• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Smum10

Såg nu att alla sidorna har uppdaterats och det går att beställa/boka de nya färgerna nu =)

• Smum10

Måste höra hur ni har gjort, har ni lagt allt ni vill ha i varukogen och sedan fått rabatter osv eller har ni mailat om vad ni tänkt att ni ska köpa och undrat om ni kan få det till ett bättre pris?

• tvetalan
    Smum10 skrev 2014-02-12 14:39:12 följande:

Måste höra hur ni har gjort, har ni lagt allt ni vill ha i varukogen och sedan fått rabatter osv eller har ni mailat om vad ni tänkt att ni ska köpa och undrat om ni kan få det till ett bättre pris?

Mejla och be om ett prisförslag. Babyhuys och babyplus brukar inkludera rabatt i prisförslaget. Kanske kan man förhandla sig till lite extra om man vill beställa tillbehör också :)
  • Cicci83an

Någon dom har erfarenhet gällande reklamationer om man beställer från babyhuys i Holland? Jämförde dem med babyplus och babyhuys kunde ge mig lite bättre pris. Känns ju viktigt ifall att något skulle vara sönder. Kom gärna med tips på referenser! Kram

• Aprilmamman1
    Cicci83an skrev 2014-02-12 22:00:47 följande:
    Någon dom har erfarenhet gällande reklamationer om man beställer från babyhuys i Holland? Jämförde dem med babyplus och babyhuys kunde ge mig lite bättre pris. Känns ju viktigt ifall att något skulle vara sönder. Kom gärna med tips på referenser! Kram
    Har inte behövt reklamera men jag fick i mailet att jag skulle registrera vagnen när den kommer. Fick med numemr o allt som ska reggas. När den är reggad så kan jag kontakta närmsta butik i Sverige då registreringen blir internationell. 

Tycker du kör på babhuys, bra med visa secure och leverans i helt rätt tid. Vi är supernöjda!
  • tvetalan
    Cicci83an skrev 2014-02-12 22:00:47 följande:

Babyhuys och babyplus är kända för deras bra service. Jag har bara hört om bra reklamationsärenden. De vill att man mejlar dem i första hand eftersom de är återförsäljaren du köpt ifrån. De sköter sedan kontakten med bugaboo. Hittills har man fått nya delar skickat till sig utan några problem, om det varit något fel dvs. Men eftersom det är många som sålt vidare reklamerade donkey-chassin mfl så har bugaboo börjat begära att man ska skicka tillbaka chassit till sin återförsäljare. Detta ska återförsäljaren fixa själv. Antingen får man stå utan vagn i 2 veckor innan nya chassit kommer (ifall det nu är det som är fel) eller så får man lämna en deposition motsvarande värdet på delen. Då får man reservdelen först och sedan får man skicka tillbaka den reklamerade delen. Skickar man inte tillbaka det så betalas depositionen inte tillbaka. Detta är nya bud tyvärr, har läst många som varit med om detta. Speciellt med babyplus och babyhuys. Fraktkostnaden står dem för.

Det turliga är att buffeln inte haft några problem med någon del och den har därför inte reklamerats lika mkt som exempelvis donkeyn. Var och varannan vagn har knarrande chassi som fått reklameras.

Det där med att man kan gå in till en återförsäljare i Sverige och reklamera tror jag inte fungerar eftersom det är kvitto från butiken som gäller. Har man ej köpt varan där så har personalen ingen skyldighet att hjälpa en.
  • tvetalan

Jag föreslår faktiskt att du mejlar både babyplus och babyhuys och frågar hur de hanterar en reklamation, ställ upp ett möjligt scenario! Med babyplus är det jag skrivit ovan som gäller nu i alla fall, tror att babyhuys tillämpar samma. Men jag kan ju ha fel eller så har de ändrat igen. Huvudsaken är att bugaboo vill ha tillbaka alla defekta och reklamerade delar numera.

• Tizi

Nu har jag beställt och betalat en buffalo all black!! Det blev från babyhuys eftersom det blev allra billigast därifrån för just all black mot de andra webshoparna när jag använde rabatten. Så nu blir det en låång väntan innan den kommer hem hit.. Är lite nervös för att nått ska gå snett nu när jag beställt så långt i förväg. :-/

• Tizi

Det står att all black vagnen kommer första veckan i april på hemsidan. Sen vet jag inte om jag får vänta ytterligare 3-5 veckor från det eftersom jag betala med 15% rabatten med längre leveranstid..

Norra Djurgårdsstaden skrev 2014-02-16 21:30:50 följande:
    @tizi vad fick ni för leveranstid?

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !