårt att jämföra då det var över 4 år sen jag körde UJ. Har inte själv haft en men kört syskonbarn i den massa. Tillräckligt för att tycka den är bäst ;) Problem på lutande väg upplevde jag verkligen med Spiriten men det är inget jag tänkt på med Buffalon. Hittills tycker jag den varit super att köra - på stan, i affär, i gräs och i snö. Kör med ståbräda vilket kanske ni också kommer göra då? Det funkar bra och storebror älskar sin bräda :) Man får vara lite uppmärksam då det blir mkt vikt bakåt bara om tex stående syskonet kränger runt eller hoppar på brädan känns det som vagnen ska välta mot en - men det går snabbt att parera (inte tungt). Ja, har sett den där sitsen till UJ.. Jag tyckte inte alls att den verkar funka som substitut för vändbar sits. Såå irriterande för det visar ju att de förstått att det finns en efterfrågan. Men man vill ju ha UJn fast vändbar liksom. :/
  • tvetalan
    Tizi skrev 2014-02-05 16:48:05 följande:

Är det någon som har chassiskydd till buffalon? Såg på en blogg en som hade det! Kan man köpa det från Holland oxå tro?

Chassiskydd säljer lills.se, patenterat här i Sverige tydligen om jag inte läste fel. Så hon är ensam om att sälja dem. Jag beställde latmaskar, chassiskydd för teleskophandtaget endast. Resten av vagnen ska jag dekorplasta i mattsvart. Chassiskydden kostar 500/600 medan dekorplast kostar 20 spänn ;)
  • Mia86gbg

919 inkl frakt och så fick jag babyskydds-adapter på köpet. Det var det billigaste jag hittade. Baby-plus. Fick den levererad på 3,5 veckor.

• Tizi

Någon som beställt från "Moeders Mooiste"? Mailade fyra ställen igår och fick svar snabbt av dom. 895 euro för vagnen och sen ytterligare rabatt på tillbehör..

Väntar in svar från de andra..

• tvetalan
    Tizi skrev 2014-02-06 09:21:17 följande:

Någon som beställt från "Moeders Mooiste"? Mailade fyra ställen igår och fick svar snabbt av dom. 895 euro för vagnen och sen ytterligare rabatt på tillbehör..

Väntar in svar från de andra..

Moeders M är billigare än de andra MEN har hört att de är riktigt jobbiga vad gäller reklamationer! Så beställer du från dem så får du be till gudarna om att din vagn inte är defekt någonstans för då blir det jobbigt! De som rekommenderas är babyplus och babyhuys.
  • Mia86gbg

Nu står min fina Buffalo här monterad och redo! Så fin! Köpte även en beige väska, blev fint till min helsvarta vagn.

Testade att sätta på regnskyddet men det luktar helt galet mycket plast. Känns giftigt. Ska det vara så eller försvinner det?

• Krusenberg

Ni som beställt från babyplus:

Hur lång tid tog det för er att få bekräftelse på att de fått sakerna från bugaboo och skickar det vidare?

• Mia86gbg
    Krusenberg skrev 2014-02-10 11:05:22 följande:

Ni som beställt från babyplus:

Hur lång tid tog det för er att få bekräftelse på att de fått sakerna från bugaboo och skickar det vidare?

Jag beställde 7/1, fick bekräftelse att det kommit till dem 28/1, betalade 29/1, fick besked att de skickat iväg det 30/1 och det kom hem till mig 4/2.
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !