• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Krusenberg
    Margaux skrev 2014-03-03 17:12:06 följande:
    Någon som tycker man har rätt till att irritera sig över att de inte valt rostfria skruvar till hjulen? Båda mina fram är rostiga efter vintern. Vagnen förvaras inne men kyligt....

Kan man inte rostskyddsbehandla dem?
  • Krusenberg

Ska ni köpa rekommenderar jag att vänta tills i april. Om jag räknar på garantitiden kommer vi ha förbrukat 4 månader innan bebis kommer. Hade vi däremot väntat till april och chansat att vi fick hem den i tid så hade vi haft tre års garanti. Men gjort är gjort. Jag är supernöjd att ha den hemma och vem vet när bebis vill titta ut. :)

• tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-03-03 20:14:48 följande:

Ska ni köpa rekommenderar jag att vänta tills i april. Om jag räknar på garantitiden kommer vi ha förbrukat 4 månader innan bebis kommer. Hade vi däremot väntat till april och chansat att vi fick hem den i tid så hade vi haft tre års garanti. Men gjort är gjort. Jag är supernöjd att ha den hemma och vem vet när bebis vill titta ut. :)

Har man inte 3 års produktgaranti ändå? Speciellt om man reggar vagnen på hemsidan? Förhoppningsvis slipper man använda garantin då buffeln inte verkar ha så mkt krångel runt sig :)
  • Krusenberg
    tvetalan skrev 2014-03-03 20:18:30 följande:
    Har man inte 3 års produktgaranti ändå? Speciellt om man reggar vagnen på hemsidan? Förhoppningsvis slipper man använda garantin då buffeln inte verkar ha så mkt krångel runt sig :)

Nej det är endast giltigt från april tyvärr.
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-03-03 20:38:59 följande:

Nej det är endast giltigt från april tyvärr.
    Jag har köpt i Sverige så den sedvanliga konsumentköplagen gäller väl här. Har för mig att butiken jag köpte av skrev det till mig. Hur som helst är bb ganska snälla och har godkänt reklamationer långt efter att garantitiden gått ut!
  • tvetalan
    Margaux skrev 2014-03-03 17:12:06 följande:

Någon som tycker man har rätt till att irritera sig över att de inte valt rostfria skruvar till hjulen? Båda mina fram är rostiga efter vintern. Vagnen förvaras inne men kyligt....

Du ska nog inte förvara vagnen i kallt. Större risk för rost och mögel då. Prova med cola på rosten, ska göra susen.
  • tvetalan

Ps! Snart får jag förmodligen provköra vrålåket :D bebis är snart här! Den har stått så fint och dammat i två månader, dags att göra lite nytta snart :)

• Krusenberg
    tvetalan skrev 2014-03-04 06:32:59 följande:
    Ps! Snart får jag förmodligen provköra vrålåket :D bebis är snart här! Den har stått så fint och dammat i två månader, dags att göra lite nytta snart :)

När är det dags?
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-03-04 10:48:27 följande:

När är det dags?
    Om några dagar smäller det :) kommer bli igångsatt så jag vet ju ungefär när bebis väntas vara här.
  • Krusenberg

Har nu fått leveransen men det saknades en vara. Det är avbockad på deras följesedel men den fanns inte med i leveransen.

Har kontaktat dem och jag hoppas de hjälper mig.

Är det någon som råkat ut för liknande med babyplus?

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !