• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • SweetJune
    SweetJune skrev 2014-04-03 18:21:45 följande:
    Tack för svar. Läste precis en blogg där de inte var nöjda med myggnätet på solsuffletten då det flög in myggor, det täckte inte hela.. 
    Vi tyckte det var bra med att Buffalo hade en utdragbar sufflett som skyddar mot sol och trodde det skulle räcka.. men förstår nu att det kan bli för varmt.. men när ska man då använda den utdragbara suffletten som ingår om man bör ha en separat solsufflett under sommaren? 
  • tvetalan
    SweetJune skrev 2014-04-03 18:25:33 följande:
    Vi tyckte det var bra med att Buffalo hade en utdragbar sufflett som skyddar mot sol och trodde det skulle räcka.. men förstår nu att det kan bli för varmt.. men när ska man då använda den utdragbara suffletten som ingår om man bör ha en separat solsufflett under sommaren? 
    Skyddar mot sol, förekommer förutom på sommaren, även på vår och höst. Skyddar även mot blåst och snö :) men a lla har ju självklart inte solsuffletten men min egen observation är att sommar och sol gör att det blir en bastu i liggdelen. Är säkert annat om man använder sittdelen eftersom den är luftigare på sidorna.
  • Lakrits
    Krusenberg skrev 2014-04-03 11:40:24 följande:

Vart hittade du detta?

Vore intressant att läsa.
    Hittade testet i både Västmanlands Låns Tidning (VLT) och samma i Nya Wermlandstidningen (NWT) men hittar det inte när jag googlar.
  • Rebba
    kon skrev 2014-04-03 18:16:59 följande:
    Tack för svaren! Det kanske är onödigt med solsufflett när bebben inte kommer förens i slutet på sommaren, hade nog köpt en om jag hade fått innan sommaren :) Vad har ni andra köpt för färg? Är lite sugen på den nya ljusrosa o svart, men är rädd att man tröttnar. Kanske bättre o köra på hel svart? Hur tänker ni? :)
    Jag skulle säga att det är onödigt med solsuflett så länge man har liggdelen, det kommer inte in någon sol om man har den vanliga sufletten. Vår dotter föddes i juli förra året och vi klarade oss bra utan solsuflett och som ni kommer ihåg var det supervarmt. Vi har den rosa sufletten så den kanske är svalare än om man har svart. Däremot kommer vi nog köpa solsufletten till den här sommaren nu när hon sitter, för parasoll som vi prövade var bara knöligt.

Vi har som sagt en rosa, och vi har inte tröttnat. Tycker det är kul med lite färg och inte bara ha svart. Så skulle absolut välja ljusrosa om jag var du.
  • kon

Var och tittade och provkörde en Buffalo i dag och har bestämt att det blir en sån :) Ska nog också beställa från Holland, låter ju som att man kan tjäna en hel del på att gör det! Ljus rosa och svart blir det för vår del. Vill ju ha den nu dock! Hihi :)

• s07

Jag förstår mig inte på Buffalo. Smaken är som baken men jag testade den med olika tyngder och i jämförelse med donkeyn är Buffalo tungstyrd, jag upplever inte heller som att den har bra hävkraft. Jag tycker donkeyn är bättre ute i terräng också. Så ni som jämfört - Varför fastnade ni för buffalon??

• Rebba
    s07 skrev 2014-04-21 10:09:46 följande:
    Jag förstår mig inte på Buffalo. Smaken är som baken men jag testade den med olika tyngder och i jämförelse med donkeyn är Buffalo tungstyrd, jag upplever inte heller som att den har bra hävkraft. Jag tycker donkeyn är bättre ute i terräng också. Så ni som jämfört - Varför fastnade ni för buffalon??
    Jag tycker Buffalon  är jättelättstyrd, kör den med en hand, svänger lätt. Valde den framför Donkeyn för att den är smalare, bra om man åker mycket kommunalt som vi gör
  • F89

Någon som har beställt buffalo från Holland nyligen? Vad fick ni betala?

Läste av en slump ett inlägg i en tråd om att donkeyn bara var 1000 kronor billigare i Holland nu och att hon fått info via offerten att de eventuellt ska strypa importen till Sverige eftersom butikerna här inte säljer så bra längre?

Jag hoppas såklart att det inte stämmer..

Någon som har hört något? Jag ska beställa en buffalo men hade tänkt vänta till juli/augusti..

• tvetalan
    F89 skrev 2014-05-04 18:44:37 följande:

Någon som har beställt buffalo från Holland nyligen? Vad fick ni betala?

Läste av en slump ett inlägg i en tråd om att donkeyn bara var 1000 kronor billigare i Holland nu och att hon fått info via offerten att de eventuellt ska strypa importen till Sverige eftersom butikerna här inte säljer så bra längre?

Jag hoppas såklart att det inte stämmer..

Någon som har hört något? Jag ska beställa en buffalo men hade tänkt vänta till juli/augusti..

Det har från 1 maj blivit dyrare att beställa från Holland. Högre priser & inga rabatter läste jag. Förut har man ju fått 15% på vagnen. Gäller alltså inte längre. Detta, enligt dem, för att folk ska köpa vagnen i Sverige istället.
  • Lakrits

Jag beställde en i mitten av februari från babyhuys.

Jag betalade 1109? minus 15%-rabatt = 962?.

Frakt 15?.

Totalt med frakt och adaptrar till Maxi cosi och en åkpåse: 1085?

Nu beställde jag en all black vilket var några hundralappar (kanske 700kr) dyrare.

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !