Fröken Frågvis skrev 2014-02-05 11:31:31 följande:
Jag har egentligen gått och suktat efter en Donkey, men då syskonet dröjde lite längre än vi önskat har storasyster tyvärr blivit för stor för en syskonvagn (tror jag testat alla på marknaden). Så egentligen hade jag inte tänkt byta singelvagn förrän min man, som är totalt ointresserad av vagnar, föreslog det häromdagen. Då blev jag sugen och drogs genast till Buffalon Måste bara fråga dig som kört UJ också -jag upplever att UJ'n är mycket lättare att köra på vägar som lutar lite. Med Cameleon måste man verkligen hålla emot för att vagnen inte ska dra neråt. Hur är Buffalon jämfört med UJ'n där? Såg förresten idag att Mountain Buggy har ett separat säte som kan vändas bakåt, men tyvärr har det fast lutning på 45 grader och är bara godkänt upp till 9 kg så det känns ju ändå inte som ett vettigt alternativ.
Har lite svårt att jämföra då det var över 4 år sen jag körde UJ. Har inte själv haft en men kört syskonbarn i den massa. Tillräckligt för att tycka den är bäst ;) Problem på lutande väg upplevde jag verkligen med Spiriten men det är inget jag tänkt på med Buffalon. Hittills tycker jag den varit super att köra - på stan, i affär, i gräs och i snö. Kör med ståbräda vilket kanske ni också kommer göra då? Det funkar bra och storebror älskar sin bräda :) Man får vara lite uppmärksam då det blir mkt vikt bakåt bara om tex stående syskonet kränger runt eller hoppar på brädan känns det som vagnen ska välta mot en - men det går snabbt att parera (inte tungt). Ja, har sett den där sitsen till UJ.. Jag tyckte inte alls att den verkar funka som substitut för vändbar sits. Såå irriterande för det visar ju att de förstått att det finns en efterfrågan. Men man vill ju ha UJn fast vändbar liksom. :/