Cicci83an skrev 2014-02-12 22:00:47 följande:
Någon dom har erfarenhet gällande reklamationer om man beställer från babyhuys i Holland? Jämförde dem med babyplus och babyhuys kunde ge mig lite bättre pris. Känns ju viktigt ifall att något skulle vara sönder. Kom gärna med tips på referenser! Kram
Babyhuys och babyplus är kända för deras bra service. Jag har bara hört om bra reklamationsärenden. De vill att man mejlar dem i första hand eftersom de är återförsäljaren du köpt ifrån. De sköter sedan kontakten med bugaboo. Hittills har man fått nya delar skickat till sig utan några problem, om det varit något fel dvs. Men eftersom det är många som sålt vidare reklamerade donkey-chassin mfl så har bugaboo börjat begära att man ska skicka tillbaka chassit till sin återförsäljare. Detta ska återförsäljaren fixa själv. Antingen får man stå utan vagn i 2 veckor innan nya chassit kommer (ifall det nu är det som är fel) eller så får man lämna en deposition motsvarande värdet på delen. Då får man reservdelen först och sedan får man skicka tillbaka den reklamerade delen. Skickar man inte tillbaka det så betalas depositionen inte tillbaka. Detta är nya bud tyvärr, har läst många som varit med om detta. Speciellt med babyplus och babyhuys. Fraktkostnaden står dem för.
Det turliga är att buffeln inte haft några problem med någon del och den har därför inte reklamerats lika mkt som exempelvis donkeyn. Var och varannan vagn har knarrande chassi som fått reklameras.
Det där med att man kan gå in till en återförsäljare i Sverige och reklamera tror jag inte fungerar eftersom det är kvitto från butiken som gäller. Har man ej köpt varan där så har personalen ingen skyldighet att hjälpa en.