• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Lakrits

Ska också beställa en Buffalo, undrar om någon vet om ståbrädan Bumprider passar på Buffalon?

• minimeee
    tvetalan skrev 2014-02-12 23:06:16 följande:
    Jag föreslår faktiskt att du mejlar både babyplus och babyhuys och frågar hur de hanterar en reklamation, ställ upp ett möjligt scenario! Med babyplus är det jag skrivit ovan som gäller nu i alla fall, tror att babyhuys tillämpar samma. Men jag kan ju ha fel eller så har de ändrat igen. Huvudsaken är att bugaboo vill ha tillbaka alla defekta och reklamerade delar numera.
    Våran Buffalo står nu och väntar på bebisen som kommer med planerat snitt nu på måndag.
    Men hur har ni gjort när ni haft bebis i liggdelen? Har ni då haft bygeln där eller har ni tagit bort den? Och ska liggdelen kännas lite ostabil, typ som att den vickar lite när man rör den? Jätte tacksam för svar:)
  • tvetalan
    minimeee skrev 2014-02-22 08:46:00 följande:
    Våran Buffalo står nu och väntar på bebisen som kommer med planerat snitt nu på måndag.
    Men hur har ni gjort när ni haft bebis i liggdelen? Har ni då haft bygeln där eller har ni tagit bort den? Och ska liggdelen kännas lite ostabil, typ som att den vickar lite när man rör den? Jätte tacksam för svar:)
    Det är bugaboos fjädring. Deras fjädring ligger i att liggdelen ska kunna vicka lite lätt, inte i hjulen som många andra vagnar. Så det du upplever är normalt!

Bygeln behöver inte vara där. Den är ju bara till för att lyfta liggdelen i så den kan du gott ta bort om du upplever att den är i vägen :) den är nog mer praktisk till sittdelen skulle jag tro ;)
  • Mia86gbg

Jag hade velat ha två pluppar att lägga i när man tar bort handtaget..känns sådär med två hål.

• tvetalan
    Mia86gbg skrev 2014-02-22 09:55:51 följande:

Jag hade velat ha två pluppar att lägga i när man tar bort handtaget..känns sådär med två hål.

Hahaa ja det ser lagom skumt ut faktiskt.. Kommer nog ha bygeln på. det är ju swingaway så lätt att ta ut bebisen utan att behöva ta bort hela :)
  • minimeee
    tvetalan skrev 2014-02-22 11:07:22 följande:
    Hahaa ja det ser lagom skumt ut faktiskt.. Kommer nog ha bygeln på. det är ju swingaway så lätt att ta ut bebisen utan att behöva ta bort hela :)
    Tack för svaren:)
  • tvetalan

Hur tänker ni om breezy sun canopy -suffletten? Jag funderar på att beställa en inför sommaren. Ska ju komma ut nya färger i april! Jag tänkte dels att orginalsufflan inte solbleks i sommar och dels för att det inte ska bli för varmt för bebis utan svalt och skönt. Någon som beställt en sådan?

• Krusenberg
    tvetalan skrev 2014-02-22 15:02:39 följande:
    Hur tänker ni om breezy sun canopy -suffletten? Jag funderar på att beställa en inför sommaren. Ska ju komma ut nya färger i april! Jag tänkte dels att orginalsufflan inte solbleks i sommar och dels för att det inte ska bli för varmt för bebis utan svalt och skönt. Någon som beställt en sådan?

Jag har beställt en sådan i den "gamla" färgen. Beställde innan de nya färgerna kom. Dock tycker jag att den gamla är snyggaste varianten.

Har inte fått hem vagnen ännu. Väntar på besked att de har fått hem den och skickar den till mig. Otålig! :
  • Krusenberg

Är det skillnader mellan vagnar tillverkade 2013 och 2014?

Beställde min vagn i slutet av januari, får jag då en vagn tillverkad 2013 eller 2014?

• tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-02-22 16:00:38 följande:
    Är det skillnader mellan vagnar tillverkade 2013 och 2014? Beställde min vagn i slutet av januari, får jag då en vagn tillverkad 2013 eller 2014?

Jag fick ett nytt chassi i februari, på chsssit står att den är tillverkad i oktober 2013. Saken är ju den att bugaboo inte har några årsmodeller och det är ingen som helst skillnad mellan ett chassi tillverkat i december 2013 och ett i tillverkat i januari 2014. Angående solsufletten tkr jag ochkså att den "gamla" färgen är finast. Men då min vagn vanligtvis kommer vara ganska färglös med svart suffla så tänkte jag ta den gröna kanske? Eller så fegar jag ut och tar den vitgrå ändå ;)
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !