• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Lakrits
    Krusenberg skrev 2014-02-22 15:59:15 följande:

Jag har beställt en sådan i den "gamla" färgen. Beställde innan de nya färgerna kom. Dock tycker jag att den gamla är snyggaste varianten.

Har inte fått hem vagnen ännu. Väntar på besked att de har fått hem den och skickar den till mig. Otålig! :
    Är den gamla färgen grå? Men ser vit ut på bilderna enligt mig.
  • emilsmamma

Jag beställde solsuflett. Skulle säga att den är ljusgrå. Verkar bra med nätfönstrena att få in mera luft på sommaren. Dock var myggnätet en besvikelse, det sluter inte helt tätt.

• Krusenberg
    emilsmamma skrev 2014-02-22 22:57:57 följande:
    Jag beställde solsuflett. Skulle säga att den är ljusgrå. Verkar bra med nätfönstrena att få in mera luft på sommaren. Dock var myggnätet en besvikelse, det sluter inte helt tätt.

Kan man inte använda solsufletten som myggsuflett?
  • tvetalan

Det blir ett köp av breezy sun canopy, färg inte bestämt än. Plus en mugghållare! Sen är buffeln komplett! :) jag har införskaffat ett annat regnskydd till liggdelen förresten. Deras egna tog inte bara mkt plats utan var väldigt oskyddande till liggdelen. Det nya fästes på chassit, tar ingen plats och funkar riktigt bra ;) tips om ni funderat på samma. Tullsa heter märket!

• Mia86gbg

Jag tycker att regnskyddet var väldigt tätt till liggdelen..dock klumpigt när det inte används. Myggnötet får jag däremot inte till riktigt. Blir springor i nederkant.

• tvetalan
    Mia86gbg skrev 2014-02-23 10:01:21 följande:

Jag tycker att regnskyddet var väldigt tätt till liggdelen..dock klumpigt när det inte används. Myggnötet får jag däremot inte till riktigt. Blir springor i nederkant.

Men regnskyddet skyddar bara suffletten och typ locket. Skyddar inget på sidorna. Tkr det är dåligt. Plus att det tar så stor plats! Myggnätet ska vara tätt!
  • Krusenberg
    tvetalan skrev 2014-02-23 07:16:14 följande:
    Det blir ett köp av breezy sun canopy, färg inte bestämt än. Plus en mugghållare! Sen är buffeln komplett! :) jag har införskaffat ett annat regnskydd till liggdelen förresten. Deras egna tog inte bara mkt plats utan var väldigt oskyddande till liggdelen. Det nya fästes på chassit, tar ingen plats och funkar riktigt bra ;) tips om ni funderat på samma. Tullsa heter märket!

Tack för tipset!

Jag har funderat på regnskyddet som ingår. Känns som att det inte skyddar den nedre tygdelen...
  • Tizi

Vad kul! Blev det en "vanlig" eller "all black" och varifrån?

Krusenberg skrev 2014-02-25 19:26:27 följande:
    Har nu betalat vagnen. Väntar med spänning på att den ska komma! :)

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !