• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Tizi

Jag tog oxå leveransen på 3-5 veckor och fick 15% rabatt. Bebis är beräknad till mitten av juni så jag bör ju få vagnen i slutet av april/ början på maj och det räcker ju gott och väl. Så hinner vi få ordning i källaren där den ska va till bebben kommer och så slipper den bara stå i månader innan :)

• mitthemligajag
    Tizi skrev 2014-03-16 11:34:52 följande:

Jag tog oxå leveransen på 3-5 veckor och fick 15% rabatt. Bebis är beräknad till mitten av juni så jag bör ju få vagnen i slutet av april/ början på maj och det räcker ju gott och väl. Så hinner vi få ordning i källaren där den ska va till bebben kommer och så slipper den bara stå i månader innan :)

Men då mejlade du och fick den rabatten? För när jag beställda så fanns de ingenstans att välja leverans datum! Nu hittade jag ju en rabattkod ändå :p men idag så skickade jag ett mejl och skrev att de inte är brottom med vår leverans, vi kan få den i juli så hinner vi skicka tillbaka den och få igen den också om ngt skulle vara fel :)
  • Lakrits
    mitthemligajag skrev 2014-03-16 11:58:06 följande:
    Men då mejlade du och fick den rabatten? För när jag beställda så fanns de ingenstans att välja leverans datum! Nu hittade jag ju en rabattkod ändå :p men idag så skickade jag ett mejl och skrev att de inte är brottom med vår leverans, vi kan få den i juli så hinner vi skicka tillbaka den och få igen den också om ngt skulle vara fel :)
    Jag vet inte hur ni andra gjorde men jag mailade och då fick jag välja mellan två rabattkoder, den ena gav 10% och kort levtid och den andra 15% och längre levtid.
  • Tizi

Ja så gjorde jag med! Valde 15% men nu när jag mailade och frågade om dom hade nått exakt datum skrev dom att dom skulle skicka min vagn i början av april och att jag skulle få den veckan efter dom skickat så jag kanske får den tidigare ändå! :)

Lakrits skrev 2014-03-18 08:00:11 följande:
    Jag vet inte hur ni andra gjorde men jag mailade och då fick jag välja mellan två rabattkoder, den ena gav 10% och kort levtid och den andra 15% och längre levtid.

• mackan01

Hej!

VI sitter och funderar på att byta från vår camelon till en buffalo. Anledningen är för att vi tycker att C är för lätt och framhjulen i hårdplast inte är behagliga att köra runt med. 

Jag har mailat lite med babyhuys och fått precis som många andra två olika rabattkoder 15% och 10% men jag hittade även en på en blogg som är blogdiscount.

Vår dotter är 2 månader så vi vill ju självklart ha den nya vagenen så fort som möjligt. Men med blogdiscount koden framgår det inte om det är 4-5 dagar eller 3-5 veckors leveranstid. Någon som vet?

Och ni som har buffalon är ni nöjda? Vi ska idag åka och testköra den och se vad vi tycker, men det är så svårt att avgöra i en butik om den är bra eller inte. Vad stör ni er mest på med buffalon? 

• mackan01

Glömde en fråga till!

Jag läste i forumet att vissa skrev att bugaboo ändrar till 3-års garanti? Måste man vänta med att beställa eller är det bara att registrera den i april? Finns det någon länk till info om detta som någon har?

• Krusenberg
    mackan01 skrev 2014-03-27 10:23:50 följande:
    Glömde en fråga till!

Jag läste i forumet att vissa skrev att bugaboo ändrar till 3-års garanti? Måste man vänta med att beställa eller är det bara att registrera den i april? Finns det någon länk till info om detta som någon har?

Du måste vänta att beställa den fattar jag det som.
  • Tizi

Jag med!! Men en fråga till er som beställt, får man veta innan vilken tid den kommer till dörren? Vi jobbar ju båda två så det är ju ingen hemma. Kommer dom nästa dag då eller vad gäller? Vill ju inte missa leveransen!! :-/

Lakrits skrev 2014-03-27 12:35:51 följande:
    Igår fick jag mail om att min Buffalo är på väg, en all-black!

• gubbenhilfe
    Tizi skrev 2014-03-27 12:51:14 följande:

Jag med!! Men en fråga till er som beställt, får man veta innan vilken tid den kommer till dörren? Vi jobbar ju båda två så det är ju ingen hemma. Kommer dom nästa dag då eller vad gäller? Vill ju inte missa leveransen!! :-/

Till mig hörde de inte av sig. Fick en lapp om att de försökt leverera. Jag körde ut till uppsamlingsstället och hämtade den dagen därpå. Men man kan boka in en ny adress tror så kan de leverera till ditt jobb istället.
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !