• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Tizi

Efter diverse strul med posten står nu även min buffalo här och har fått min längtan efter bebisen att bli riktigt stor!

Lakrits skrev 2014-04-02 20:46:59 följande:
    Idag kom min så nu står den uppställd och väntar på bebisen, BF+2 idag.

Hoppas din bebbe tittar ut snart!
  • Aprilmamman1
    SweetJune skrev 2014-04-02 08:51:51 följande:
    Hej!

Köpte en bugaboo buffalo för några månader sen och vår lilla bebis är beräknad till nu i mitten av april. Har inte tänkt på myggnät när jag köpte den.. hur har ni gjort? tror ni det behövs?
    Jag har läst på någon sida, typ 1177 att det är ganska viktigt att ha myggnät maj-aug. Borde nog skaffa sig ett. Har däremot hört att bugaboos är små o krångliga. Finns nog billigare o bättre. Någon den här sidan har tipsat vet jag :) 
  • Krusenberg
    Lakrits skrev 2014-04-01 07:55:25 följande:
    Rättelse, 5a på kvalitet, 5a på funktioner och 3a på användning.

Vart hittade du detta?

Vore intressant att läsa.
  • kon

Här är en till som suktar efter en buffalo :) Jag har några frågor till er som beställt från Holland.

1. Ingår sufflett och överdrag ( det som man kan välja färg på) som standard? I Sverige ser det ut som att man måste lägga till det extra, kanske fattat fel.

2. Jag har Bf 22/8 behöver man köpa solsufletten tro? Eller allt är ju relativt men är det HELT onödigt? :)

3. Har ni andra köpt extra dyna till både ligg och sitt delen?

Hoppas nån kan svara på mitt svammel :)

• Tizi

Ja sufflett och överdrag ingick!

Jag hade inte beställt solsufflett med bf i slutet av augusti men det är jag det! Vet inte ens om jag kommer köpa det jag som har bf 10 juni.

Jag kommer att skydda både sitt och liggdelen med extra dyna men har inte köpt någon än.

kon skrev 2014-04-03 15:56:22 följande:
    Här är en till som suktar efter en buffalo :) Jag har några frågor till er som beställt från Holland.

1. Ingår sufflett och överdrag ( det som man kan välja färg på) som standard? I Sverige ser det ut som att man måste lägga till det extra, kanske fattat fel.

2. Jag har Bf 22/8 behöver man köpa solsufletten tro? Eller allt är ju relativt men är det HELT onödigt? :)

3. Har ni andra köpt extra dyna till både ligg och sitt delen?

Hoppas nån kan svara på mitt svammel :)

• tvetalan
    SweetJune skrev 2014-04-03 17:47:43 följande:

Behöver man solsufflett? Jag har bf om några dagar och har inte det.. 

Jag ska köpa en. Det blir flera grader varmare under suffletten nu. Kände för någon dag sedan när det var kallt och blåsigt ute. Kan ju bara tänka mig hur det blir i 25+ och sol med en svart sufflett!! Så det blir ett inköp för oss i alla fall :) sen ingår ju myggnät vilket är ganska bra att ha på sommaren!
  • kon

Tack för svaren! Det kanske är onödigt med solsufflett när bebben inte kommer förens i slutet på sommaren, hade nog köpt en om jag hade fått innan sommaren :) Vad har ni andra köpt för färg? Är lite sugen på den nya ljusrosa o svart, men är rädd att man tröttnar. Kanske bättre o köra på hel svart? Hur tänker ni? :)

• kon

Tack för svaren! Det kanske är onödigt med solsufflett när bebben inte kommer förens i slutet på sommaren, hade nog köpt en om jag hade fått innan sommaren :) Vad har ni andra köpt för färg? Är lite sugen på den nya ljusrosa o svart, men är rädd att man tröttnar. Kanske bättre o köra på hel svart? Hur tänker ni? :)

• SweetJune
    tvetalan skrev 2014-04-03 17:56:10 följande:
    Jag ska köpa en. Det blir flera grader varmare under suffletten nu. Kände för någon dag sedan när det var kallt och blåsigt ute. Kan ju bara tänka mig hur det blir i 25+ och sol med en svart sufflett!! Så det blir ett inköp för oss i alla fall :) sen ingår ju myggnät vilket är ganska bra att ha på sommaren!
    Tack för svar. Läste precis en blogg där de inte var nöjda med myggnätet på solsuffletten då det flög in myggor, det täckte inte hela.. 
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !